Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Malin wiper - 14 november 2012 19:00

 

Det är skickat från London för det är där man går på planet



Jag har fått ett vykort från hawaii...   och det kommer från Mrs C  som  var min rumskompis på Värnmor sjukhus där jag låg inne för ett stort gallstensanfall för några månader sen. Hon och jag höll kontakt sen på telefon men när jag sen skulle ringa henne igen så hittade jag inte lappen med hennes telefonnummer och efternamn. Jag efterlyste henne i min blogg men fick inte tag på henne. Hon är och hälsar på barn och barnbarn i Hawaii som bor där. Vi hade tänkt hälsa på henne och hennes man nästa gång vi åker till mamma för då tar vi den längre vägen som går  förbi hennes hem.


 



 



Min man har letat som en galning och nu hittat flera telefonnumer som jag skall ringa för att se om jag får napp. Jag har i alla fall lärt mig nåt av detta: inga lösa lappar längre utan det blir till att skriva in nummer och adress direkt i adressboken.  I morgon skall jag testa att ringa, och jag tycker jag känner igen ett efternamn på ett av numren. Sjukhusvistelsen blev mycket lättare tack vare henne för vi hade så trevligt.  Kul att hon skickade ett kort till mig...  

 






Elvis med låten "Blue Hawaii" från filmen med samma namn. Klicka här för att komma in på Elvis Presleys hemsida.


 



 

Av Malin wiper - 14 november 2012 16:15

  

ar det blivit två promenader/dag och jag börjar känna mig starkare och piggare. På eftermiddagen gick vi förbi vårt blivande garage som vi hyrt från 1/12, och det ligger bara en liten bit från vår bostad. Det finns ju ingen motorvärmare på vår parkeringsplats så det är risk för att vi inte får igång bilen om det blir jättekallt.


Bakom garaget på en tomt stod denna fina Ford Taunus 17M.  


Ford Taunus, Personbil i olika generationer från Ford i Tyskland. Modellen slutade tillverkas för den västeuropeiska marknaden 1983. Dock fortsatte produktion av olika varianter i Argentina (Taunus SP 1 & SP 2) till mitten av 1980-talet, och i Turkiet byggdes den ända till 1995 i en variant som kallades Otosan-Ford Taunus 2000, baserad på den sista tyska versionen men bl a tekniskt uppdaterad med diverse komponenter från Ford Sierra. Källa wikipedia

  


 


Jag hängde över staketet för att försöka få en bild framifrån...  


  


En fin kväll önskar jag er alla.

    

Av Malin wiper - 14 november 2012 09:55

En sak är då säkert och det är att skall man hinna med allt som jag måste hinna med på morgonen då gäller det att gå upp senast 07.00 Sov dåligt i natt så jag steg inte upp förrens 09.00 och det funkar inte för jag skall både göra avslappning, promenader, nackgympa, förbereda mat och lite annat....  . Jag hann med en promnad och avslappning men sen tog tiden slut...  

  

Såg mig nödd och tvungen att gå förbi ICA för att köpa deras färdiglagade mat i dag. Den är verkligen jättegod så det sitter inte helt fel, det är så mycket mat så vi kommer inte att orka äta upp allt. Vi har nu klarat 3 dagar med mindre mat och mer motion. Det brukar ta en vecka innan det känns mindre jobbigt på kvällarna för det är då man är mest sugen. I går när det var som jäkligast efter 18.00 så tog vi en kopp te med ytterst lite honung i och det stillade hungern. Jag har förökt äta mango och sharonfrukt men får ballongmage för det blir för mycket fibrer för min mage. Banan är det som funkar bäst för mig och dom innehåller så mycket nyttigt så man klarar sig på den frukten om man även äter lite nötter.


  

Charken på ICA har blivit dubblet så stor och dom har ingen vägg bakom utan det är öppnat upp helt. Det är otroligt fräscht där, och man blir vänligt bemött jämt.  


 

När jag gick ner på Ellen Nybergs väg så hade dom rensat upp rejält så det såg så städat och snyggt ut. Det låg massor av träd och bråte ovanför den gamla fina bron med järnstaket.

 

  

 

Nere vid Ingelund och Lagns vatten så forsar det ut små och stora vattenfall från den gamla kvarnen som nu är möbelfabrik. Jag har fått lite problem med bloggen så det funkar inte att göra mellanslag utan att jag klickar på enter minst 10 gånger och det tar för lång tid. Dessutom är det fel i bildarkivet så jag ser inte bilderna jag laddar in. 


      

Nu är min man på ingående så jag måste sluta och sen blir det ytterligare en promenad innan jag sätter mig och syr och mannen fortsätter med slipning i köket så vi kan måla så fort som möjligt.


Av Malin wiper - 14 november 2012 08:00

  

När jag var på Gretas Butik för ett tag sen så fick jag en ide om att ha gamla örngott med kuddar i ovanpå sängen som prydnad men dom hade bara med text på. Då sa Helena som jobbar där att hon hade tre stycken såna gamla hemma som hon inte använder så jag kunde få dom om jag ville...  . Jag hade tänkt trycka nåt på dom genom att använda schablon och ströppelborste men dom var så snygga så  det kommer att se konstigt ut så jag har dom som  dom är och kanske syr på nåt istället. Dom är väldigt fina och lite tjockare än vanligt. Tyvärr hade vi inga extra kuddar i källaren så vi får köpa 3 st eller 4 för jag skall försöka få tag på ytterligare ett örngott.


  

Så här ser en av spetsarna ut på nära håll


  

På denna är det jättefint broderat. 



   

Dom är olika alla tre så detta är ett annat spetsmönster



   


Jag har nu strukit alla tre och lagt undan tills vi köpt innerkuddar.

 



             



  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Det är en person som så fiffigt sytt soffklädsel av lakan och även använt örngott som ryggkuddar.   



Här kommer så passande "Tears on my  pillow" med Little Anthony & Imperials. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en rytm och blues/soul/doo-wop sång grupp från New York. Dom började på 1950-talet och lead singer var Jerome Anthony "Little Anthony" han har en högfrekvent falsettröst och är influerad av Jimmy Scott. Klicka här för att läsa mer om dom.


  

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på kuddar med kartmönster på.  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards