Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Malin wiper - 1 december 2009 18:30


 

Inte illa må jag säga om Amanda Jensen. Henne kommer det att gå bra för i framtidens musikdjungel.



Jag avslutar dan med att önska er alla en fin kväll. Här har vi fått mycket kallare och vi har fått koppla in motorvärmaren till bilen. Känns lite som att det kan bli några snöflingor snart  

 





http://www.thetam.net/glitter 


Min man fick vara med på ett hörn på nya headern som jag skall ha över julen. Tycker att hans hatt passar in på min teaterscen och även hans min  




Av Malin wiper - 1 december 2009 18:01

  


  

Så här fint blev det men detta var bara en test så nästa gång kommer det att bli mycket godare.

 

   

Jag hade gjort iordning 4 rundlar till varje glas. Kavring, vitt och ett med lite korn i. Nästa gång skall jag hacka sönder rundlarna lite på dom som jag har mjukost och leverpastej på. Den med kaviarkrämen blir lite svårare. Det behövs lite tjockare lager med fyllning än jag gjorde och det bör stå en stund i kylskåpet.

 

Först tog jag en vit brödrundel i botten på glaset med bredbar leverpastej. Sen en kaviarrundel med mjukost, jag tog laktosfri färskost. Nästa fullkornsrundel la jag kaviarkräm på. Den övre rundeln la jag också kaviarkräm på. 

 

KAVIARKRÄM

 

4 portioner

 

2 dl créme fraiche (vi tog den laktosfria) 12%

 

2 msk dillkaviar

 

1 msk finskuren gräslök

 

Blanda allt och lägg på brödskivan.

 

   

Sen toppade jag allt med tomat, räkor, ägg och dill. Det går lika bra med kräftstjärtar. Här är vi nu redo för en kopp kaffe och denna maffiga smörgås i glas. 

     

Av Malin wiper - 1 december 2009 16:53

  

 

I går när vi var till Maxi så köpte jag även små raka glas som jag skall ha för att göra smörgås i glas som vi åt på Café Ritz sist vi var där. Fick 6 glas för 59:-. Vi skall bara ha dessa till detta ändamål. Dom är ju inte så snygga.

 

  

 

Var nyss ut och handlade ingredienserna till detta. Jag lägger in bilder när allt är klart. Vi får se om jag lyckas få dom nästan lika goda som på Ritz. Jag har bara gissat mig till en del ingredienser. Det skall egentligen vara handskalade räkor men det fanns bara frysta och det tar sån tid så jag tog kräftskjärtar istället. Återkommer om ett tag.

 


 

 

Av Malin wiper - 1 december 2009 12:43

Free Orkut and My Space good day Graphics Glitters
click to get Orkut Myspace have a good day Comments & Graphics


I går när vi var till Jönköping så köpte jag en röd vaxduk på Maxi som jag skulle ha på vårt barbord i köket. Kände för en enfärgad röd som vi sen tar bort när det kommer gäster. Bordsskivan är fin men blir lätt fläckig och tappar glansen så vi får slipa och lacka flera gånger/år. Duken kostade 49:-/m och när vi lagt på den och suttit och ätit där två gånger så ser vi att den inte tål nåt utan färgen skrapas av och det blir som små vita ränder. Ångrar att jag köpt den för nu ser jag på nätet en annan jag vill ha som är snyggare röd och med vita prickar. Får nog lämna tillbaka denna eftersom den inte är klippt i utan passade direkt.

 

  

 

Det syns inte på bilden att den ser ful ut.

 

Klicka här för att gå in och titta på fina vaxdukar. Den som ligger på bordet vill jag ha så jag skickar nog efter den.

 

  

 

Så här dystert och mörkt ser det ut hos oss nu och ljusterapi skulle inte sitta fel. Tänk att man alltid skall klaga på vädret det är liksom inprogramerat i oss människor. Jag skall försöka ta mig ut på en promenad eller cykeltur efter lunch. Vi skall bara värma upp en korvsoppa som min man tillagade i går. Vi är lika slöa både han och jag i dag.

Av Malin wiper - 1 december 2009 11:56

  

Mr T hade läst i en tidning att gurkmeja skulle vara bra att inta lite varje dag så nu har vi 1/2 tsk gurkmeja i våra såser. Det hjälper kroppen att förnya cellerna. Gurkmejan är inte så smakrik utan används mest för färgen och att den är nyttig. 

   

 

Forskare tror sig kunna se ett samband mellan ett regelbundet intag av gurkmeja och minskad risk för demens och andra nedsättningar av hjärnans funktioner. Vill du förbli klar i sinnet kan det därför vara klokt att krydda maten med den gula roten. 

 

 

Pisan hade denna låt inne i dag på sin blogg och jag gillar den skarpt så jag tar mig friheten att sätta in den också. Dean Martin har en sån sammetsröst och låten får en att längta mer efter snö och julstämning.

  


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards