Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 november 2012

Av Malin wiper - 8 november 2012 17:00

  

Här blir det inte många knop men jag pysslar lite inne i dag för det är så regnigt ute. I morgon har vi tänkt att åka till Stockaryds Stationscafé för att äta deras fredagsbuffé och träffa våra vänner där Dom har fått en ny staty som jag tänkt fota också...  . Det skall bli kul att se hur det ser ut i Stationsparken nu och även få se en massa tåg rusa fram.

  

Här står min man på trappen till stationsbyggnaden i augusti månad.

Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés facebook.

  


Den 10:e november  är det "Frimärkets dag" och vårt ICA Supermarket har lite extra att bjuda på 10.00-13.00 Nya frimärken, vykortsutställning och utställning av frimärken och brev från Skillingaryd, gåva till alla besökare, gratis tävling med fina priser. Skivaryds Samlarklubb och NBV. Vi går nog och kollar in detta, vi har bara 3 minuters gångväg in till ICA. Klicka här för att komma in på en sida där ni kan läsa om vad som händer där ni bor på Frimärkets dag. Jag har själv inte samlat på frimärken men jag vet hur det är att samla på nåt. Det började med porslinsskålar (den la jag ner sen) och nu har jag en tändarsamling.

   

Klicka här för att se  vart jag hittade denna bild på frestande frimärken. 



Frimärkets dag är en temadag som ofta firas en lördag runt första oktober varje år. Dagen firas ofta i samband med att posten ger ut nya frimärken. Datumet verkar inte stämma längre för nu är vi ju inne i november. Temadagen firades första gången efter en idé av Hans von Rudolphi och arrangerades första gången i Österrike i december 1935. Källa Wikipedia


  

Klicka här för att komma in på nostalgibloggen "Kafferepet" där jag hittade bilden på dessa häftiga frimärken.


Av Malin wiper - 8 november 2012 08:30


När jag letade klipp på Youtube så dök jag på John Sebastian som jag lyssnade på mycket förr. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1944  i Greenwich Village, New York City, USA. Han är en amerikansk sångare, gitarrist, munspelare och låtskrivare. Han var sångare och förgrundsfigur i the Lovin´Spoonful åren 1965-1967, men hade erfarenhet av musik innan. John Sebastian skrev  de flesta av gruppens låtar, som exempel Daydream och Summer in the city. Efter att ha lämnat Lovin´Spoonful var han aktiv som solo-artist och fick i maj 1976 en listetta med singeln Welcome Back som var signaturmelodi till TV-serien Welcome Back,  Kotter. 


  

På lördag är det loppis på vårt Folkets hus kl 09.00-13.00 Då skall jag gå dit och kolla lite, och egentligen så hade vi kunna stått där också och sälja av lite. Så fort vi är i bättre form så skall vi gå ner i källaren och rensa bort allt onödigt. Vi fick en storrensning när vi sålde huset men det är lite för mycket kvar ändå.

 

Ute är det grått och trist så lite snö och lite kallare skulle inte skada. Ha nu en fin dag och sköt om er.

    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards