Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Bäddsoffa!

Av Malin wiper - 17 oktober 2012 08:30

  

När vi tapetserade vårt data/gästrum så ställde vi denna bäddfotölj på ena sidan men sen kom vi att tänka på att vi ju har en bäddsoffa i källaren som man kan dra ut så det blir dubbelbädd. Vi tog upp den för att testa hur det såg ut.           



Så här blev det och vi är nöjda. Nu behöver vi bara en lång matta och lite snygga kuddar och en golvlampa. Jag får till och med plats med min röda kontorsstol på sidan om soffan när jag behöver ställa undan den. Soffan hade vi på altanen i vårt egna hus förut. Köpte den när vi bodde i Katrineholm så den är nog 13-15 år gammal men helt intakt. Den är i björk och vi fick beställa den och priset var 9000 kr då och det var mycket men vi har haft myckt nytta av den och i Katrineholm hade vi den i köket för det var jättestort. Vi skall bara sätta upp lite mer på väggarna och sen byta till ett bättre databord till min man. Jag använder bara lap top numera och sitter lite överallt.


    

Så här ser det ut på andra sidan där vi har skåpen med pärmar och annat. Mr T behöver också ta hand om alla sladdar så dom blir dolda...  

  

 

TheCHIVE  


Helst skulle jag vilja ha en rolig möbel att sätta in bland det andra. Funderar på att göra mig en resväskestol men av enklare snitt och försöka få tag på en hög pall och sen en passande resväska modell mindre och äldre på second hand.  Sen fäster man väskan på pallen och kan ha den som extra sittplats eller som bord med en ljushållare och några böcker på, eller nåt annat. Skall kolla nästa gång vi är ute i storstan på second hand.  



Take care out there

 
 
Ingen bild

systern

17 oktober 2012 09:57

Vad fint det blev i datarummet/gästrummet :-) Ett tips för att inte förstärka rummets långsmala form är att inte köpa en lång matta utan istället köpa flera mindre runda mattor och lägga ut som "pölar" på golvet. Ni kan till och med blanda lite olika färger som passar ihop. Tror det kan vli fint.
Ha en bra dag!
kram från Maria

Malin wiper

17 oktober 2012 10:04

Vilket bra tips syrran. Det hade jag inte tänkt på. Rummet blev dessutom mer avlångt när vi satt dit soffan. Skall be gubben mäta upp så vi vet hur stora dom får vara. Det blir ju jätteläckert och med olika färger ännu bättre och lite ovanligt. Tack snälla du

Ha en bra dag själv kära syster
kramar

 
ansepanse

ansepanse

17 oktober 2012 10:40

vad fint det blev :) mm, det var en dyr soffa men som du säger den är av bra kvalité och håller länge, då gör det ju inte så mycket att det kostar en slant vid köptillfället, vilken härlig dubbelbädd för katterna :D, sedan måste du visa hur du har gjort den där speciella möbeln med resväskor, det låter riktigt spännande
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

17 oktober 2012 11:00

Tack! det blir ännu finare med kuddar och lite mer som ombonar. Vi får se om jag klarar att göra resväskestolen ;) skall se först om jag hittar rätt väska för det kan ta tid.

Man får mer kvalitet om man betalar lite mer

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Lambergsfrua

17 oktober 2012 13:01

Så fint det blev med bäddsoffan där! Vi hade en snarlik när vi bodde i villa - mycket praktisk, tycker jag.
Den där idén att använda en gammal resväska till pall eller hyllor är riktigt kul - och snygg. Lycka till med sökandet efter en fin gammal goding att göra pall av!
Kram,
Lambergsfrua

Malin wiper

17 oktober 2012 18:47

Kul att du tycker det också. Det blir en bättre både säng och sittplats. Vi får se om jag hittar en sån resväska som jag vill ha till detta

Ha en fin kväll
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

17 oktober 2012 18:09

Jag har sett dessa runda mattor i olika färger på ett ställe och det är jätteläckert! Bra tips av din syrra!! Ibland kommer man inte på allt själv. Då är det bra att nån annan har ena annan blick.

Hoppas att du ska känna dig bättre snart. Besvärligt med värk och illamående. Det gör ingen glad. Men allt tar sin tid...

Ha en skön kväll och hälsa mr T från oss också!
Kram på dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 oktober 2012 18:46

Det är verkligen bra när man får såna tips. Ibland fastnar man på det traditionella.

Jag hoppas också att detta släpper så fort som möjligt. Inget roligt att gå i nattlinne hela dagarna.

Ha en skön kväll själv och hälsa Mr E. Min man hälsar tillbaka

kramar

 
Ingen bild

Erika

23 oktober 2014 21:25

Hur fungerar en sådan bäddsoffa? De finns kanske inte mer, men fäller man ryggstödet för att få en lång och bred bäddyta eller?

Jag hittade din blogg och när jag sökte på just bäddsoffa då jag måste ha en sådan i min lilla lägenhet (compact living). Svårt att välja bäddsoffa när man har för avsikt att sova i den varje natt. Tror du något av dessa skulle fungera bra?
http://xn--bddsoffor-v2a.nu/2-sits/

Malin wiper

24 oktober 2014 08:35

Det är en bäddfotölj som vi köpte på IKEA men dom finns i tvåsits också så två kan ligga där.

Man lyfter upp tyget och sen fäller man bara ut sängen. Dom finns fortfarande på IKEA men är lite dyrare nu

Vi har inte kvar den för när vi flyttade fick vi mindre och gav bort den till vänner

Den är även bekväm att sitta i och det finns olika tyger och mönster att välja mellan. Vi hade även ett ombyte som var lite jeansaktigt

Dom du visar upp kommer säkert att fungera och jag själv gillar den som är lite högre och dom är ju inte så stora.

Kul att du tittade in och jag hoppas du hittar en bra bäddsoffa.

Ha en fin fredag
vänlig hälsning

Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards