Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Malin wiper - 14 februari 2013 17:15

  

Vi var till Malmborgs Lilla också i går och tog varsin Cappuccino och till denna 2 mörka jättegoda chokladtryfflar. Victoria som driver Malmborgs Lilla var där och hon är så glad jämt och det var kul att träffa henne. Hennes man driver Malmborgs Konditori som är lite större med en egen avdelning för bröd.


  

Dom hade kartonger med chokladtryfflar i hjärtform.


  

Sen gick vi över till Malmborgs Konditori som tillhör samma Som Malmborgs Lilla men är ett lite större Konditori. På Malmborgs Lilla hade dom nämligen slut på ett bröd som heter "Ankarstock" och är min favorit. Där hade dom rätt många kvar.


  

Där såg jag denna roliga semletårta.


  


  

En svart svan stod på en disk med en chokladask i. Då kom jag att tänka på en film jag såg för nåt eller några år sedan som heter just "Black Swan".  

 

 

Klicka här för att läsa om "Black Swan" på MovieZine. 

 


Här är trailern till filmen Black Swan



Av Malin wiper - 14 februari 2013 12:00

  

När vi var till Jönköping i går så gick vi in på Röda Korsets Secon Hand på Klostergatan. Det var jättemycket folk där och dom hade fått in lite nya saker.


  

Här ser ni min stackars man släpande på en fåtölj han hittat. Det var ett sånt fynd så han fick bråttomt att ta ut den och visa mig.   


  

Vi gjorde världens fynd som nu står i vårt vardagsrum. Fåtöljen är som ny och jätteskön att sitta i. Den är välgjord med snygga sömmar som man inte ser på bilden. lite beigegul och jag tror att den kommer från "Mio Möbler". Det otroliga var att dom satt ett sånt lågt pris på denna som säkert kostat bra mycket över 1000 kr men nu 75 kr. Det går inte att få fram på bild hur fin fotöljen är och den är större än den ser ut på bilden. 

 

   

Den vi hade förut såg ut så här, den har vi fått av syrran och svågern. Den har varit jättebra men den är rätt nedsutten och deras katter har klöst på den. Vi hade tänkt klä om den och göra en ny dyna men nu slapp vi det och  den andra passade bättre med sin ljusa färg. Önskar att vi hade en annan plats att ställa denna på men det är för fullt. 

 

   

Jag hittade även ett armband där i lite champagnefärgade pärlor som var tyngd i så jag tror det varit rätt dyrt. Det kostade 25 kr och fanns halsband till men tyvärr köpte jag inte det och det ångrar jag nu. 

 

    

Dom hade fått in denna tavla på Röda Korset som är en affisch över ett "Leksaksmuseum" i Stockholm. Den kostade endast 60 kr. Klicka här för att komma in på deras hemsida. 

 

   

På Kicks hittade jag både dedorant, läppstift och ögonskugga till halva priset. Jag kan inte måla ögonen så ofta eftersom jag har fått allergi på grund av att jag varit utsatt för så mycket på mina arbeten både mögel och annat. Jag brukar ha lila eller vinröd skugga som tar fram det gröna i mina ögon.  

 

 

          

Här är två ögonräddare för mig efter att jag sminkat ögonen vid festliga tillfällen. Jag blir alltid då tvungen att ta bort sminket så fort jag kommer hem och då sköljer jag i Ögon & Linsskölj som är utan konserveringsmedel. Sen tar jag en droppe av "Viscotears" som gör att ögonen inte blir torra. Då känns det rätt bra i ögonen igen. Det är såna medel som man kan använda varje dag men jag tar vid behov men ibland blir det varje dag.   

  

 

 

  

   

 

Vi gick sen iväg till Malmborgs Lilla för att fika så det blev en heldag med bara njutande. Det skriver jag om senare i dag. Sen besökte vi Sam Hjälp också som är den bästa Second Hand butiken med dom bästa priserna också. 

 

 

  

Av Malin wiper - 14 februari 2013 07:15

              

  

I dag är det Alla Hjärtans Dag och vi skall åka iväg till Stockaryds Stationscafé för att äta deras "Alla Hjärtans Dags" buffé. Samtidigt så lämnar vi tillbaka porslinet som vi fick med till den exotiska brickan och potatisgratängen. 

 

     

Jag överraskade min man redan kl 06.00 med kaffe i hjärtformade koppar (Gretas Butik) rea och två smörgåsar var med skinka, mimosasallad, tomat, brieost och päronskivor. Vi satt där ett tag och bara myste och kände kärleken flöda...  Man önskade att det var lite kärleksfullare i samhället också och inte så kyligt och människofientligt som mycket har blivit. Alla är vi människor och borde vilja det bästa för varandra. Love and peace...  

  

 

 

                                    

 

 

   

    

Så här ser dom hjärtformade kopparna ut och det gick jättebra att dricka kaffe ur dom. 

 

   

 

   

 

George Harrison med "Give Me Love". Han dog för ofattbara 12 år sedan.   




    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards