Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 januari 2015

Ritz Konditori, en god räksmörgås och ett mobilskal...

Av Malin wiper - 21 januari 2015 08:00

 


Efter att vi hämtat våra nya glasögon på aoptik i går så kände vi för att ta en fika på Ritz Konditori. Eftersom vi inte hunnit äta lunch så tog vi varsin räksmörgås som var så fräsch och god. Tyvärr så kunde jag inte äta upp hela eftersom magen blivit lite ihopkrymt av att jag ätit så mycket flytande och mosat på grund av tanden. Nu har det blivit mycket bättre och det beror nog på min läkningsförmåga. Jag åt det jag orkade helt enkelt

 

   

Som ni ser så har vi lite snö men inte så mycket och det är ingen vidare kyla

 

   

Min man i sina nya glasögon

 

    

Välkommen Malin till 2000-talet...  . Jag har köpte ett mobilskal och det är första gången för jag har inte brytt mig om sånt. Men mobilen skyddas ju också om man tappar den 

 


Telephone Line med Ebbot Lundberg & Augustifamiljen. Jag tycker han har en passande röst till denna låt


  

Så här ser mobilskalet  ut och det kostade på rea endast 19 kr på Elgiganten. Det är inget bling, bling och gnistrande stenar men det duger åt mig och den blev lite färgstarkare också. Mobilen som är en Samsung 3 mini galaxy android, fick jag helt gratis när vi bytte abbonnemang hos Telia. Min man fick en också och dom fungerar perfekt och alla dom viktiga funktionerna finns. Jag skulle aldrig köpa ett mobilskal till fullpris och skall man hänga med helt i svängarna då kostar det mer än det smakar. Klicka här för att se andra skal och tillbehör till denna mobil

 

 

Inte hann jag med det jag skulle göra i går utan det får jag ta i dag istället. Nu skall jag i alla fall fixa med gardinerna så jag får upp dom. Det skall bli mer snö och vintrigt, måste då upp och hämta lite stövlar på vinden för nu har jag mest gått i ett par tjocka promenadskor. Jag har inte hittat allt än sen vi flyttade. 

 

  Tenha uma ótima quarta-feira är grekiska och betyder på svenska: ha en skön onsdag

 

 

 

 

#Mobilskal #Telia #Samsung #Ritz #Räksmörgås #Snö #Ebbot

 

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

21 januari 2015 12:22

Köp displayskydd med!det är nästan viktigare.
Jag har haft många skal genom åren men just nu har jag faktiskt en mobilplånbok eller vad det heter, tyvärr faller ju ofta plasten isär om det inte är gummiskal så jag får väl köpa ett gummiskal när min mobilplånbok går sönder helt och ett displayskydd då.

Malin wiper

21 januari 2015 17:04

Mobilerna hinner ju bli gamla bara på några år så jag vet inte om det är nån idé och jag har aldrig tappat mobilen. Fast du har en poäng för man vet aldrig. Jag har en väninna som har mobilplånbok och hon är nöjd. Jag lägger min i ett fack i väskan utanpå så jag hör. Gummiskal är nog bäst för det glider ju inte iväg.

Tack för tipsen
Vänlig hälsning
Malin

 
helga

helga

21 januari 2015 13:37

Det ser ut att vara en god räkmacka, man blir allt lite sugen. Kan tänka mig att du inte har så stor aptit om du haft problem med en tand.

Fina glasögon din man köpt, fick du några också?

Jag tappade min mobil hos tandläkaren en gång. Den låg i en tygväska men landade på ett stengolv och skärmen sprack. Det blev en dyr lärdom så nu har jag ett ordentligt mobilskal.

Vår dotter har sovit bra, inte fått kalkbrist och har inte behövt ta någon alvedon hittills idag.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 januari 2015 17:08

Den var så fräsch och god med stora handskalade räkor. Jag köpte också glasögon. Tråkigt med din mobil då är det bra med skydd både bak och framtill. Vad härligt att det går så bra för din dotter. Det känns glädjande

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards