Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Malin wiper - 18 november 2009 18:54

  


Ett företag som heter Senz har tagit fram detta aerodynamiska paraply som skall klara vilken storm som helst. Det är rätt dyrt med sina 55 dollar = 350:- i Svenska kronor. Paraplyet klarar en vindhastighet på 130 km/h


 

Klicka här om ni vill läsa mer.

 

   

I klippet nedan testas paraplyet. Ett sånt vill jag ha 

 

 

Av Malin wiper - 18 november 2009 13:14

  


Min man tog ett kort på mig när jag kom från promenaden. Jag är genomblöt på byxorna trots paraply. Det regnar och blåser och jag har fel kläder på mig. Jag mår som bäst när det regnar vet inte varför. Antagligen blir det rent i luften av regnet.

 

   

Efter att ha promenerat ett tag så fortsatte jag in till byn för att handla lite på vår lokala tygaffär som även har prydnadssaker mm. Den heter "Mimis magasin".

 

  

 

Frågade om dom hade nåt jultyg på rea. Hon gick ner i källaren och hämtade upp detta som glänser så man blir bländad...Glad fast jättesnyggt och ganska tjockt. Det hade säkert kostat över 150:-/m men jag fick det för 50:-/m.

 

    

Jag fotatade genom fönstret på vår terapiaffär "Knuten" dom brukar ha så mycket men nu var det rätt tunnsått.

 

   

 

Jag blev så trött sen så jag måste bara ha en kopp cappuccino på Ritz...Skrattande Köpte Aftonbladet och där var det bara jämmer och elände. Nu har det dött fler i svininfluensan, en kvinna på bara 40 år. 24 st i Jönköping har insjuknat och några män i 50-årsåldern allvarligt och nån har dött. En mamma har misshandlat sina barn en längre tid och en lärare anade oråd så nu bor dom hos pappan och hans nya fru. 

 

   

 

Tokigast av allt är kvinnan som sökte hjälp på Karolinska sjukhuset efter att ha varit med i Hans Scheikes sexsekt där hon blivit piskad och förnedrad. Hör och hämpna vilken hjälp hon fick: Piskterapi...Gråter vart är världen på väg helt sjukt. Hon mår nu ännu sämre. Den går ut på att man skall slå sig själv så hårt som möjligt på baken och andra ställen. Enhetschefen som har bestämt detta tycker själv att det är skönt och hjälper att få ur sig saker...bä och bu säger jag. Ur led är tiden. Hon har nu fått lagt ner smiskterapin efter påtryckningar. 

 

    Det var visst sånt här vanligt björkris som användes i sekten Rynkar på näsan

  

 

Klick härom ni vill läsa om Hans Scheikes. Sekten blev omtalad 1988 och skrevs mycket i tidningarna om. Han satt i fängelse i några år men satte sen igång med sekten igen.

 

    

Jag gick förbi Folkets hus och där har dom loppis 28/11 och vem som helst kan boka bord.

 

Av Malin wiper - 18 november 2009 07:37

     

Vet inte vad som hänt men jag var uppe ur sängen före 07.00 och det känns helt fantastiskt. Underbart att vakna när det är mörkt ute än om det regnar så gör det ingenting. Nu har jag fått lite bonustimmar. Frukosten intogs i lugn och ro med levande ljus som stämningssättare. Det blir promenad som vanligt och lite syarbeten. 

 

Nu har mannen klivit upp också så det blev ingen gemensam frukost. Nu hördes en lågtflygande helikopter ovanför huset och det är andra gången på kort tid som dom flyger så lågt här bland husen. Det lät som om den skulle landa på gården.

 

  

 

Recept från ett vykort.

 

Vad sägs om ett vinbål inför den stundande helgen. Det syns lite dåligt på kortet så jag skriver ner receptet.

 

VITVINSBÅL

 

1 flaska vitt vin

1 msk strösocker

1/2 citron i tunna skivor

100 g tunnskivad gurka

1/2 lit. skivade jordgubbar

1 stor fl. sodavatten

 

Blanda allt (det kan gärna vara ett enklare vin) i en stor vid glasskål.

Servera bålen genast så sval som möjligt. Önskar man drycken sötare kan man byta sodavattnet mot t.ex fruktsoda.

 

Morgonens duett med Dean Martin & Nancy Sinatra. Dean Martin hade egna shower på tv när jag växte upp och han stod alltid med en cigarett i ena handen och en whiskey i den andra. Han har kallats mannen med sammetsrösten. Han gick ur tiden 1995 78 år gammal.

 

Klicka här om ni vill läsa mer om Dean Martin.

 

Nancy Sinatra är Frank Sinatras dotter och sjöng en del med nu bortgångna Lee Hazlewood. Hon har hunnit bli 69 år gammal och är i gång än.

 

Klicka här om ni vill besöka Nancy Sinatras hemsida.  

 

 Hoppas ni alla goa läsare har en bra och givande dag att se fram emot. Ta hand om er. Kram från

 

 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards