Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Malin wiper - 8 juni 2015 16:45

 



De vilda blommornas dag infaller 14 juni i och med detta så anordnas en blomstervandring. Denna affisch kom min man hem med och då bad jag att han läste in och mejlade mig så jag kunde sätta in det på min blogg. Jag har även en bildlänk som suttit ett tag på höger menyrad en bit ner så man får scrolla lite. Vi får se om jag får möjlighet att gå på detta som är rena rama avslappningen för kropp och själ

 

                  

 

 

 

 

Det kom post för en stund sen då jag såg detta stora fina kort. Vände på kortet och det var till mig från min blogg- och fb vän Petra. Hon skrev så fint att jag skulle krya på mig och få en fin sommar. Så gulligt och fint gjort av henne, tusen tack snälla du...  . Petra är en av dom jag känt längst i bloggvärlden för vi träffades på en sajt som heter "Tasteline" där man hade en egen sida och lärde känna andra som man bytter recept med eller bara chattade med. Hon är en väldigt fin person som jag bara har gott att säga om. Dom sista åren har jag själv varit dålig på att skicka kort så jag skall skärpa till mig lite

 

 

 

 

 

Jag önskar dig också en jättefin sommar 

 

 

 

 

#Blommornas #Blomstervandring #Kort #Petra

Av Malin wiper - 8 juni 2015 13:45

                

      

 

 

  

Vi åkte ut en lite längre tur med bilen en dag men efter 2 mil så hade min fru såna besvär med ryggen så vi fick vända. Åkte in mot Barnarp där hon gick ut för att promenerade 1 km, sen gick vi in på Skafferiet i Barnarp för att äta,  stolarna gick bra att sitta på så vi kunde sitta där i alla fall 20 minuter. Dom har mycket att välja på både vad gäller mat och kaffebröd. Sen är det bra stämning och bemötande som jag tycker både min fru och jag är viktigt när man har ett serviceyrke. Klicka här för att se vad min fru skrev om Skafferiet augusti 2014  


  

Ett fint hjärta gjort av stål hängde som en dekoration på en väggstege                      


  

Vi beställde in gravad lax med deras egen jättegoda potatissallad. Även god sallad och gott bröd till anrättningen. Malin fotade Sofie som är en av delägarna men bilden blev inte bra så jag sätter inte ut den. Malin orkade inte hela sin portion så jag åt lite av hennes, det var så generöst tilltaget  


  

Kaffe ingick i priset och Sofi bjöd oss på en halv biskvi till kaffet, det var snällt. Den var frasig och smakade lite jordgubb, jättegod


  

  

Jag såg en jättekul Vattenburk med kran på bordet där man tar kaffe. Kul idé istället för öppen kanna         


  

Dom har en hylla där det står saker till försäljning av en som heter Kikki


  

En av sakerna som står på hyllan är dessa hjärtan med text


  

Även dessa döskallar är till försäljning men dom är inte så stora som på bilden. Det finns två hyllor till med saker


  

En liten överblick över Cafélokalen. Varje vecka har dom på tisdagar seniorfika 8-11. Babyfika på torsdagar 8-11. Lördagar frukostbuffé 8-11 


                 

Mike Oldfield & Miriam Stockley med Moonlighet Shadow



#Skafferiet #Barnarp #Kikki #Mike #Miriam

Av Malin wiper - 8 juni 2015 08:00

                          

  

 När vi var ute och promenerade i går och var på väg hem så stötte vi på denna häftiga motorcykel på en parkering invid ett fint hus. Där stod två män och samtalade, då frågade jag om jag fick fota motorcyel och det gick bra. Det är en Harley Davidson i jättefint skick. Gillar den snygga tanken som går lite i orange och är abstrakt målad. Min kamera har blivit så dålig nu så jag fick den övre bilden av min man som har en lite nyare kamera. Min har varit den bästa jag haft men den har några år på nacken nu och jag har tappat den flera gånger i marken och det blir fläckar på bilderna som jag får ta bort i fotoprogrammet. Det blir i alla fall en ny kamera till hösten hoppas jag.

 

  

 Framifrån där man även ser hjälmen sittande nedtill


  

Här ser ni motorcykeln ägare som var så snäll och ställde upp bredvid sin Harley


Motörhead unplugged. Sätter in denna grupp eftersom motorcycelägaren hade en t-shirt med motörheadmotiv så passar det bra. 


  

Motorcykeln har remdrift, det ser man på fjädrarna på sidorna


  

Läcker lång bred sadel

 

  

Det blev inget bakat i går så jag skall ägna mig åt detta i dag plus promenader. Min man är kallad till Värnamo Sjukhus ang sin Cpap apparat som skall gås igenom och även hans värden. Går han ner i vikt så minskar snarkningen så han kanske kan slippa apparaten, hans värden har förbättrats och han har inga andningsuppehåll numera därför mår han bättre. Jag kan inte åka i bilen så långt så därför pysslar jag med annat. Hade gärna velat följa med men vad gör man? när inte ryggen vill. Det är 11 grader varmt och solen skiner redan 08.00

 


  




#Harley #Motörhead

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards