Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Verdicchio vitt vin och lite njutbar mat som min man lagat till...

Av Malin wiper - 30 november 2013 14:15

 

Min man och jag blev så sugen på att bara sätta oss ner och mysa med god mat i går kväll med ett gott vin. Jag hade tagit upp två kycklingfiléer från frysen på förmiddagen. Vi tog upp en kantarellsås från frysen med kantareller som vår fd granne Cerone plockat tidigare i höst. Mr T satt till lite mer grädde och la ner den stekta kycklinge i såsen. Vi ungsrostade potatis, morötter, palsternackor och paprika. Sen hade vi en klick vinbärsgéle till. 


  

Så här såg det ut på min mans tallrik. Det blev så lyxigt med kantarellerna till.  


  

Min man höjer glaset för att skåla med mig...    


  

Vi drack ett vitt vin som heter Verdicchio, som har en jättesnyggt formad flaska. Klicka här för att läsa om vinet som har 12,5% alkoholhalt. Vi tyckte vinet var jättegott med en lätthet som sammet mot gommen.

 

 

 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild  

 

   

Vi fick improvisera i våra två rumsfönster eftersom vi inte hittade alla julsaker. Vi skall ner och kolla i källaren lite senare i dag.      

 

     

I detta fönster brukar vi ha en stor hög tomte som jag vann hos Lena i en tävling. Den har följt med oss nu tredje julen i rad. Den är porslinsmålad av henne och jag måste hitta den i dag. Sen brukar vi ha höga porslinsänglar under adventsljusstaken. Hissgardiner i rummet har vi nyss bytt så dom får hänga kvar.  

 

 

     

Den fina gamla Östra skolan som vi ser från vardagsrumsfönstren. Det var en Folkskola från början men är småskola och förskola. 

 

   

#Vin #Skola #Kantareller


 
 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

30 november 2013 15:05

Hahahaha du är som jag, fäst vid tomten vi vann i tävlingen hos Lena fast min var liggande. Dock så är min kvar uppe i Katrineholm så den får jag inte se den här julen :(
Hoppas att ni hittar era julsaker där nere i förrådet idag.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

30 november 2013 15:36

Vad kul att du också vann en tomte. Är du hos din pappa i jul?.

Vi letar i morgon bitti istället för vi blev så trötta och jag skall nu laga mat

Ha en skön kväll
kramar

 
Ingen bild

skrivmoster

30 november 2013 15:30

Det är mysigt att bara sitta ner i lugn och ro och äta och dricka gott. Maten var en favoriträtt för vår del också!

Nu har vi adventsfint och kan koppla av lite. En enda sak har jag inte hittat men hoppas hitta den i nån kartong imorgon. Det är konstigt att man inte minns ... eller?

Skön kväll till er! Kram!

Malin wiper

30 november 2013 15:37

Det har du rätt i, man skall bara mysa och ta det lugnt. Vad skönt att ni har allt klart så ni bara kan ta det lugnt. Ja du det är konstigt att man inte hittar saker fast man vet att man lagt ner dom

Ha en skön kväll själv
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

30 november 2013 16:48

Jag bor hos pappa sedan i Juli. Bor här med Medusa så är inte helt själv om dagarna. Maten ser riktigt god ut, gillar allt i maträtten!
Hälsa Mr T och ha en fin helg!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

30 november 2013 17:23

Ok!Vad bra att du även har Medusa med dig. Ja du det var jättegott.

Sköt om dig och ha en fin kväll
Min man hälsar tillbaka

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards