Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 november 2015

Av Malin wiper - 28 november 2015 17:45



Adele med Hello, snygg video. Jag gillar hennes röst och allrahelst när hon sjöng ledmotivet till Bondfilmen Skyfall

 

 

 

                       

   

Telephone lamps                               

                   

 

 

 

#Adele

Av Malin wiper - 28 november 2015 15:41

  

Här kommer lite second hand-fynd som vi samlat på oss under en tidsperiod av några månader. En liten vägglampa för endast 20 kr som även har en dimmer. 


  

En köksmatta för 120 kr som består av både tyg och plast, den såg helt ny ut och det blev en färgklick och ett ombyte. Vi hinner inte få nåt nytt kök före jul men efter nyår har dom lovat


Gardinlängder för endast 40 kr. Vi skall ta ner dom igen för att sätta i öljetter. Vi har inte hittat alla julsaker än, vi brukar ha små liggande tomtar framför adventsljusstaken. Lyktan som hänger i fönstret längst upp brukar vi ha i vardagsrummet på jularna men vi såg nu att den syndes mycket bättre i köket för det lyser ut mot gatan och det blev verkligen en mysfaktor. Den fick vi av min väninna ia för ett antal år sedan. Den kommer från Halmbocken och hon som gör dom är väninna till ia. En äkta Liljeforslykta. Det är en riktigt fin sak som kommer att följa oss resten av det liv vi har kvar. 


  

För några månader sen hittade vi nåt fint som låg i denna plåtburk.                                  


  

Nämligen 4 st såna här asietter för snacks eller nåt annat tilltugg till cocktail, drink, vin, öl eller nåt gott alkoholfritt alternativ. asietterna var inte använda så dom låg inlindade och hade kraftigt papp emellan varje lager. Priset var 40 kr för både asietter och burk

 

Klicka här för att komma in på ebay där dessa asietter finns, man får betala 436.33 för 4 st så vi har verkligen gjort ett fynd och dom är vintage        


En stor julkula som går på batteri och har belysning, plus att det är olika blinkande ljus i tomten. Den kostade 30 kr

  

En nästomte från Röda Korset för 35 kr      


Nu står den i vardagsrumsfönstret tillsammans med nästomten vi köpte på Jul-Ljus Butik & Café i Hok. Liten ängel för 25 kr. Tredje bilden en än elegant porslinsängel från Jul-Ljus

 

 

   Ha nu en hjärtligt skön kväll


 

#Second #Vägglampa #Köksmatta #Gardinlängder #Asietter #Tilltugg #Julkula #Halsduk #Nästomte #Ängel

   

Av Malin wiper - 28 november 2015 08:45


  

När min man varit ute och handlat på ICA  i går så kom han hem med rosor till sin fru...  det uppskattas. Jag är bättre i rösten i dag men är supertrött så jag tror inte att jag orkar följa med min väninna på ett evenemang hur gärna jag än vill. Det är många olik virusar som går just nu och en del går över på ett par dar medans andra håller i sig, och även kommer tillbaka. Jag får bestämma på eftermiddagen om jag kan följa med.      

  

   

Blommorna på nära håll, jättevackra                          

 

 

Rosenbullar som jag och min man skall försöka baka så fort orken kommer tillbaka.


     

 

 

 

 


Vaggerydstorget har fått en ny skribent och redaktör som heter Malin Bergstrand. Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa lite ang detta

 

 

            

             Pencil box light

 

 

 

#Rosor #Man #Rösten #Rosenbullar #Vaggerydstorget

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards