Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2023

Av Malin wiper - 15 oktober 2023 10:00

 

En bild jag tog för några dagar sen på en kaja. Jag sa till min man i går morse att det skulle bli regn för luftfuktigheten steg och jag började svettas från pannan. Han gick då ut och kollade vädret på nätet och det skulle inte bli regn. Han borde ha lyssnat på mig istället i och med att jag är HSP och känner av väderomslag. Jag fick rätt för när jag varit ute en liten stund så började det regna. Jag brukar sällan ha fel när det gäller detta. 

 

                                            

I och med regnet så blev det ingen fotopromenad för mig i går men min man umgicks med sin bror några timmar. Eftersom det inte slutade att regna så promenerade jag hem men sen slutade det och solen kom tillbaka. 

 

 

Det finns några gamla butiksskyltar kvar i Västerås centrum. En av dom är denna som sitter ovanför en blomsterhandel som heter Vargbo Blommor

 

Lite höstfärger. Nästa helg om inget händer så skall vi spendera helgen med min son. Det ser jag fram emot

 

          

Autumn 4K Nature relaxation Film. Tänk vad bra vi hade kunnat ha det istället som nu full kaos och utrotning av oss själva. Religionen ligger bakom det mesta hatet i världen. Jag tänker på dom som växer upp nu inte mig själv för jag och min generation har snart ramlat av människans spelplan. 

 

 

Jag avslutar med en minnesbild på mig från 2015 i Jönköping dit vi åkte ofta då vi bodde i Vaggeryd. Då hade vi egen bil så det var full fart. Här står jag på Västra torget vid en fontän. 

 

                                    

Jag kommer inte ut på bloggen igen förrens jag har nåt att skriva om och har fotat lite mer. Fast då besöker jag era bloggar lite mer istället under tiden. Ha en toppenfin söndag vad ni än skall hitta på

 

        

Nu behövs det nåt upplivande. Det blir med Chuck Berry och låten School Days från 1986. Han dog 2017 i en ålder av 90 år. 

 

#kaja #Vargbo #minnesbild #Chuck

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards