Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Malin wiper - 16 augusti 2011 16:17


Jag skrev för ett tag sen att det blir bakluckeloppis i Stockaryd 20/8 10-15. Marianne ringde mig och sa att det blivit en liten förändring av platsen där loppisen kommer att hålla till. Den skulle ha befunnit sig på andra sidan järnvägen en bra bit från stationen men nu är det ändrat så bakluckeloppisen kommer att hålla till vid Stationsbyggnaden. Det är mycket bättre för då har man nära till Stationscaféet som är en sevärdhet i sig. Vi vill då fika där också och njuta av både miljön och den härliga stämningen. Den fina parken framför stationsbyggnaden är också värd ett besök. Hoppas det kommer så många som möjligt som  fyndar från backluckor och njuter av förtäring och folkliv

 
Stockaryds Stationscafé

Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafé


 

Klicka här för att komma in på Stationscaféets facebook



Av Malin wiper - 16 augusti 2011 16:15


  Jag har fått detta musiktips av Marianne på Stockaryds Stationscafé. Petra Karlsson bor i Stockaryd och är med i en frikyrkoförsamling. Hon sjunger jättebra och har en fin röst.


 

Av Malin wiper - 16 augusti 2011 11:00

     


När vi skall göra oss av med saker för att få plats med nya så brukar syrran och jag fråga varandra om nån av oss vill ha saken innan vi gör oss av med dom. Dom skall skaffa en fotölj med hög rygg istället och vi fick denna om vi ville, och det ville vi gärna...  Jag gillar denna typ av fotölj som är lättmöblerad och inte är så skrymmande än om detta är den större modellen. Vi skall klä om den i nåt vinrött tyg som passar hos oss. Det är en lös dyna och den skall jag klä om i samma färg men med lite mönster i. Nu har vi två stora grejer att göra i höst med att klä om denna och fixa till biomöbeln vi köpte på Återbruket i Norrahammar.  



Denna kontorsstol kunde dom inte ha kvar nu när dom möblerat om. Den släpper dessutom lite i höjd efter ett tag. Fast nu har jag suttit på den i två dagar och än har den inte sänkt sig. Min mans kontorsstol har gått sönder så han har fått min som jag inte trivs med. Denna svarta är mycket bekvämare för mig och mjukare i sitsen. 



Syrran hade köpt en jeansskjorta för ett tag sen som blivit hängande för hon trivdes inte i den. Jag hade sån tur så jag fick den av henne. Jag skall bara göra om den lite genom att sätta i små axelvaddar och kapa av ärmarna som är för långa. Ett bra basplagg att ha både linnen och jumprar under. Gillar plisseringen upptill.  Jag köpte en lite tunnare jeansskjorta i våras som jag inte använt än för den känns lite trång i ärmarna.



Sen fick vi med oss dessa ärtskidor som vi skall koka upp i dag och njuta av. Dom fick massor på sin spalje. Vi skall åka in ett ärende till Jönköping när min man kommer hem från jobbet.    

  


Jag hade en gissningstävling för ett tag sen där vinsten var en nåldynekopp. Nu har en av vinnarna fått sin kopp. Fatet har gått sönder i frakten. Jag packar in väldigt väl men sånt kan hända ändå. Det känns tråkigt att posten inte är försiktiga med paketen. Jag skickar en ny kopp till henne men hädanefter så kommer vinsterna att bli sånt som är lättare att skicka. Man vill ju inte att vinnarna skall få trasiga saker. Kan du Ninz som är tredje pristagare meddela mig om din kopp är hel. Är den trasig så får du så klart en ny kopp också. Som tur är så har jag jättemånga koppar kvar.  Skrivmoster får sin kopp när vi träffas.



Det var denna som fatet gick sönder på i frakten. 

 

Av Malin wiper - 16 augusti 2011 08:30


  

Glöm inte Farfar-Hebbes tävling. Priset är en Elvis film. Klicka här för att komma in på tävlingsinlägget. Tävlingen avslutas 21/8


  


Apropå detta så såg jag en jätteintressant dokumentär om Elvis uppväxt i Tupelo. Den gick  på svt i går. Klicka här för att se dokumentären. Den heter "Tillbaka till Tupelo"



I det här huset i Tupelo föddes Elvis. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att komma in på Elvis hemsida

 


Detta var en av låtarna som förekom i dokumentären och en av dom första han spelade in.


    


Av Malin wiper - 16 augusti 2011 07:00


    


I helgen var det jazzfestival på Holmen i Umeå och min bror skrev en recension i Västerbottens Folkblad. Av texten att döma så var det en  lyckad festival.


Klicka här för att läsa min brors välskrivna recension. Klicka här för att läsa om festivalen som i år firar 40 år. Jag har själv som ung besökt festivalen ett antal gånger. 


 


Ann-Christine Hedmark är en av dom som uppträdde på jazzfestivalen.  Hon föddes 1949 i Skellefteå och är en svensk sångerska. Jag har dansat till hennes orkester många gånger när jag var ung. Dom hette Yngve Forsells och spelade ofta upp till dans på Wivex i Sundsvall där jag är född. Wivex danspalats finns inte längre men lokalen finns kvar och även utsidan som nog är "K" märkt. Dom senaste åren har det varit bingo och lite annat där.  Jag gick på danskurs på wivex rätt länge för att lära alla danser från rock till vals.


 

Det fanns inte så många låtar att välja på med Ann-Christin Hedmark.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards