Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 april 2024

Lasse Åberg & Lazy Joe Kvarteret Igor, entréskolan och Banana Airlines

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30



       
Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor


  

Här har jag fått en autograf av Lasse Åberg. Jag har inte honom i min autografsamling så det var ju toppen. Jag har alltid gillat Lasse och hans härliga humor, filmer, konst och annat. Kom ihåg när jag såg honom och Ardy Stüwer på tv med sina häftiga och nyskapande sketcher. Jag tog även en autograf till min väninna Lena i Göteborg. Hon har också samlat på autografer och träffa många kända personer och varit på många konserter. Jag har själv fått lite autografer av henne när hon tagit dubbla

 

Tyvärr fick jag hjärnsläpp för jag glömde ta Lacy Joe:s autograf. Jag skall kolla vart han bor så jag kan fixa det genom brev. Han heter egentligen Jonas Henriksson och är en väldigt härlig person

 

                          

Appelboom 

 

Här en bild på mig och Lasse Åberg som min man fotade. Han var så cool och tillmötesgående för det var många som ville bli fotade med denna legendar 


 

På sidan om den återanvändna miljöboden scenen så var det utsatt mikrofoner för där skulle en kör sjunga, Lasse & Lazy hålla invigningstal och inviga utställningen. Sen höll en kvinna från Vafab tal ang detta med återvinning och skräpsortering. 

 

                                      

 

Utställningen heter Zkrota Zkräpet en lekfull utställning mitt i zity av Lazy Joe & Lasse Åberg. Den fokuserar  på återbruk, hållbarhet, konst och fokuserar på samarbete, men är även en  lek- och mötesplats


 

Här ser man kören som kom från entréskorlan där kunskap och kreativt skapande möts. Det är en estetisk grundskola. Dom sjöng så bra men jag hade önskat att jag filmat lite mer med denna kör. Det var så mycket folk så jag blev lite stressad. Har lite social fobi emellanåt och det slog till då


 

Här ser man hur dom fått till det i miljöboden som är uppbyggd av återanvända material. Jag har själv varit mycket för återvinning genom second hand och även att min man ibland köpt saker som vi rustat upp lite. En gång ett bord som vi snyggade till. Sist köpte vi en klocka på second hand för 70 kr och tog tillvara på urverket som var tystgående och satt det i ett väggur som lät för mycket. Det blev ett lyft, och sen sorterar man bort resten av den använda klockan 

 

  

Här var det dags för Lasse Åberg & Lazy Joe att prata om utställningen och sen inviga men inte med att klippa band utan nåt helt annat. Det ser ni i klippet längst upp 


 

Denna Kalle Anka gunga gillade barnen som var där


 

En bättre bild på kundvagnen som dom förvandlat till en stol

 

                                     


Här har en del av ett badkar blivit en stol. Bara att sätta dynor i den så blir den hur bekväm som helst. För några år sedan så köpte jag porslinsskrin på second hand och skapade nåldynor av dessa, återvinning i det lilla kan man säga. Vilken fantasi dessa män har

 

Klicka här för att se några av alla nåldynekoppar och skrin. 

 

       

Här några klickbilder på klädnypeklänningar av återvunnet tyg jag sydde 2011, det blev många. Man kan ha klänningarna som annan förvaring också. Klicka här för att se några fler klädnypeklänningar av återvunnet tyg och broscher. Klicka här för att se mina julpostklänningar. Klicka på bilderna så blir dom större

 

       

Detta är en sjuksköterskeklänning som jag designat själv av återvunnet tyg. Under förklädet lägger man plåster, ögonskölj, sax, tabletter och annat. I halsringningen kan man lägga kompresser mm. Sen har man en barngalge och hänger klänningen där den passar bäst. Klicka på bilderna så blir dom större. Återvinning i det lilla formatet


 

Här ser ni Lasse Åberg som upptäckte den gula cykelbilen utanför Igor i fredags. Han stod där med ägaren och fotade bilen och det passade ju så bra när man tänker på Electric Banana Band. 


         

Banana Airlines med Yes we have no bananas. Banana Airlines är en norsk musikgrupp från Stokmarknes i Nordland Fylke som grundades 1982. Bandet bildades av frontfiguren Kai Kiil. Gruppen har bland annat gjort intromusiken till filmen Kill Buljo


 

Så här ser den ut framifrån och öppnar han upp där man skall sitta. Jag har fotat cykelbilen förut till bloggen

 

I dag vaknade vi 05.00 av oväsen i trapphuset så när det upphörde så kunde vi inte somna om. Det ser ut att bli sol i dag men vi har bara en grad varmt än så länge. Jag såg en notis i en tidning för några dagar sen som verkligen stämmer och lyder: Vi bryr oss mer om vädret än klimathotet. 

 

                           

 

Vi var till Röda Korsets Vårmarknad i går men jag har inga bilder klara än så det inlägget kommer senast i morgon. I dag blir det nog en vilodag men en promenad skall vi nog orka klämma in. Ha en vilsam och skön söndag kära ni som tittar in. 

 

                         

 

#autograf #Lasse #miljöboden #Lazy #Vafab #Kalle #badkar #klädnypeklänningar #cykelbilen #Banana 

 
 
Ingen bild

Gunilla

Söndag 28 april 12:11

Vilket fint inlägg och så kul det ser ut, vad man kan ta till vara på skräp och få till det.
Autograf fick du med, Lasse Åberg är en trevlig person.

Nu är det vår i Malins blogg kände jag när jag såg inlägget med alla fina bilar.

Likaså vilket fint inlägg där med om Röda korset, där skulle jag gärna gå runt och så en fika på det.

En fin söndag önskar jag er båda!

Varm kram!

Malin wiper

Söndag 28 april 12:36

Hej Gunilla!

Så kul att se dig. Det var verkligen ett toppenevenemang. Lasse är verkligen trevlig och även Lazy Joe. Jag var nog lite för tidigt ute med våren ;) nu har vi lite kallare men det dröjer nog inte länge nu.

Kul att du gillar inläggen, tack snälla du. Det kommer mer från Röda Korset för dom har ofta evenemang. Dom har ofta hembakt och det kostar bara 30kr/person att fika där.

Tänker på dig/er. Sköt om er ni båda och ha det så bra ni kan

Varm kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards