Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2023

Fru Holm's Diversehandel & Delikatesser, Hotennanny Singers, båtar och Jimmy Buffett

Av Malin wiper - 24 oktober 2023 15:30


  

När vi ändå var i Enköping i lördags så gick vi även in till Fru Holm's Diversehandel & Delikatesser. Den ligger på samma gata som restaurangen som vi var till samma dag


 

Det är där dom har dom goda La Perla salted caramel cookie. Såna hade min son med sig till oss när han var till oss 5 september. Dom passar jättebra till kaffe och är otroligt goda utan att vara för söta. Hos Fru Holm's kostar dom 12 kr/st så dom är en delikatess. Fast nu såg jag att dom kostar mellan 15-19 kr på nätet/st. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrev då om dessa godsaker


 

Dom har både delikatesser, drycker och som här inredning. Detta är ett vinställ för två flaskor i form av ett gammalt flygplan. Det ryms 4 vinglas i stället. Det var ännu häftigare i verkligheten. Jag glömde att kolla vad det kostade men det är nog dyrt. Klicka här för att se vad samma vinställ kostar hos Fröken Fräken. Jättedyrt. Jag tog massor av bilder man hade fel blixt inställd så dom blev inte bra och det gick inte att fixa till dom heller

 

Klicka här för att se ett svävande vinställ

 

                                     

Partykungen 

Min man vaknade i morse med en gammal låt i huvudet. Den heter Solola så numera kommer det upp gamla låtar i skallen som man  hört under sin uppväxt. Jag letade på youtube och hittade den först med Sven-Bertil Taube  (text, musik Evert Taube) men jag gillade en annan version bättre som ni ser nedan:


           

Solola med Hootenanny Singers. Det var en musikgrupp som Björn Ulvaeus var med i innan ABBA

 

                       

Jag håller just nu på att skapa ett bildspel av höstbilder jag tagit under ett antal dagar. Min son har komponerat musiken till bildspelet och det kommer in i bloggen så fort det är klart. 

 

 

Här kommer lite foton från Kraftverkshamnen jag fotade i helgen


 

Nu kan man hyra kajak genom mobilen


   

En båt som håller på att byggas om till husbåt. Gissar att dom skall bo där även på vintern för det är massor av isolering under plåten


 

Dom har även satt dit en fin ramp in till båten och även satt lite blomlådor där


 

Detta är en bastuflotte

   

En andhane kurade ihop sig i vattnet


 

Avslutar med lite höstkänsla. Vi har varit ute och promenerat 5 km men det är för lite så det blir en tur ut igen. Hoppas ni har det bra och är försiktiga mina kära besökare. Sköt om er.

 

                     Hösthälsning från Malin   

 

         

Jimmy Buffett med Sail on sailor

 


#Diversehandel #Perla #vinställ #Hottenanny #pelare #Jimmy

 

 
 
Herbert

Herbert

24 oktober 2023 16:42

Jag tror att dagens melodi blev mest känd här hemma med The Seekers när det begav sig,senare halvan av -60 talet.Dom konkurerade med The Beatles om populariteten.Dom slog väl igenom på allvar 1964 med denna låt.. https://youtu.be/CaLA6B93zT0?feature=shared
Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

24 oktober 2023 17:05

Det har du så rätt i. Kom så väl ihåg det du förmedlar. Jag har haft guppen inne förut men inte med låten du satt in, gillar den

Ha en skön tisdagskväll
Kram!

 
Äventyret framtiden

Äventyret framtiden

25 oktober 2023 04:31

Den diversehandeln verkar ju vara ett litet guldkorn.
Solola gillade jag också och av just Hootenanny singers. Känns som evigheter sedan och så är det också, antagligen. Kul när det är musik man vaknar med, producerad i den egna hjärnan.

Ha en fin fortsättning på veckan Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

25 oktober 2023 07:59

Därför var det så synd att jag inte fick med alla bilder. Kul att du också gillar låten och då med Hootennannys ;)

Det känns verkligen länge sen men den håller fortfarande

Ja du jag har också fått gamla låtar som dykt upp i hjärnan som jag inte hört på år och dag

Ha en fin fortsättning själv på veckan
Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards