Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 november 2013

Av Malin wiper - 30 november 2013 16:45

En nostalgitripp med Smokie och låten Lay Back In The Arms Of Someone. Denna låt och några andra med Smokie låg på min skivtallrik när jag hade fest sent 1970-tal. Då satt man inte bara och pratade och åt nåt gott utan gick upp och dansade och hade jättekul. Det gällde att vara ett antal personer så det blev lite fart. Ett tag i slutet av 70-talet så var det populärt att blanda till olika drinkar så jag hade en drinklista där kompisarna kunde välja...   sen hade man ingredienserna hemma och det var bara att välja. Klicka här för att komma in på en sida där dom skriver om en drink som var poppis på 70-talet och heter Gröna hissen 

 

 

 

  

   

Geting en drink som var populär på 1970-talet. Jag gillade själv whiskey med ginger alé. Klicka här för att komma in på en sida med olika såna drinkar

 

 

Klicka här för att komma in på Smokies hemsida. Orginaluppsättningen bestod av Terry Uttley och Chris Norman som växte upp och gick i samma skola som hette S:t Bedes Grammar School i Bradford, Yorkshire. Där startade de bandet The Yen son senare blev The Sphynx. 1974 bytte de namn till Smokie efter att ha haft andra bandnamn. För mig var Chris Norman den mest tilldragande enligt mig och han sjöng så bra. Chris Norman är fortfarande igång men nu som soloartist och gör spelningar i hela Europa och utanför. Att få se honom live vore en dröm. 

 

     

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på orginalgruppen

 


 

#Smokie #Drinkar 


Av Malin wiper - 30 november 2013 14:15

 

Min man och jag blev så sugen på att bara sätta oss ner och mysa med god mat i går kväll med ett gott vin. Jag hade tagit upp två kycklingfiléer från frysen på förmiddagen. Vi tog upp en kantarellsås från frysen med kantareller som vår fd granne Cerone plockat tidigare i höst. Mr T satt till lite mer grädde och la ner den stekta kycklinge i såsen. Vi ungsrostade potatis, morötter, palsternackor och paprika. Sen hade vi en klick vinbärsgéle till. 


  

Så här såg det ut på min mans tallrik. Det blev så lyxigt med kantarellerna till.  


  

Min man höjer glaset för att skåla med mig...    


  

Vi drack ett vitt vin som heter Verdicchio, som har en jättesnyggt formad flaska. Klicka här för att läsa om vinet som har 12,5% alkoholhalt. Vi tyckte vinet var jättegott med en lätthet som sammet mot gommen.

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

 

   

Vi fick improvisera i våra två rumsfönster eftersom vi inte hittade alla julsaker. Vi skall ner och kolla i källaren lite senare i dag.      

 

     

I detta fönster brukar vi ha en stor hög tomte som jag vann hos Lena i en tävling. Den har följt med oss nu tredje julen i rad. Den är porslinsmålad av henne och jag måste hitta den i dag. Sen brukar vi ha höga porslinsänglar under adventsljusstaken. Hissgardiner i rummet har vi nyss bytt så dom får hänga kvar.  

 

 

     

Den fina gamla Östra skolan som vi ser från vardagsrumsfönstren. Det var en Folkskola från början men är småskola och förskola. 

 

   

#Vin #Skola #Kantareller


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards