Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 november 2015

Av Malin wiper - 3 november 2015 14:30



                               



Åsa som driver Ritz Konditori   tar emot beställning av  inredningsklossar som man kan köpa på Ritz. Dom kan man även ge bort som present och det finns flera färger och mönster att välja på eller att ha egna önskemål. Klossarna kostar 25 kr/st. Dom tillverkas av Emjobo 


  

Jag beställde 3 st klossar åt min man som present. Jag har kallat honom för Mr T i många år då jag skrivit i bloggen eftersom man kunde vara anonym då innan man blev med i facebook. Jag kallar honom för Mr T fortfarande ibland. 

 

    

Jag ville överraska honom när han kom från arbetet så jag ställde ut klossarna på hans skrivbord och köpte blommor på Acleja Blomsterhandel som Christian satt ihop i en vas som min man fick av mig för ett tag sen, jag visste att han gillade den lilla vasen. Sen såg jag att det fattades nåt så jag beställde ytterligare en kloss i dag men då med vit botten och ett rött hjärta, man får vänta ca 2 veckor efter man beställt. 

    


Så här fint var dom förpackade när jag hämtade ut klossarna. 

 

     



#Ritz #Klossar #Emjobo

Av Malin wiper - 3 november 2015 10:30

  

För ett tag sen var jag tillbaka till Miss Elsas Second hand i Jönköping ett ärende. Såg denna snygga cape från Filippa K som hängde där så fint. Den fick inte hänga länge innan den var såld. Det var inte så länge sen vi var dit sist men det kommer in nytt hela tiden.

 

  

En läcker och färgstark väska till en kappa som passar fint i modet i höst och vinter 


  

Här ser man hela kappan som är lite insvängd. Bilden blev lite suddig tyvärr


  

Festliga skor i mocca med guldig liten platå    


  

Hon hade fått in tandborstar i bambu som håller att användas i 3 månader och kostar 39 kr/st. Borsten finns i flera olika färger men vi tog i naturfärgat eftersom dom var lite mjukare. Vi använder eltandborste för det mesta men ibland blir det vanlig tandborste. Vi har testat tandborsten och är väldigt nöjd med resultatet, det kändes väldigt behagligt och dom är fjäderlätta


  

Läckra armband som är handtillverkade. Det man ser längst fram är makrame med silverinslag

 

   

Det finns nu även hårda tvålar att köpa som heter "Medimix". Jag köpte denna som min man skall testa när han duschar, den luktar milt och det finns olika sorter. Klicka här för att läsa om denna tvål


  

Denna afton/festväska såg jag förra gången jag var dit, den kostade 65 kr och jag bestämde mig för att köpa den. Inte för att jag är ute och festar så ofta men jag skall ha den i reserv men den kommer inte att bli oanvänd utan skall få en funktion.

 

   

Så här har jag tänkt: min externa hårddisk har inget fodral och blir liggande oskyddad så varför inte använda sig  av denna väska som förvaring.

 

   

Den passade perfekt i storlek för att få ner hårddisken. Sen kan jag ha den stående på mitt skrivbord eller ta med mig den till vardagsrummet när jag sitter där med laptopen. Lite knäppt kanske, men det funkar för mig.    




Jag hade lite svårt för att komma igång i dag men nu är jag på banan igen. Hoppas ni får en fin dag än om vädret är dimmigt och grått. Lite snö skulle inte skada...  . Sköt om er

 

 

 

  


      


#Elsas #Cape #Väska #Kappa #Guldig #Bambu #Festväska #Hårddisk #Förvaring



 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards