Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Malin wiper - 14 juni 2015 15:00


  

När min man och jag satt på balkongen i går så dök denna fina Rolls Royce Silver Spur upp. Den är från 1988 och så välskött. Bilägaren har fått mycket beröm för färgen som är ovanlig på en sån bil


  

Sen gick min man ut och frågade om han fick fota hela bilen och det gick bra. Bilägaren är med i "Götaströms Motorhistoria Klubb" och har varit med på många träffar med bilen. Han kör även brudpar ibland i bilen


  

Framtill sitter denna fina utsmyckning som kallas Spririt of Ecstasy

  

Jag behövde inte dölja registreringsskylten för det brukar jag alltid fråga om. Jag stod på balkongen och kollade bilen


  

Motorn var ren, fin och välskött



  

Det vi åt på balkongen var en pytt på bönpasta, kyckling och grönsaker. Min man fixade till anrättningen som blev jättegod. Vi använde lite av kryddan på bilden under som vi köpte på Daallo Livs i onsdags.  

 

  

Kryddan heter Marv och passar utmärkt till pasta. Min man hade kryddat alldeles lagomt mycket. Jag är inte till mycket nytta i köket just nu utan får duka och göra sånt som inte gör ont 

 

Mambo Italiano med Bette Midler, filmbilder från filmer med Sophia Loren


  

Denna gång testade vi den gröna bönpastan som heter "Fettuccine" som också var jättegod. Det finns tre sorter och vi har nu vant oss vid bönpastan som ger en känsla av att äta pasta fast den är gjord av bönor.  Klicka här för att se när vi åt bönpasta första gången efter att ha blivit tipsad av syrran och svågern  

 

 


#Rolls #Bönpasta #Bette #Sophia

Av Malin wiper - 14 juni 2015 09:15



Vi var bort till Frejas Bod i onsdags och köpte denna enhjuling för 100 kr. Det är inte vi som skulle ha cykel utan vi har köpt den till en av delägarna på Skafferiet i Barnarp, läs mer längre ner 

 

 

Klicka här för att läsa om enhjulingens historia. Jag kom ihåg nu att min son och hans pappa haft en enhjuling  och dom tränade lite i trädgården men jag vet inte hur det gick


  

Vi åkte sen dit med cykeln till trevliga Sophie som ni ser på bilden, hon ville att vi skulle köpa ut den till henne eftersom hennes man samlar på enhjulingr, och vi pratade just om cyklar när jag fotade hennes Vintage cykel (Huffy) sist vi var dit. Då nämnde vi att dom hade en enhjuling på Frejas Bod. Hon tyckte den var i bra skick för att vara så billig           

 


  

Sen passade vi på att fika på deras fina uteplats  


  

Här satt vi och myste så länge det gick och Sophie bjöd oss på fikat som bestod av en tonfiskbaquett som vi delade på, jättegod. Vi orkade inte en hel. Tack snälla du... 


  

Kolla in vilka fina wienerbröd översållade med skivade jordgubbar och annat gott                       


  

Här kommer min man ut genom deras ytterdörr 



                                       



Det funkade inte att sitta i bilen hela vägen utan jag tog några promenader utefter vägen  

 

Påförd text i dag på morgonen:

 

 

Jag vill bara önska er en fin söndag. I går kväll regnade det här men nu skiner solen. Sköt om er kära bloggläsare och tack för att ni tittar in. Hörde nu på nyheterna att Magnus Härenstam dött, det känns så sorgligt och overkligt, nu är både Magnus & Brasse ur tiden. Skriver mer om detta senare för jag har träffat både Magnus & Brasse när jag bodde i Göteborg 


#Skafferiet #Barnarp #Enhjuling #Tonfiskbaguette #Ländryggen #Härenstam

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards