Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 november 2012

Av Malin wiper - 22 november 2012 19:15

 

graphics



Under hela mitt liv så har jag aldrig varit med om att man fått sänka sin lön på ett arbete så jag tycker det är helt galet vad gäller SAS, och man undrar vad facken håller på med.  Undrar om ledningen kommer att sänka sina löner. Börjar det så här så finns det risk att fler arbetsgivare vill sänka löner och många vill helst att vi skall jobba gratis. Ur led är tiden, ett gammalt uttryck som passar numera. Går det så dåligt för ett företag så finns det  risk för att det går i konkurs ändå. Jag vet att det inte är lätt numera att få nytt arbete men jag skulle nog försöka i alla fall om jag var i den situationen. Tycker synd om dom SAS anställda och en av mina bloggvänner är flygvärdinna.


 


  




Detta inlägg skulle jag ha satt in för flera dar sen men glömt bort. Nu säger dom på tv precis som jag misstänkt. Fler arbetsgivare vill sänka löner för arbetstagarna när det krisar.  Det är det som är risken för sen om företaget överlever så kommer dom inte att höja upp lönerna och man blir arbetslös med ännu lägre A-kassa.


    


    


Ha en skön kväll så här före helgen  

Av Malin wiper - 22 november 2012 17:30




Här är en av låtarna som spelades i gårdagens avsnitt av "Bonde söker fru". Låten heter "Dust in The Wind". Jag lyssnade mycket på Scorpions förr och vinylen gick varm på skivtallriken på festerna. Jag tror aldrig det det varit så mycket osande sensuell kärlek i luften som i gårdagens program. Det var en riktig höjdare, och man bara njöt av den avslappnade stämningen mellan paren. Jag tycker detta är den bästa omgången någonsin det är så härliga personer med, och det kändes lite magiskt.


 



 

  


Klicka här för att komma in på Scorpions hemsida. Dom är en tysk rockgrupp som bildades i hannover 1965. Dom är mest kända för låtar som "No One Like You" (1982), "Rock You Like a Hurricane" (1984), balladen "Wind of Change" (1990), "Send Me An Angel" (1990), och powerballaden "Still Loving You". Dom är fortfarande igång som grupp.



 

 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild i form av en skorpion


Av Malin wiper - 22 november 2012 13:30

  

Naturligtvis så gick vi in på vårt stamfik Malmborgs Lilla för att njuta av deras både härliga miljö och fika. Ute var det grått och trist men därinne blir man glad och stimulerad. Både Victoria en av hennes medarbetare var där och förgyllde vår fikastund.

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på stolar med kaffekoppsformat ryggstöd. Såna skulle jag inte säga nej till.

 

En bakelse som försökte fresta oss men vi stod emot...  


 

När vi såg dessa fina färska bröd i form av deras goda frasiga tekaka och surdegsbröd så var det dom vi valde. Nu har vi skött oss i 11 dagar och vi tycker det går jättebra. Både min man och jag känner att vi gått ner lite men det kommer att ta tid att få bort allt döfläsk...   


 

Här har jag fått min smörgås och man kan inte annat än jubla. Osten var jättegod också plus dom söta små tomaterna. 


    

Här ser ni min mans gapande inbjudande smörgås. Vi fick en skön och avslappnande stund

Dom sålde denna marmelad. Jag har sällan ätit marmelad i mitt liv men när jag legat på hotell så har jag testat och det är skillnad på dom för en del är lite för söta. 


 

Här ser ni en av victorias anställda, en trevlig tjej som jag fick fota när hon bar ut den välfyllda brickan. 


    

Här kommer min man ut nöjd och belåten med lite matbröd som vi köpte där.



Man kan tydligen spela på vadsomhelst...   Det låter rätt bra.     

Av Malin wiper - 22 november 2012 09:15

Jag fick ett musiktips av min son som kommer här. Det är en sångerska som heter Linnea Henriksson med låten "Ett rum i mitt hjärta". Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon låter rätt bra. Hon föddes 1986 i Halmstad och är en svensk jazz- och popsångerska samt låtskrivare. Hon deltog i Idol 2010, där hon placerade sig som fyra. Nu vet jag precis vem hon är för jag gillade henne när hon var med där. Härligt att hon skriver sina texter själv.


  

I dag är det inget vidare väder utan regnigt, grått och trist. Kommer inte snön snart så får jag gå på ljusterapi eller köpa en sån lampa för jag blir negativt påverkad av mörkret. I dag skall jag ägna mig åt att färdigställa dom julpostklänningar och klädnypeklänningar jag syr på. Har klippt till förkläden till alla. Min man skall fortsätta i köket efter lunchen.

Av Malin wiper - 22 november 2012 08:00


Vi åkte även ner till Tändsticksområdet och tittade in på Röda korsets Second hand.


 

Jag hittade detta rödvita tyg för endast 40 kr. Det är flera meter långt. 


 

Ett jättefint keramikäpple stod och lyste upp på ett mörkare bord, tror det är en vas. Det kostade 75 kr och jag ångrar nu att jag inte köpte det. Märket är Gabriel Sweden. Det är en keramikfabrik belägen i Timmernabben i Småland. Godset därifrån är vanligtvis märkt med ordet Gabriel eller ett stiliserat G med treudd. Gabriel keramik skapades 1925 av konstnären och grafikern Gabriel Burmeister då han köpte upp lokalerna från den då precis nedlagda keramikfabriken Tillinge. Under 2000-talet har Gabriels Keramik alltmer kommit att fokusera på nytillverkning av Kakelugnar.

 

 

Lustiga figurer som fanns där också i form av älgar.

 

Vi köpte faktiskt denna kaffebryggare av märket "Melitta" för 90 kr som såg helt ny ut. Den rymmer 7 små koppar och 5 stora koppar kaffe. Vi har mest använt presskanna men nu kände vi för en bryggare men dom som finns ute att köpa är så stora och vi har inte så mycket plats på bänken i köket.  Den är grå och vit.


 

Vi gick även in på Röda Korsets second hand på Klostergatan som förut varit vår favorit men numera har höjt sina priser och det kommer inte fram lika mycket nytt som förr. 


    

Vi såg denna grej som vi var nåt vi aldrig sett förut. Som tur var så stod det på saken vad den används till men hur man använder den vet vi inte. Den skall användas till pasta och skålen är rölig så man skall dra den fram och tillbaka, och vi såg nu på nätet att det är en pastamandolin.


Pointer Sisters med låten "Fire". Klicka här för att komma in på The Pointer Sisters hemsida.


The Pointer Sisters är en amerikansk musikgrupp från Oakland i Kalifornien bestående av systrarna Anita, Bonnie, Ruth och June (död 2006) Pointer. Gruppen hade sin storhetstid som en discogrupp i början på 1980-talet, men fanns redan på 1970-talet som ett funk-inspirerat band. Gruppen hade stor spännvidd musikaliskt och inkluderade genrer som pop, disco, jazz, elektronisk musik, bebop, blues, soul, funk, dance, country och rock.

Bland gruppens kända låtar kan nämnas "I'm so excited", "Automatic", "Slow Hand" och "Neutron Dance". Under senare delen av 1980-talet minskade populariteten och man slutade nästan helt göra musik. Källa Wikipedia


DesiComments.com | Good Morning | Forward this Picture



Nu har vi snart helg igen och det känns som ett framrusande snabbtåg. Ha nu en fin dag och sköt om er

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards