Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2020

Av Malin wiper - 18 december 2020 15:45


 

Vårt bostadsbolag Hallstahem är fantastiska. Varje år har alla hyresgäster fått en Amaryllis som vi får hämta ut hos Åsby Floristen. Nu har den börjat blomma. Sen har jag pyntat den lite med en tomte och en blompinne där det står: God Jul

 

                                        animated-christmas-glitter-image-0159


 

Inte nog med det utan i år fick vi lite andra julgåvor också. Till vänster ett sittunderlägg som man viker ihop med tryckknappar och till höger två utflyktsmuggar och den i mitten är ihopfälld och sen trycker man bara upp den så blir den klar för att dricka kaffe i. Dom skall vi ha med oss ut till vår och sommar på våra utflykter. 


                                   Tusen tack snälla Hallstahem..animated-heart-image-0570


 

Hallstahems tidning heter Utsikten och där får man reda på allt man behöver veta om vad som händer i bostadsområdet


 

Denna gång har VD Ulf Magnusson skrivit en artikel i tidningen. I år skulle Hallstahem ha firat 75-årsjubileum och hade planerat allt men det fick ställas in i och med Covid-19. Dom skickade ut en enkätundersökning till alla hyresgäster för ett tag sen. Hela 67% av hyresgästerna svarade på undersökningen. Av dessa är 85,6 nöjda med Hallstahem och det är ett bra betyg. Klicka här för att läsa lite mer. Sen vi flyttade hit för snart 4 år sedan så har dom både haft stambyte och rustat upp rejält både inomhus och utomhus

 

      

Nu har Jacke Sjödin kommit ut med ytterligare en låt i och med corona. Den heter Showbiz och man får se många artister sjunga med honom och en del har jag inte sett på länge som exempel Titti Sjöblom

 
Vi hyrde elbilen i dag för vi behövde komma ut lite. Bilen går så bra och är så bekväm så man känner sig trygg. Det är nog fortfarande ovanligt att kunna hyra en bil genom ett bostadsbolag. Folk tittar på bilen och kollar vad det står på den. Vi är elbilspoolare och hoppas att få vara det länge än. Vi har haft en fin dag än om jag har besvär av min nackskada i och med att jag ligger på rygg. Hoppas snart kunna ligga på sidan igen. Hör och häpna vi har haft en del sol i dag och regnfritt, Hurra!!!. Nu skall vi bara ta det lugnt och jag skall kolla nån film på Netflix. Tack för era kommentarer mina fina besökare ni är för härliga. Hoppas ni haft en fin fredag och får en fin kväll.

 

                                 animated-christmas-glitter-image-0023



#Hallstahem #Amaryllis #Sittunderlägg #Utsikten #Ulf #Enkätundersökning #Jacke #Elbilen

Av Malin wiper - 18 december 2020 07:45


 

Jag har inte så mycket att blogga om just nu så jag sätter in lite bilder från då vi hyrde elbilen sist och gick omkring i Västra Mälarstranden i Västerås och även på några andra ställen


 

En av båtarna har fått det lite bättre än dom andra i och med att den fått en husliknande presenning, med dörr till och med


 

En vit och rödfärgad segelbåt som fått namnet Rut

 

                      animated-christmas-line-image-0006


 

I den röda byggnaden till höger ligger Mälarkrogen

 

Precis som alla andra lite större städer så är dom gamla hamnarna och stränderna igenbyggda med tätt stående hus som är bostadsrätter. Själv skulle jag inte kunna bo så för husen står så tätt och är alldeles för många. 


 

En uggla står och spejar ut över hamnen


 

Det är inte så många båtar nu som ligger kvar i vattnet. Här en fin segelbåt


 

När jag såg denna röda motorbåt med sin ratt och plexiglas så kom jag att tänka på gamla James Bond filmer. Scener man sett då James Bond slänger sig i en sån båt och åker ut på kanaler eller i Venedig

 

        

Här en scen från James Bond filmen Live and let die och då spelades James Bond av Roger Moore. En bit in i klippet så ser man liknande båtar som i mitt inlägg

 

 
Här en bild på en liknande båt jag såg på Båtmässan i Stockholm 2018. Fast denna är lite exklusivare. Klicka här för att se några fler. Klicka här för att se ett helt gäng med såna snygga lite retro båtar i olika färger. 

 

                    animated-boat-image-0021                                 animated-boat-image-0021


Klicka här för att se när vi var på Båtmässan 2018 i Stockholm med min son. Klicka här för att se ett gästinlägg som min man skrev 2018. Klicka här för att se ännu mer från båtmässan

 

Nu är det fredag igen och jag hoppas ni har det bra trots att vi är begränsade. Vi lever i en annan värld nu så inget utöver det vanliga händer. Jag hoppas ni får en fin helg ändå och tar hand om er. 

 

                                 

      

Driving home for christmas med saxofonisten Juozas Kurai (Chris Rea cover). Det skall vara snö på vintern tycker jag som är född i norrland och rätt många kallgrader. 

 

                                                  animated-christmas-humor-image-0008


#Mälarstranden #Hus #Uggla #Motorbåt #Roger #Båtmässan #Juozas 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards