Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 mars 2018

Av Malin wiper - 16 mars 2018 14:00


       

Alan Parsons Project med Old and Wise. Vackert men sorgligt, får gåshud av melodi, sång och texten. Dom var en brittisk musikgrupp inom den progressiva rocken. Bandet bildades 1975 i London av producenten Alan Parsons  och låtskrivaren/sångaren Eric Woolfson (död 2009 63 år). Gruppe var aktiv fram till 1990

 

              

All Music

 

Klicka här för att höra en av deras mest kända låtar som jag själv känner till och lyssnat på. Klicka här för att höra ytterligare en låt med gruppen som har ett speciellt sound

 

    


Här är också en stil dom körde med och man slås av att dom var före sin tid. Snygg video som heter Time Machine från 1999

 

                                



 

 

Jag brukar träffa på två katter där vi bor och den andra har jag haft inne i bloggen några gånger. Sen har vi då denna som har en sträng allvarlig framtoning så detta är enda gången katten suttit stilla så jag hunnit fota. Skall se nästa gång om jag kan komma lite närmare för nu fick jag zooma kraftigt och solen var skarp. Katter, fåglar och kor är mina favoritdjur


 

Fick ytterligare en bild då vi var på väg ut i dag på promenad. Klicka här för att se den andra katten jag fotat på gården scrolla sen ner till bild 6 där katten syns

 

          animated-cat-image-0366                         animated-cat-image-0366    

  

 

Efter promenaden var vi rätt slöa och tog oss lite datortid. Nu är det dags för sen lunch och sen skall jag göra lite hemarbeten innan helgen. Vi skall möta upp min mans bror i Västerås i morgon för att både ta oss en fika och promenera omkring på nåt sevärt ställe. Vilar mig från bloggen nån dag i helgen.  Önskar er en fortsatt fin dag och helg



#Alan #Eric #Time #Katter 

Av Malin wiper - 16 mars 2018 09:15


  

När vi var med min son på Båtmässan i Älvsjö förra fredagen så hade dom även fotomässa där. Här ser ni montern med Lumix Panasonic kameror. Jag har ju själv en sån och den kostade 5000 kr          

 

Min första bloggvän Cattis som blivit en superbra fotograf har nu tipsat mig om en Onelinekurs i foto där man får gå med gratis i 7 dagar 


 

Helt plötsligt såg jag min modell av Lumix Panasonic stå där som uppvisning på en bänk. Jag har en Leicalins på min och det skall vara bland det bästa. 

 

                                        

Camera pillow från Zazzle


 

En liten fotostudio stod uppställd på ett ställe.   

             

 


Här kommer ytterligare några båtar från båtmässan 

 

 

Jag fotade också denna båt men mina bilder blev inte så bra så jag fick två stycken av min son. Denna båt kunde man vinna


 

Den känns också lite James Bond eller annan actionfilm. Motorn i samma beigerosa färg som båten

 

    


James Bond theme från Golden Eye med sång av Tina Turner


 

                                                                    

 

Jag har lite mer pressat schema nu då jag promenerar varje dag så jag fick slänga ihop ett inlägg av överblivna bilder. Solen skiner och det är minus 8 grader kallt ute. Varje gång vi är ute och går så har vi ärenden också så det är skönt att slippa ta ut bilen varje gång som vi gjorde förut. Vi har sparat så pass mycket på detta så vi är inte barskrapade när vi får som jag fortfarande säger: ny lön för det är intjänade pengar från åratal av hårt arbete. Nu får jag lägga på ett kol så vi hinner ut innan lunch. Tänk att det är fredag igen!!!, hur fort går inte tiden. Hoppas ni har en fin fredag och helg att se fram emot. Tack för att ni tittade in i min lilla kajuta.. 

 

 

#Fotomässa #Lumix #Fotostudio #Båt #Tina

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards