Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Malin wiper - 25 mars 2012 19:20

Vi har haft en toppendag i Stockaryd hos Annelie och Marianne på Stationscafét. Det har varit underbart väder så man har kunnat sitta ute och fika. Det var rätt mycket folk när vi kom men denna bilden tog jag innan vi åkte och då var det tomt och dom stängde 14.00


Dom är verkligen kreativa som hittat på ett eget våffelkoncept och kallar dom för "våffelbomb"...  Våffelbomben består av en frasig våffla med skivad banan, jordgubbar, kiwi, glass med chokladkulor i, grädde och en maräng på toppen. 



Detta  är min mans våffla och han valde bort marängen för det är för sött för honom. Våfflorna var otroligt goda och allt passade så bra ihop. Jag visste inte att man kunde ha banan på våfflan men det gifte sig bra med allt annat

Jag valde bort både grädde och maräng men tog allt det andra och det var njutbart gott

   

När det var dags för tåg då ringde det i en klocka och Marianne berättade att då tar det två minuter innan tåget kommer. Jag fick denna bild på X2000.

Kolla in deras nya anslagstavla stationen som tjejerna formgivit och låtit ett sågverk göra iordning. Så fint och hjärtligt att man blev glad att se den där vid stationen. Dom hade till och med hängt en penna i ett snöre. Stationen är verkligen stockaryds hjärta och så påhittigt av tjejerna...  


Dom har bytt gardiner från röda till grön och vitrutiga som var jättefina men det blev ingen bra bild i motljuset


Här ser man gardinen på nära håll. Dom hade också bytt dukar på borden och köpt jättefina ljushållare men jag fick ingen bra bild. I det andra lilla fikarummet hade dom bytt ut det avlånga bordet till ett runt och det såg jättesnyggt ut. Kunde inte fota för det satt en kille där just då.


Här på ena kortsidan satt vi och fikade med våra vänner Marianne och Annelie



Jättefina kakor som dom bakat


Sen gick vi iväg till vår favoritsecond hand som öppnat för våren. Det är ett jättegulligt trevligt par som driver den och vi brukar alltid få en lång pratstund med dom. När vi sen kom tillbaka till stationen så skulle tjejerna stänga men ville att vi först skulle sitta ute och fika tillsammans igen och då bjöd dom oss på smörgåsar  för det hade blivit över... Min man tog då denna smörgåsbakelse med handskalade räkor och annat gott på 


      

Jag valde denna fina mumsiga smörgås med räkor och krämiga ägg från en bondgård i närheten. När dom sen var lediga så ville dom att vi skulle följa med dom i bilen för att kolla lite mystiska ödetorp och då fick jag jättemycket att fota. Det skriver jag om i senare inlägg  


Min man spexar lite på stationsparkens scen.  


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards