Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 januari 2024

Ögonbesvär, Falkenbergsrevyn, Evelyn Walsh & Trennt Michaud

Av Malin wiper - Söndag 21 jan 08:45

                                  

Jag har haft lite problem med vänster öga ett tag och det längst ut till vänster, inte i ögonvrån. Det är kärvt och känns som sandkorn/grus. Jag sköljer ögonen och har nu använt även tårsubstitut i och med att jag har torra ögon. Det hjälper inte utan har nu blivit värre så det har börjat rycka i ögat också. Jag har nu skrivit till Optalmica Ögonklinik som utförde dom två sista operationerna på mina ögon. Det är ju helg nu så jag hoppas dom hör av sig i början av veckan. Jag skulle höra av mig om nåt hände. Jag har ju redan gått igenom 4 olika operationer på 1,5 år och det har varit jobbigt. Alltid är det nåt som dyker upp så jag börjar bli van.  

                       

Typiskt när vi hade satt upp oss på hyrbil tisdag och onsdag nästa vecka. Vi hade tänkt träffa min son men jag inser nu att det inte går för det är så irriterande med detta skav. Så fort jag fått hjälp så sätter vi upp oss på bilen igen. Vi hade redan förberett oss och köpt hem mat och dryck men det finns ju kvar till senare. Jag har inte skrivit om detta för jag trodde att det skulle gå över. Det kan ju vara min allérgi som blivit värre också, som sätter sig på ögonen. 

 

Nu bidar jag min tid tills på måndag och blir jag för dålig i ögat så vilar jag några dagar från bloggen

 

       

Nu behövs det nåt roligt som en motpol. Det blir med Falkenbergsrevyn 2016, Firmafesten

 

 

Här kommer lite utfyllnadsbilder. En trött gammal trasig cykel mitt i centrum

 

 

En snusdosa som lämnats kvar på ett elskåp. Snusen är av märket Siberia ett snus som tydligen är väldigt starkt. Jag har varken rökt eller snusat men en gång för många år sedan då jag var ute och roade mig så var det en kille som skulle lägga in en snus.

                          

Då blev jag nyfiken så jag bad om att få lite för att testa. Det skulle jag inte ha gjort för jag var tvungen att spotta ut det direkt för det sved så in i norden i munnen. Skyndade mig även in på en toalett för att skölja munnen. Det blir ännu värre för oss högkänsliga i och med vårt extra bra lukt- och smaksinne. Det blev ju ett roligt minne i alla fall

 

 

En stickad vante som låg på ett annat elskåp. Den såg lite fastfrusen ut

 

 

Ett par konståkningsskridskor jag såg hos Myrornas second hand för ett tag sen och dom såg nästan oanvända ut. Jag blev så nostalgisk eftersom jag haft såna och åkt skridskor jättemycket under min uppväxt i Sundsvall. Då åkte jag på Midälvaplan i Nacksta som inte låg så långt ifrån där vi bodde. Där åktes det också hastighetsåkning och dom hade även bandy där. Jag kan inte se om den Midälvaplan finns kvar längre

 

        

Evelyn Walsh & Trennt Michaud  ice skating till låten 'Beggin' av Måneskin 2022 

 

Nu är det söndag igen!!! och en ny vecka står för dörren. Vaknade till att det har snöat i natt och bilarna är fulla med snö på parkeringarna utanför. Vi endast 2,5 grader kallt så det går väldigt upp och ner. Nu önskar jag er en vilsam och skön söndag

 

                            

 

#öga #Falkenbergsrevyn #snusdosa #vante #konståkningsskridskor #Evelyn

 
 
Ingen bild

syrran

Söndag 21 jan 10:20

Så jobbigt med skav i ögat! Är det i ögat eller är det i huden? Jag kan nämligen få väldigt skav i yttre ögonvrån ibland men det är i huden, nästan som att jag får en "självspricka" där. Om du är osäker så be MrT titta med ett förstoringsglas. Du kan ju också testa med lite mjukgörande salva där. Kan det kanske vara en vagel? Det gör ju ont och skaver men brukar vara borta på några dagar.
Vad det än är hoppas jag det snart går över och är ofarligt!

Kram från syster M

Malin wiper

Söndag 21 jan 13:04

Det är väldigt jobbigt. Det är i ögat som det skaver och känns som nåt sitter där. Ibland blir det lite bättre men rätt som det är så börjar det igen. Mr T har kollat och det ser lite rött och ansträngt ut. Då kanske det är en självspricka. Jag skall ändå undersöka det och har beställt tid

Det kan ju också vara en vagel och såna kommer och går.

Det är lite bättre i dag men vänster öga är i sämre form än det högra.

Sist jag var inne på koll så var allt bra. Tyvärr så har jag kvar dessa gardiner på sidorna som åker fram och tillbaka men men bara på sidorna.

Tack för din kommentar och dina tips syrran

Kram från syster stora M ;)

 
Micke

Micke

Söndag 21 jan 10:44

Hoppas de hör av sig snabbt och att det inte är något som kräver en ny operation. 🙏

Jodå, är ju lite sport för grabbarna på skolan att snusa det starkaste som finns, bla just den sorten.
Tjejerna håller sig till sitt ”vita” snus utan tobak iallafall.
En och annan grabb som spytt på skolan pga detta snus.

Usch.

Ha nu en fin dag👍

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Söndag 21 jan 13:06

Hoppas verkligen att det inte behövs nån ny operation för jag är så less på detta nu. Att dom klarar av en sån stark sort. Tänk att tjejer även snusar numera ;)

Förstår att man kan spy av detta

Ha en fin dag du med

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards