Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 april 2024

Nedskräpning, Kvartetten DEO, borttappat, fågelholk, The Yardbirds och dålig mage

Av Malin wiper - Torsdag 4 april 10:00


 

Har det varit fest här eller??. Sätter in detta skräpinlägg som jag hade färdigt sen förut. Jag har fått problem med min mage och det började i går. Känns som magkatarr eller att jag fått i mig nåt jag inte tål. Jag har fått ställa in ett besök så det får bli nästa vecka. Nu orkar jag inte ens gå ut. Alltid är det nåt som dyker upp hade ju nyss blivit bättre i nackskadan. 

 

 

I en gångtunnel såg jag denna sopsäck full med skräp. Det hade till och med runnit ut vätska från den, såg lite äckligt ut


 

Här ser man den på lite närmare håll. Man undrar i sitt stilla sinne hur den kommit dit


         

Hittade en passande låt med Kvartetten DEO med släng ditt skräp (a capella). Klicka här för att läsa om kvartetten

 

 

Fåglar och andra djur skadas av allt skräps som slängs. Jag har sett fåglar som äter plast som slängts och det kan ta död på dom


 

Ölflaskor och burkar är det gott om både i naturen, bostadsområden och i städer


 

Såna här små spritflaskor ser man ofta Små Röde som innehåller hela 16,4% alkohol. Det är en likör kryddad med lakrits och hallon


 

Detta som är nåt slags hänge på nån väska och  är säkert tappat och inte tillhör nedskräpning


 

Vantar och hanskar ser man ofta men sällan som här ett helt par. Bortglömt eller tappat 


 

Inte roligt att tappa bort en sån här fin skinnhandske som ser rätt ny ut


 

Ytterligare en fin skinnhandske som hängde på ett staket. Den låg nog på marken men nån snäll person hängde upp den


 

Detta är ett ställe mitt i centrum men lite undanskymt med pelare och en rätt stor plats. Där brukar en man ligga i en sovsäck men han har ha full koll för att inte råka illa ut. Han spelar dragspel på olika platser i centrum och försöker få in en slant. Detta är nog överdraget till hans sovsäck, en jacka bredvid och nåt annat som låg till vänster. Häromdan såg vi honom ligga där i hörnet i sin sovsäck och det såg så tragiskt ut så jag blev gråtfärdig


 

En fågelholk i form av ett rött hus med vita knutar. Den såg ut att ha varit med ett tag

 

 

Detta är ingen nedskräpning utan dom jobbar för fullt med att byta ut trasiga delar från gatsten till annat. Tyvärr så ser det bedrövligt ut i centrala Västerås med gatstenar som lossnat så folk inräknat mig går och styper i dom, det är bara en tidsfråga innan nån ramlar och skadar sig. Underhållet är undermåligt. Vi betalar hög skatt så det borde räcka till sånt men det går väl ner i fickor som redan har

 

           

The Yardbirds med For your love. The Yardbirds är ett engelskt rockband, bildat i London 1963. Bandet startade karriären för tre av rockens mest kända gitarrister: Eric Clapton (1963-1965), Jeff Beck (1965-1966) och Jimmy Page (1966-1968)

 

                                            

 

Min man är ute och handlar lite och även Novalucol som vi hade slut på. Jag har tagit samarin och Omeprazol som brukar lugna ner magen lite. Nu kan jag bara äta välling, mosad banan och mosad potatis för att magen skall få vila. Det var 5 grader minus i morse och sol. Ha nu en skön dag kära besökare och sköt om er.  


#skräpinlägg #sopsäck #DEO #ölflaskor #vantar #handske #sovsäck #fågelholk #Yardbirds

 
 
Ingen bild

Bittan

Torsdag 4 april 12:51

Hej Malin! Krya på dig!❤️
I tisdags var äntligen min man hos läkaren på grund av sin mage och tarmar för undersökning. Nu skall han ta avföringsprov hemma i 1 vecka. De vet inte vad det beror på all diarré och att han går i vikt. Det är så oroligt detta för oss båda.
Nu skall jag ta bort påskpynt idag.
Krya på dig min vän!
Kram från Britt-Marie 🌷🦋❤️

Malin wiper

Torsdag 4 april 16:08

Tack snälla du. Jag mår inte bra så jag bara vilar och. Vad tråkigt att din man har såna besvär med magen. Jag har gjort alla dessa undersökningar också för några år sedan. Hoppas dom hittar felet och att han får bra hjälp. Mitt går över när jag vilar magen och lugnar ner mig med avslappning.

Förstår att det känns oroligt.

Skicka en hälsning till din man från oss

Kram vännen från Malin

 
Maria

Maria

Torsdag 4 april 15:21

Å din stackare, hoppas det reder upp sig med magen!
Krya!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

Malin wiper

Torsdag 4 april 16:10

Tack snälla du för omtanken. Jag vilar och försöker slappna av. Går på skonkost också

Ha en jättefin dag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Bittan

Torsdag 4 april 16:11

Hej igen! Min man tackar för hälsningen från Er!❤️🌷

Malin wiper

Fredag 5 april 08:14

Tack själv snälla gulliga du

Ha en skön helg

Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

Torsdag 4 april 22:47

Inte roligt med besvär av magen. Nu när ryggen blivit riktigt bra, det är som det måste komma något som förmörkar tillvaron.

Men ett fint inlägg med arkitekturen hade du och kul att se från secondhandffären och byrån med spegel var annorlunda.

Inte sant vad skräp du finner på din väg ut.

Här hos oss är det läkarbesök som vi var på i går och röntgen väntar, en ständig oro är det men en dag i taget.

Men hoppas magen nu blir bra så helgen blir trevlig så ni kommer ut på en promenad.

Allt gott till er!

Varma kramar!

Malin wiper

Fredag 5 april 08:19

Vad kul att se dig Gunilla. Jag går på diet så det har redan blivit lite bättre men det tar tid. Har haft så här ett antal gånger förut

Vad kul att du gillar bilderna och som du säger så var spegelbyrån väldigt fin

Det är skräp överallt och kollarman in i buskage så kan det ligga vadsomhelst där

Så tråkigt detta ni går igenom nu. Skönt att han får gå igenom en massa undersökningar för man vill ju veta vad som gäller. Förstår verkligen din/eran oro och tänker på er jättemycket

Nu har vi full vinter igen men jag kunde inte gå ut i går men jag kan gå in kort promenad i dag

Tack gulliga du för din omtanke

All gott till er båda också från oss

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards