Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 juli 2021

Motorbåt i trä, sonen, Volvo PV, Igelkottar och Van Morrison

Av Malin wiper - 5 juli 2021 15:45


 

Nu har jag så lite att skriva om så jag får ta till lite överblivna bilder som inte kommit med i andra inlägg. Såg denna fina motorbåt i trä i Enköpings hamn. Annars är ju det mesta i plast numera. Kan det vara mahogny tro?

  

 

Min son poserar vid sin lilla motorbåt. Han har bara haft segelbåtar förut och jag hörde att det är det han skaffar nästa gång igen. En gång seglare, alltid seglare

 

 

Min son skickade två bilder till mig på en snygg välskött VOLVO PV 544 från 1960. Den såg han på en parkering   

 

  

Här ser man den lite framifrån. Han har tagit bilderna med sin 3D kamera och då är dom dubbla och jag sätter in dom i en OWL Virtual Reality Kit

 

  

Så här ser den ut och man fäster mobilen mot magneten baktill och sen letar man upp bilderna och tittar på dom i kikaren längst fram. Jag fick den i julklapp 2019 av min son

 

 

En av gångerna vi varit till min son så har vi besökt en liten skogsstig som jag inte kom ihåg vad den hette nu. Tyvärr så sken solen så skarpt mellan träden så bilderna blev inte bra så vi skall åka dit en dag då det är solfritt för det var så mysigt att gå där. Det kändes som man var mitt inne i en skog. Bilden ovan var den enda visningsbara och den är lite kul. Nån har skojat till en stubbe. 

 

   

Jag hade så svårt för att sova i natt för det var så varmt inne så jag gick ut på balkongen och satt mig i svalkan en stund. När jag kollade över balkongräcket så såg jag flera igelkottar som rörde sig över gräsmattan och lekparken. Klicka här för att läsa om en man som bygger hus till hotade igelkottar

 

       

Fakta om Igelkottar 

 

 

Två hästar kom fram mot bilen och kollade in oss


 

Vi dök på denna GB glass skylt utanför en butik i Enköping. Skylten var lite gulnad så den såg lite äldre ut än dom nya GB skyltarna. Jag gissar att det skall växa upp blommor i dom ihåliga delarna på träinstallation. Jag är själv inte så förtjust i glass så jag äter bara lite när det är som varmast. Den glassen vi har i frysen kommer från Lidl och heter Gelatelli Premium Bourbon Vanilla. Den kan jag rekommendera


                                         

Min son hittade denna bild som han tycker minner om sin mor. När vi är ute så ser jag alltid nåt jag måste fota och det går snabbt i svängarna. Jag fotar som en galning så jag måste nog lugna ner mig lite. Ibland kommer jag hem med 500 bilder men som tur tur är så får jag sortera bort många. Jag skall börja gå ut emellanåt själv och fota och ta lite tid på mig. Som det är nu så stressar jag fram i och med att jag inte vill att sonen eller min man skall behöva vänta på mig. Det är mycket nu som tenderar att gå till överdrift och man ser att vi människor även har svårt för att hantera den nya tekniken utan att bli besatt av den

 

             

I dag har det varit så tryckande i luften så jag har haft en jobbig huvudvärk så jag gissar att vi snart får både regn och åska. Det brukar sällan eller aldrig slå fel när jag känner mig så. Jag blir alltid så påverkad av väderomslag och det är inget nytt för mig. Det har alltid varit en villfarelse att man varken tål väderomslag eller drag när man blir äldre. På mig stämmer det inte alls för jag har alltid varit känslig för drag och även dessa fläktar som vi nu måste stå ut med. Kom ihåg när jag som ung åkte tåg och nån öppnade ett fönster då fick jag huvudvärk och besvär både från hals och ögon. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er en fortsatt fin måndag

 

      

Van Morrison med Days Like This

 

#Motorbåt #Son #Volvo #Virtual #Stubbe #Igelkottar #Hästar #Glass #Fota #Tryckande #Van

 
 
Ingen bild

Paola Svensson

5 juli 2021 20:22

Så gullig liten motorbåt din son har. Fin PV han fotat också.
Ja, jag känner igen det där som du beskriver, det är inte så kul alltid att gå med mig heller som ska stanna och filma eller fota överallt. =P

Malin wiper

6 juli 2021 07:01

Ja du det är nog den minsta han haft av båtar ;) Volvo Pv som är välskötta är ursnygga. Förstår att du också är likadan som mig när det gäller fotandet ;)

Ha det bra
Hälsning Malin

 
Ingen bild

Paola Svensson

5 juli 2021 20:23

Bra låt med Van Morrison förresten.
Önskar dig en fin start på veckan.

Malin wiper

6 juli 2021 07:02

Jag gillar den låten också

Ha en skön början på veckan du också

 
wiolettan

wiolettan

6 juli 2021 09:54

Jag tycker inte heller om drag, men jag får ont i öronen.
Fin motorbåt som din son har. Tänk att bara kunna sväva fram över vattnet i den, härligt i bra väder.
Volvon är fin för sin ålder, verkligen. Någon som har varit rädd om sin ägodel.
Den där prylen som du använder för att titta på korten med, den begriper jag mig inte alls på och har aldrig sett något sånt.
Hästar är så fina och vackra djur, snälla också.
Hoppas att du får en finfin tisdag.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 juli 2021 13:17

Då är jag inte ensam om detta. Det är en liten motorbåt men han skall bara åka korta sträckor med den. Jag hade aldrig heller sett en sån pryl förut men sonen förklarade hur man gjorde och det var jättelätt.

Håller med dig om hästar.

Hoppas du också får en jättefin tisdag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

6 juli 2021 13:57

Det är något visst med träbåtar,men en härlig båt sonen har att fara ut på böljan blå.
Fina bilder och objekt och igelkotten är så gullig, klappade en igelkott och den var så mjuk, trodde han skulle vara piggig, men den var väl inte rädd.
Kan tänka mig att det låg något i det sonen sa, när du är ute och plåtar.
Ha en fin tisdag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

6 juli 2021 14:17

Jag gillar också träbåtar. Hans båt är rätt liten så han kan inte åka på större vatten men det blir i det lilla denna sommar

Håller med om att igelkottar är så gulliga men inte så roligt att sticka sig på ;)

Ja du min son skrattar gott åt mig ;)

Ha en jättefin tisdag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards