Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 november 2009

Av Malin wiper - 23 november 2009 20:09

  


Jag har sett en film som heter "Shrink". Ett drama från 2009.

I rollerna ser vi: Kevin Spacey, Robin Williams, Saffron Burrows, Dallas Roberts mfl. 


 

Handlingen: 


Dr Henry Carter är Hollywoods mest anlitade terapeut. Avtrubbade filmstjärnor, egocentriska sexmissbrukare och neurotiska manusförfattare trängs på patientlistan. Efter sin frus död har Carter slutat tro på sina egna metoder och ägnar all sin tid åt illegala substanser. En dag åtar han sig ett annorlunda fall pro bono, en ung kvinna vars historia väcker nytt liv i honom. Men om han inte kan reda ut sin egen soppa, hur ska han då kunna hjälpa andra?


 

Filmen är en mörk historia där flera livsöden vävs ihop. Temat är sorg och bearbetning. Kevin Spacey spelar suveränt bra och trovärdigt. Robin Williams spelar för en gångs skull en allvarlig roll som en ångestfull sexmissbrukare och det gör han så bra att man tycker att han är ett riktigt äckel Tungan ute. En ung tjej som mist sin mamma och börjar missköta skolan och annat är nog en kommande stjärna på filmhimmelen. Filmen har ett rätt långsamt tempo men blir aldrig tråkig ändå.

 

Filmen får 3 starka filmklappor av 5 möjliga.

 

             

 

Denna filmklappa är en fotoram som går att köpa på Jysk.

 

klicka här för att kolla sajten. 

 




Av Malin wiper - 23 november 2009 18:16

  



Sanslöst att tiden har gått så fort att John  Lennon nu varit död i 29 år. Han mördades 1980 endast 40 år gammal. Han skulle ha varit 69 år gammal nu om han fått leva. Jag hörde denna låt på internetradion WWR nyss.

  

Klicka här om ni vill gå in på hans hemsida.

  

Av Malin wiper - 23 november 2009 17:57

  


Min son var på ett halloweenparty med sin tjejkompis i Uppsala. Fick några kort i dag lite för sent Skrattande sätter in dom ändå. Det tredje kortet som jag fick kan jag inte sätta i eftersom flera andra personer finns med och jag vet ju inte om dom vill vara med här.

 

  

 

Här är min son som föreställer Jason  från filmen "Fredagen den 13:e". Han hade skickat efter kläder på nätet men dom var så dåligt gjorda och såg billiga ut. Hade han vetat detta så hade han kunnat sy egna eller också hade vi kunnat hjälpa honom. Dom är ju makalösa att ta betalt för maskeradartiklar på nätet.

 

  

 

Här är Miss M som min son känt i många år. Dom bodde i Sundsvall men hon flyttade till Enköping och sen flyttade min son dit också. Nu har dom bott där flera år. Vet inte vilken hon skall föreställa, glömde att fråga Mr C. Hon är i alla fall jättefin. 


 

Jag får inte mycket gjort utan tar det lugnt. Min man har klippt till gardinkappor av tyg vi köpte för ett tag sen som skall hänga i vardagsrummet. Nu håller jag på att nåla dom så får han sy på maskin sen och även sätta i öljetter. Många grannar har redan satt upp stjärnor i fönstren och adventsljusstakar. Vi tar upp vårt från källaren i morgon. Vill få torkat och klart i fönstren först och allt går långsamt nu.

 

  

 

Så här ser ju tyget ut och är inte precis jullikt men vi har ju röda lampor och skall även ha röd duk på bordet. Det ser ut som sovrumsgardiner när man ser dom på bild. Passar dom inte så åker dom upp i nåt annat rum istället.

 

Nu skall jag fortsätta att nåla så mannen kan sy och vi får upp dom tills i morgon. Tar ett kort om det blir bra... Obestämd det kan ju bli rena floppen. Finns väl inget svårare än att köpa gardiner. Det kan se hur bra ut som helst men när det kommer upp kan allt bli fel.

 

   Ha en fin kväll och sköt om er.

Av Malin wiper - 23 november 2009 13:55

  


Kom ni ihåg detta med Laholms kommun som var på ropet för ett tag sen med sina tänkarhattar till sina chefer?. Jag skrev om det i ett inlägg längre ner. Jag hittade en röd hatt i mina gömmor som jag köpte på second hand för nåt år sedan. Den kostade bara 20:-. Den röda färgen skulle representera känslor. Tar man på sig den så skall man tänka känslomässigt som chef Rynkar på näsan. Nu är kommunen polisanmälda så vi får se hur detta spektakel slutar.

 

  

 

Så här ser jag ut i min tänkarhatt. Jag gjorde lite krackelerad yta för att visa vad jag tycker om detta. Jag är så känslosam i mitt tänkande så jag borde ha en annan färg på hatten istället...Obestämd

 

 

  


Jag går in på era bloggar lite senare för nu kommer yrseln igen när jag suttit så länge hos frissan och sen inte kan låta bli att skriva några inlägg. Svarar även på era gulliga kommentarer Kyss

Av Malin wiper - 23 november 2009 13:26

  


Kom hem från frissan för en stund sedan. Så här ser stolarna ut där man sitter och väntar på sin tur. Det tog flera timmar eftersom jag har ett hår som toningen inte tar på direkt. När jag kom dit hade jag inte gjort nåt med håret så det var lockigt, tjockt och burrigt. Hon fick klippa ur det rejält och sen vill jag alltid ha i etapper eftersom jag inte passar i page. Hon föreslog att om jag vill ha en pagefrisyr ändå så kan hon göra en uppklippt variant som inte är så rakt av och det skall jag nog testa nån gång så frisyren inte blir lika varje gång men då måste jag spara ut det lite mer framtill.

 

  

 

Som ni ser är det jättestora speglar framför stolarna och inte så smickrande att se sig själv från topp till tå. Tur att man tar av sig glasögonen Glad.

 

  

 

Hon tog en lite mörkare nyans på mitt hår den här gången och jag blev jättenöjd. Det är ändå många olika färger i håret eftersom lite av min mörka färg finns kvar. Här är det plattångat helt och hållet.

 

  

 

Dom hade rea på Lanzas produkter. Denna krämvax har man på efter att man plattångat håret och en sån flaska kostar annars 150:- nu 49:-/st så jag köpte två stycken. Dom produkterna är jättebra och luktar inte så mycket som en del andra.

 


Klicka här så får ni se vad en riktig frisörsax kostar. Det är inga billiga grejer.

 

    

 

Av Malin wiper - 23 november 2009 08:39

Free Orkut and MySpace monday Graphics Glitters
click to get More monday Comments & Graphics


Här regnar och stormar det för full och jag skall till frissan 10.00 I går hade jag en skräckupplevelse. Blev helt klubbad på eftermiddagen och kunde inte hålla upp ögonen så jag var tvungen att gå och lägga mig en stund. Sov minst en timme sen vaknade jag med en hemsk dimsyn. Har haft sån förr p.g.a nacken men den här gången var det värre och höll i sig en timme. Jag fick sån panik att jag skakade i hela kroppen och tog snedsteg. Min man fick vara bredvid mig hela tiden och hålla om mig. För att inte få en panikattack så tog jag till fokuseringsövningar jag lärt mig på KBT= kognitiv beteendevetenskap. Jag har ett glasäpple som jag fokuserade på och då försvann paniken och efter att jag haft den varma vetepåsen på nacken och sen Valdemarskragen så släppte det. Jag blev så otroligt lycklig och tacksam för att synen återkom igen och man får sig en tankeställare hur dom som ser jättedåligt har det. Vi tar mycket för givet men det kan man inte göra.

 

  

 

Jag skall tona och klippa mitt hår. När jag hade min naturliga mörka färg så kunde jag tona håret själv men nu när det är ljust så är det svårare för risken finns att man misslyckas och det blir fel färg. Jag har nu gått hos samma frisörska 2 år och hon är jätteung men jätteduktig och noggrann. Hon lyssnar på hur jag vill ha håret. Klipper bara så mycket jag vill.

 


 

   

 

Denna kam hittade jag på en sajt och det är inte vilken kam som helst. Visserligen kan man kamma sig med den men kammen har även ett USB minne. Den går också att lagra 2 GB på. Kammen kostar 35 dollar= ca 300:-

 

Klicka härom ni vill kolla in sajten.

 

  

 önskar er en fin måndag. Sköt om er. Jag har nu fått några som skrivit i min gästbok och det tackar jag för Kyss
http://www.thetam.net/glitter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards