Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Folkets Hus i Hok!

Av Malin wiper - 9 maj 2011 09:24

     

Efter punkteringsäventyret så kom vi äntligen iväg till loppisen på Folkets Hus i Hok. Då var kl 12.00 Då såg jag att loppisens redan var igång.  Jag hade glömt att den var från 10-13 men trodde 13-16 det var tydligen en annan loppis som började senare i kommunen. Jag har blandat ihop allt från min lilla anslagstavla som ni kan läsa om här det var ju ändå nästan en hel timme kvar så vi började gå runt lite och kollade.


Klicka här för att se när dom renoverade Folkets Hus i Hok


   

  Dom hade en del bord ute på gräsmattan och det var ju toppenväder.


  

 


   

   

Sen hamnade jag hos denna trevliga glada tjej som hade en massa kläder och skor till försäljning. Hon hade gått ner i vikt så hon sålde av kläder som var för stora för henne nu.


  

Här har jag stökat till i hennes lådor utom den med storlek 50/52 eftersom jag inte kommit upp i den storleken ens när jag gick på lykopiller. Hon hade jättefina kläder och när man håller på med viktminskning vill man inte köpa en massa dyrt som blir hängande sen. Jag har lite kläder hemma i mindre storlekar som jag kan ha senare.


   

Jag köpte denna fina munkjacka för endast 30 kr av henne och den såg helt ny ut.


   

Köpte även denna tunna sommarjacka av märket Kapp Ahl för 50kr och den satt väldigt bra på mig.


 


   

Detta linne fick jag för 10 kr. Den är mer korallfärgad men ser orange ut på bilden


   

Hon hade även ett i vitt också för 10 kr. Allt detta gick på 100 kr....  


   

Hon sålde även dessa skor men dom var i storlek 38 och jag har 39 

  


Fortsättning följer i nästa inlägg................. 


 
 
Pisan

Pisan

9 maj 2011 11:02

Kanon att hitta fina kläder så billigt. Hos henne hade jag också handlat om jag varit där. Vad mycket ni hunnit i helgen. Och vilken otur att få punka på bilen... Ha en fin måndag både du och mr T!! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 maj 2011 11:50

Kul att du tycker det. Hon hade massor av fint men jag tog det som jag trodde passade till mig. Vi har hunnit en del och måste få liten paus från rensandet. Ja du punka på ett nytt däck :(

Ha en fin måndag själv du och Mr H

Han hälsar tillbaka
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

9 maj 2011 11:31

alltid trevligt med loppisar och vilka fynd du gjorde :) sånt blir man glad av
Sv: har tyvärr sett en jättefin bild från en annan bloggare så jag vinner nog inte
ha en fin dag vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

9 maj 2011 11:48

Ja du det är det verkligen. Man vet aldrig för jag tycker din bild gav sån känsla och var så bra tagen när man ser lite av fönstret och haken. Jag håller i alla fall mina tummar för dig
Ha en bra dag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

9 maj 2011 12:08

Hej du,,Tackar,,det kommer fler bildspel..Ja Cypern är ett resmål som ligger lagom långt bort bara 4 timmar..Där finns jätte många tomma hus och lägenheter till salu,,men det är ganska dyrt..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

9 maj 2011 14:57

Härligt att man får se fler bildspel och njuta. Förstår att det är dyrt att bo där. Vilket paradis

Ha en fin dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

10 maj 2011 07:39

Vilka fina fynd du gjorde på loppisen! Då är det lönt, när man kommer hem med användbara saker till en billig penning!

Tack för alla bilder från loppis och vackra byggnader, blommor och jag vet inte allt som fastnade på dina bilder! Du är duktig på att se motiv och fotografera!! Din blogg är väldigt välarbetad!!

Kram och solskensdag till dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 maj 2011 14:22

Det var ju nästan gratis. Allt kan jag använda i sommar så det känns toppen. Varsågod! kul att du gillar att kolla på mina bilder. Jag är en glad amatör som börjat gilla att fota men har ingen systemkamera. Roligt att du tycker bloggen är välarbetad ;) det blir som en kedjereaktion när jag sätter in nåt.

Ha en solskensdag själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards