Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Malin wiper - 27 november 2009 16:00

  


Mer än så här blir det inte i ena köksfönstret. Vi skall inte ha nån adventsljusstake där. Bara en poslinslampa föreställande en gran med lite håler i och en annan hög glasburk med ljusslingor i. På borde skall vi ha en adventsljusstake med levande ljus. Vi hittade inte julstjärnan vi köpte i fjol som skall vara i det andra fönstret så i morgon när vi åker till Jönköping så får vi köpa en ny. Synd för denna var en dyrare variant som man kan ha många år. Vi skall ändå in för jag skall träffa en bloggvän med familj och det blir första gången . Berättar mer senare.

 

  

 

På lördagar händer det mycket i Jönköping. Loppmarknaden på tändsticksområdet går av stapeln varje lördag och det är hur stort som helst. Sen har vi ju torgmarknaden som vi besökte förra lördagen. Misstänker att stan kommer att sjuda av folkliv i morgon.

 

  

 

Nyss höll jag på att ställa till en olycka eftersom jag hade lite för hög framfart. Öppnade ytterdörren för hastigt och tänkte inte på att min man stod på en stege för att sätta upp julytterbelysning . Han fick stoppa mig annars hade det inte blivit kul om han ramlat ner för hela trappen. Jag ville ha en bild på när han satt upp den men det får jag vänta med nu.

 

     

 

Nu har jag en paus för att lyssna på WWR när ia spelar härlig musik i TeaGarden . En kopp te eller kaffe skulle inte heller sitta illa

 

  

 

Tragisk bild som skall föreställa rolig . Vi har fått en massa nya smilisar och då får man ju försöka använda dom

 

 

Charles Aznavour är en fransk viskompositör, sångare och skådespelare. Han är född 1924 och har Armenskt ursprung. Hans genombrott kom när Edith Piaf tog sig an honom. 

 

Av Malin wiper - 27 november 2009 10:12

     

 

Ja då var fredan här igen och vi har sovit för länge. Min man gör sig i ordning nu och sen skall han städa köket. Vi hittar inte julstjärnan som vi köpte förra året. Den är i tjockt vitt papp med små hål i och det blir sån fin effekt. Den har vi i det ena köksfönstret. Ett fönster är i alla fall klart sen skall jag leta efter ytterligare en julkartong som jag inte hittat än . Varje år så tänker vi ut vart vi skall sätta julsakerna när julen är slut men ändå hittar vi dom aldrig så minnet är inget att skryta med.   

 

Hörde att det skall bli lite kallare till helgen men sen kommer det milda vädret tillbaka igen. Jag har inte så mycket att skriva om eftersom jag inte varit ute så mycket på dom sista dagarna utan bara varit inne och städat och försökt rensa upp i röran och det tar lite tid när kroppen gör motstånd.

 

     

 

Det är inte ofta min man använder fönen för att torka sitt hår. Trots att han har rätt tjockt hår så torkar det fort. Gubben på bilden borde ha avstått . Här blir det lite svartvitt på morgonen. 

    

 

Jag hoppas ni alla har en bra fredag att se fram emot. Misstänker att det är en del jobb inför första advent. Ta det lungn och stressa inte för det kommer surt efter (vilka pekpinnar) .

 

 

Jag undrar hur Leila K har det numera. sist man hörde ifrån henne så var hon hemlös. Eftersom hon har så många fans så har många försökt hjälpa henne men hon är så förstörd av droger och sprit. Det är för sorgligt. Gillar verkligen denna låt som är full av energi och hon gör den så bra. 



Efter att jag skrivit detta så googlade jag henne och upptäcker att hon sitter i fängelse. Kronobergshäktet i en cell på 8 kvadratmeter. Hon hävdar att hon är oskyldigt dömd.

Klicka här om ni vill gå in och läsa mer om detta.

 

  

Så här ser hon ut nu och har hunnit bli 33 år gammal.  


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards