Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 november 2013

Av Malin wiper - 22 november 2013 15:00

  

När jag sist var in till Salong Hon & Han Frisör Interiör så fotade jag lite nyhemkomna julsaker. Här en skylt med "God Jul". Tiden har gått så fort från sommaren tills nu så man blir mörkrädd. 


  

Jättefina julprydnader i lite gammaldags stil. Passar såväl på julgran som annat ställe


  

Dom har såna här lådor med små figurer som ser jätterörande ut...  . Jag tror att det är julgranspynt men jag själv skulle nog ha dom stående kvar i lådan och ställa den på ett ställe där dom syns, man blir glad av deras roliga uppsyn  


  

Ett led med lucior

  

Kul korg för äpplen och annat. Det ser ut som björkbark


  

Såna här stickade tomtar finns det några olika sorter av

  

    


  Burklyktor med säckväv. Sånt här material hade dom i tomtesäckarna förr. Härligt med lite grov känsla


  

Betonggrisar för äpplen mm 

 

Svante Thuresson & Annelie Rydé

 



#Julsaker

Av Malin wiper - 22 november 2013 09:00

  

     

Nu har min man och jag testat det kolhydratfria Proteinbrödet. Det ser kompakt ut men är väldigt lättätet och godare än jag trodde. Man känner av frön och nötter när man tuggar men dom fastnar inte i tänderna. Vi kommer nog att fortsätta köpa detta nu när vi skall sköta oss än om vi också kommer att variera och äta hårt bröd.  


  

Vi tog en kopp kaffe och delade brödet i två trekanter för att smaka. Skivorna är så stora så för oss räckte det med en halv skiva   


  

Brödet heter Proteinbröd och kommer från  "va´ gott". Det är inte många skivor i förpackningen och det är rätt dyrt men jag äter hellre mindre och bra. 

 

Klicka här för ett recept på annat kolhydratfritt bröd att baka själv

 

  

 

  I morse var jag tillbaka till vårdcentralen för att ta ett blodprov till kommande lungröntgen. Jag var där tidigt men det var rätt mycket folk i farten. Hon som tog provet var skicklig så det kändes ingenting. Trist att man inte får ge blod längre för jag har en lite ovanlig blodgrupp och har aldrig haft blodbrist. Bäst före datumet har gått ut...   Nu skall jag diska och förbereda mat till lunchen. Känner mig lite bättre i dag och febern har gått ner. Fast det går så upp och ner. 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards