Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 november 2013

Av Malin wiper - 27 november 2013 15:45

  

Vi hade ärende till Cervera i Borås i går för att köpa skålar som skall ges bort. Dom är så proffsiga på att slå in paket där och noga med att papper, snören och kort går ihop färgmässigt.  


    

Klicka på bilderna så blir dom större


  

Jag passade på att fota lite när vi var dit. Denna ängel med ljushållare såg jättefin och rolig ut med stickad kropp som var bearbetat med nåt så den kändes hård men till en mjuk stickad halsduk. Jag var inte på hugget så bilderna är inte så bra. Nu har jag äntligen fått en ny display på min kamera och det har tagit en månad från Kina. Jag har tappat kameran i golvet flera gånger så det var en stor spricka men nu har min man satt i den nya och det ser jättebra ut. Skönt att slippa köpa ny kamera när man inte har råd, displayern gick på 182 kr med frakt. 


Sarah McLachlan med låten In the arms of the angel från filmen City of Angels från 1998 en magisk film som jag själv sett om några gånger.      


  

Dom hade jättemånga fina kuddar och när jag såg denna så tänker jag på La Vien Rose med Edith Piaf. Klicka här för att höra den låten med henne. Klicka här för att se trailern till filmen med samma namn. Klicka här för att läsa om filmen som är från 2007 och handlar om Edith Piafs liv

  

  

En kudde i retrostil med motiv på en 50-talskvinna  


#Cervera #Angels #Film

Av Malin wiper - 27 november 2013 14:30

    

I kväll 27/11 18.00 blir det föreläsning med Kim Andersson. Han kommer även att signera sin bok som är ett skakande dokument men ändå med stråk av humor och underfundigheter. Jag har själv läst boken så jag kan varmt rekommendera den. 

 

   

Detta kommer att äga rum på Fenix Kultur och Kunskapscentrum. Entré 50 kr, fika ingår. 

 


Tyvärr är det regn sent i november men jag hoppas vi får snö som vi fick förra året. Här en passande låt med David Garrett "November rain"  

 

 

#Kim #Föredrag #Fenix

Av Malin wiper - 27 november 2013 08:00

  

  

I går när vi åkte till mamma så stannade vi och fikade i Borås på Boulevard Café och Bar som är ett fint ställe inne i en galleria. Vi skulle ändå in där på Cervera och köpa två presenter. Klicka här för att se vad jag skrivit om dom förut. Klicka här för att komma in på Cafekartan och se vilket betyg dom får


  

Vi åt varsin smörgås med leverpastej och dom var jättegoda med fin brödsmak och inte för tjocka skivor med pastej för det gillar inte jag. Det var lite svårt att fota denna gång för det satt folk överallt. Dom har olika former av sittplatser och denna gången satt vi vid fönstret så vi kunne kolla ut lite  


  

Vi hade bland annat utsikt mot denna butik som var fint pyntad med julbockar utanför gjorda av granris


  

Lussikatter och lite kanelbullar, nu känns det lite jullikt.


  

När vi kom till mamma så rullade hon omkring i rullstolen så hon hade en piggare dag i dag och vi hann umgås lite. Jag hjälpte till att mata henne för då kommer man lite nära och får kontakt. Med satt en jättegullig tjej som jobbar där och vi pratade och hade lite skoj. Jag fotade nästan inget alls denna gång. En av dom nya boenden hade stickat en katt till mamma som hon kunde titta på vid matbordet och det tycker jag var jättegulligt gjort. Nu är det bara mamma kvar av dom gamla som bott där länge.  


  

Jag rensade lite i hennes linneskåp medans min man var ner till optikern med mammas glasögon som gått sönder lite genom att glaset ramlat ur bågen. Mamma har tydligen tagit av sig dom och vridit lite och då hoppade dom ur. Dom fixade dom snabbt och det kostade ingenting men händer det igen så kan dom inte laga längre utan då får vi köpa nya bågar. Jag la in jumprar i skåpet och slängde lite utslitna saker, men det var inte så mycket. Sen rensade jag bland kläderna och vek ihop dom som hon inte använder längre och la längst ner i skåpet. Plockade bort lite galgar för att få det lite luftigare till kläderna. Min förkylning har tagit på krafterna så det fanns inget "go" i mig i dag utan jag bara flöt ovanpå och tog det rätt lugnt. Det kändes skönt att få träffa mamma igen och krama om henne. Jag brukar må lite dåligt dan efter jag varit dit för man blir påverkad av att man inte kan umgås som förr med henne så det blir en saknad efter en person som finns men ändå inte. 

 

Funny How time Slips Away med Tom Jones, Chet Atkins, Jerry Lee Lewis 

  

 

 

I kväll 18.00 hållerKim Anderson föredrag i Fenix aula. Klicka här för att komma in på ett inlägg och läsa mer. Om jag inte orkar gå själv så får min man gå dit och sen skriva ett gästinlägg ang detta i min blogg. 

 

 

 


#Boulevard #Katt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards