Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Tändsticksområdets superloppis!

Av Malin wiper - 20 oktober 2012 15:00


Vi åkte i alla fall ut i dag och hamnade i Jönköping. Här är vi på Tändsticksområdets superloppis som äger rum varje lördag. Det var så mycket folk där så man kunde knappt ta sig fram och detta är bara en liten del av lokalen som är uppdelad i två mindre och en jättestor. Jag var ute efter en gammal hård resväska av retromodell men det fanns ingenting som passade. Det var otroligt mycket med kläder denna gång, nästan så det svämmade över vid varje bord        


            


Här tittar jag in i en extra lokal dom öppnar ibland när det är många som vill ha bord så i dag var det extra mycket saker


  

Jag köpte 2 st läppglans för endast 15 kr/st. Den ena är Isadora och den andra Aden cosmetic        


          


Dom har även ett café i huset där vi fikat några gånger det heter Café Nyfiket. Huset är ett kulturhus där dom även visar bio och teater och en massa annat också.  Klicka här för att se hur utsidan av huset ser ut  


Klicka här för att komma in på en sida ang loppisen. Klicka här för att komma in på Kulturhusets hemsida och läsa mer. Klicka här för att se en artikel i Jönköpings Jytt.se             



             


Cafét har varje tisdag 18.00 mat för 20 kr/man. Det är veganmat och det skulle vara kul att testa hur det smakar. Man kan ta med sig ett instrument och uppträda om man vill också, den som gör det får äta gratis. Det var verkligen en kul grej dom hittat på 


Klicka här för att läsa mer om vegankost  


  

Vi köpte inte mycket men jag fick tag på denna helt oanvända "Babyliss" locktång med flera kombinationsmunstycken till. Det är mest locktången jag är ute efter och det finns både en sån slät och en med taggar. Sen jag började att ha mina naturliga lockar och bara lufttorkar håret så bli lockarna likadana jämt så jag skall försöka göra dom lite festligare ibland. Använder inte plattången så ofta nu annat än på luggen och lite upptill. Det var en väska till där det stod "Babyliss" och på själva tången står det "National 700". Jag fick den för 60 kr


           

Min man köpte en jättefin kniv som är tillverkad av Martiini i Finland (knivfabrik) för varumärket Lapp Simon. Klicka här för att komma in på en sida och se fler knivar från Martiini. Klicka här för att se en knivmagnet            


Sen gick vi på Röda Korsets second hand på tändsticksområdet men det skriver jag om lite senare. Vi blev bara ute några timmar för jag började må illa av att kläderna satt så hårt över plåsterlapparna. Skönt att få ta bort stygnen på måndag 

   


             

  

Jag köpte detta fat på loppisen och på det kan man ha lite tilltug med oliver och ost mm till drinkar, vin eller öl. Det såg så snyggt ut i glaset men var lite av ett impulsköp...  

 


Tack för kommentarerna som väntade mig här och att så många vill vara med i min utlottning. Nu är det uppe i 9 st.  Om fler vill vara med i min utlottning så klicka här för att komma in på inlägget  

 
 
Monica

Monica

20 oktober 2012 15:48

Inget besök i Jönköping för vår del idag,det var rådjursjakt som gällde.Ingen jakt för min del förstås,men maken och yngste sonen gjorde skogens djur osäkra och min man sköt ett rådjur så det blev ju lite lön för mödan.
Nu ska vi snart åka till ene sonens svärföräldrar och prata bort några timmar.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 oktober 2012 15:56

Hade jag varit i bättre skick så hade jag ringt dig för vi hade ju kunnat träffas. Vi var bara där några timmar. Kul att dom fick ett rådjur på jakten.

Ha det så fint i kväll när ni skall bort

kram

 
skrivmoster

skrivmoster

20 oktober 2012 18:42

Kul att vara på loppis! Det var ju stängt när vi var där med er och skulle titta och sen har vi aldrig kommit oss dit ... Men nån gång ska det väl kunna bli!

Roligt att hitta nåt man vill köpa. Verkar vara väldigt mycket folk och lite "hetsigt" tydligen ...

Ha det gott och jag hoppas att du mår så mycket bättre nu!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 oktober 2012 19:17

Jag har inte varit ute till storstan på ett tag så jag orkade inte vara bland så mycket folk länge. Jag tycker verkligen du skall gå dit nästa gång ni är härnere.

Jag mår bättre men det kommer nog att ta lite tid innan svullanden går ner

Ha det gott sjäv kram

 
Annelie

Annelie

21 oktober 2012 10:00


Jag var faktiskt in på en minimini loppis / seconhand-butik här i fredags,, hon hade en större porslinsskål (som ett recept för köttfärssås stod inuti), tänkte om man blir fler på pasta carbonara eller bara en massa pasta så kan det ju vara skojj att ha den skålen att lägga upp i.
25;- fick jag ge för denna skål.

Som du vet är det inte ofta jag är på sådana ställen (tyvärr egentligen).

Sköt om dig gumms.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 oktober 2012 10:10

Vilken bra skål och vad billigt du fick den för.

Jag är inte så ofta på second hand längre heller för jag är rädd för alla dessa impulsköp som sen lämnas tillbaka igen ;)

Sköt om dig själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards