Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 december 2020

Av Malin wiper - 30 december 2020 13:45


 

Nu har vi fått hem Higimaskerna vi beställde och dom ligger i såna här förvaringspåsar. Vi skickade efter dom i söndags och fick dom redan i går tisdag. Dom håller i 3-4 månader och sen får man beställa nya

 

 

Så här ser dom ut och min man tog en med svart hållare som sätts under hakan och jag tog en vit. När man sätter på sig dom så syns dom knappt och slutar precis vid näsan så näsborrarna är skyddade. Väldigt bekväma att ha på sig och dom immar inte igen och inte heller glasögonen så dom passar perfekt till mig. 

 

       

Ett klipp på hur masken ser ut lite tydligare och hur den används och tvättas

 

Klicka här för att se hur man kan tillverka en liknande mask själv. Klicka här för att se en annan modell man kan göra själv. Det finns hur många modeller som helst då man kollar på Youtube. 

 

                  


Undrar om detta är godkänt som jag testat?..  . Halvmask för spex (fästes på näsan) sen ett par öronproppar i näsborrarna.. free smileys.  Man måste få skoja lite för att stå ut

 

Klicka här för att se lite fler av partymaskerna som även fungerar som drinkunderlägg


 

Vi har verkligen haft ett stillastående år 2020 men jag hoppas vi kan gunga in i 2021 till ett bättre och friskare år

 

 

Eller så får man lite motstånd som denna genomgång innan vägen blir rak igen

 

När vi gick ut på vår promenad så var det lite snöblandat regn men nu snöar det men det är för varmt i marken för att det skall ligga kvar men det är ändå fint att få se lite snöflingor. Vi håller oss flytande och i rätt bra form i och med alla regelbundna promenader och det är fler folk än någonsin som promenerar i dessa tider. Vi har hyrt bilen igen i morgon på Nyårsaton för jag är så rastlös och måste komma ut med jämna mellanrum. Se lite annat och få luft under vingarna. Annars händer inte så mycket men vi har fått rensat bort en del ur våra skåp och det känns skönt. Efter nyår skall jag gå igenom fler skåp och även rensa bland fotoalbum, lösa bilder och gamla negativ. Ha nu en fin eftermiddag och kväll

 

             animated-jumping-smiley-image-0010animated-jumping-smiley-image-0010animated-jumping-smiley-image-0010

 

      

Lite uppiggande isdans med Oona Brown & Gage Brown. Dom åker till Nothing else matters låt med Metallica. Under hela min uppväxt var jag besatt av konståkning och såg allt som fanns på TV och innan tv så var det radio som gällde. 

 

               

 

#Higimaskerna #Spex #Stillastående #Genomgång #Isdans

Av Malin wiper - 30 december 2020 09:00


 

Jag har fått några bilder mig tillsänt från min väninna Lena i Göteborg. Ett album som hennes son köpt till henne i somras på en butik för antikviteter. Han köpte albumet i Ystad

 

Elvis presley special 25 th anniversary edition official  colorized quarters. Klicka här för att komma in på en sida där dessa jubileumsmynt finns


 

Så här ser mynten ut med bilder av Elvis i mitten. Lena blev jätteglad för hon är ett stort fan av Elvis.

 

 

I locket finns ett certifikat. Lena har som mig varit autografjägare och har träffat många av dom stora artisterna och även sett dom på scen. När hennes man levde så var dom ute på långa resor och hade med sig sin son. Hon har nu fått en synnedsättning men hon kämpar på ändå och vi är rätt lika varandra för vi har svårt att sitta innne hela tiden. Hon har följt min blogg sen 2009 och tog kontakt med mig 2014 och på den vägen är det. Vi skulle ha åkt ner mot Göteborg i våras eller somras men då var corona som värst så vi fick ställa in. Vi hade då tänkt besöka syrran med man, Lena, Pisan och Stina som var både en arbetskamrat och granne i Angered där jag bodde 1975


      

Elvis Presley med Santa Claus Is Back In Town. Han gör låten med glimten i ögat så fint och roligt

 

               

I går hade vi det jättetrevligt och kul med våra vänner Monica och Lars som vi var ute och fikade med. En bra tid att träffas 13.30 för det är en tid då det är tunnsått med folk. Vi satt där och njöt och pratade om allt möjligt. Det var mörkt redan då vi gick mot cafét och regnade men var ganska vindstilla. Det känns konstigt att inte kunna bjuda hem folk när man känner för det men jag hoppas det kommer en tid igen då man kan umgås utan att vara rädd. I dag är det 2 grader varmt och vad jag kan se så har det regnat i natt också. Vi skall som vanligt ta en längre promenad. 

 

 

Jag fick en visningsbar bild från Hallsta Café & Restaurang men ingen där jag var med på. Jag och Monica valde blåbärsmuffins, min man morotskaka och Lars en grillad smörgås med salami och brieost. 

 

     

The Carpenters med Top of the world. En syskonduo som jag haft inne många gånger i bloggen men inte med denna låt. Karen Carpenter har en sån vacker röst. Ha nu en skön dag trots regn och mörker

 

                              


Paraplytest  

 

#Lena #Elvis #Smörgås #Carpenters

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards