Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2023

Födelsedag, John Williams och Pet Shop Boys

Av Malin wiper - 6 augusti 2023 07:15



                      

 

Min son fyller jämna år i dag och det är svårt att ta in. Vi hämtar upp honom i Enköping på förmiddagen och åker tillbaka till Västerås för ett restaurangbesök på ett ställe som har extra god mat. Vi har hyrt bilen så vi kan hitta på vad vi vill. En sak har vi i alla fall planerat in än om det inte finns så mycket att göra på en söndag. Vi har även kollat runt på andra städer men just denna dag är det inte mycket som finns att tillgå. På bilden är vi alla tre i Öregrund och jag fotade honom där på restaurangen. Jag får en känsla av James Bond då jag ser bilden ovan på min son. Jag är så glad att du finns min toppenfina son

 

                                                           

 

Klicka här för att se när vi var till Öregrund 2019.  Klicka här för att se fler bilder från den resan. Vi har hunnit med en hel del dom drygt 6 åren vi bott i Västmanland                   

 

          

Här en minnesbild på när min son fyllde 14 år och då var han hos mig i Göteborg. Det var en hemgjord tårta och jag satt 14 ljus i tårtan. Tiden bara rusar iväg så nu är han på toppen av sitt liv men har som sin mor barnasinnet kvar

 

                                                       

Funidelia  

             

John Williams & Wiener Philarmoniker Main title from Star Wars. Det passar bra till min son som är Star Wars fantast. Tack vare honom har jag sett nästan allt från Star wars från filmer till serier

                     

Liten bildkavalkad på min son. Klicka på bilderna så blir dom större

 

  

Min son på sin pappas segelbåt

 

         

Pet Shop Boys med Can you forgive me. Den gruppen är en av många favoriter min son haft/har genom åren. Jag gillar också den gruppen för dom har alltid bra melodier och tryck i sina låtar. Den här videon passar bra för den känns lite rymdinspirerad och min son har alltid varit intresserad av rymden så länge jag kan minnas. 

 

                                    

 


Nu är det dags att ta lite bloggvila och bara softa med min lilla familj. Njut och ha det bra i söndagens tecken gott folk             

 

 

#son #minnesbild #John #bildkavalkad #Pet

 
 
Ingen bild

syrran

6 augusti 2023 09:34

Hoppas ni får en härlig dag och hälsa och gratta honom från oss :-)
Så många fina bilder du lagt ut på honom, en hel del nya.
kram fr Maria

Malin wiper

6 augusti 2023 09:39

Tack snälla du, det skall jag göra. Det var bara ett litet axplock.

Kram från Malin

 
Micke

Micke

6 augusti 2023 15:50

Stort grattis tillönskas av mig, fina bilder måste jag säga.
James Bond, ja, när du skriver det så. :)

Ha nu en underbar söndag med familjen.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

7 augusti 2023 06:44

Tack snälla du. Min son hälsar och tackar för gratulationen. Man måste få skoja lite men i dessa glasögon och utstrålningen på bilden så fick jag denna känsla av James

Ha en härlig måndag säger jag då Micke

 
Kristine

Kristine

6 augusti 2023 18:02

GRATULERER med dagen, dere!

Helt herlig collage :)

Ønsker en fin søndagskveld ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin wiper

7 augusti 2023 06:45

Tack snälla du. Han hälsar och tackar för grattiset

Kul att du gillar bildcollaget

Ha en skön måndag
Hälsning från Malin

 
Ingen bild

Bittan

6 augusti 2023 19:03

Hej Malin! Grattis till din son på födelsedagen! Hoppas Ni fick en fin dag tillsammans.
Här har nu regnet börjat komma så nu blir det tv tittande bl a. Bingolotto.
Idag har vi taget det lugnt här hemma
Ha nu en bra fortsättning på söndagen!
Kram från Britt-Marie 🌷❤️☂️

Malin wiper

7 augusti 2023 06:48

Tack snälla du. Han hälsar och tackar. Vi fick en toppenfin dag men nu är vi jättetrötta så vi tar det lugnt

Det kom ett hemskt oväder i går eftermiddag med kraftigt regn, blixt och hemsk åska

Ser att ni har liknande väder hos er.

Härligt att det finns nåt att kolla på när vädret är som det är

Då önksar jag dig/er en härlig början på veckan

Kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

7 augusti 2023 23:43

Tänkte måste titta in och tur det så jag kan Gratulera din son.

En fin och och rar son har du så förstår du är glad över honom.

Så mycket bilder och fint du visar som vanligt och Mels Garage och deras bilar är verkligen något över det vanliga.

En fortsatt bra vecka önskar jag er!
Varma Kramar!

Ps. Mår inte bra ännu så lte deppig men det ger sig väl med tiden!

Malin wiper

8 augusti 2023 07:27

Hej Gunilla!

Vad roligt att se dig. Tack för Gratulationen det skall jag hälsa min son. Jag är jätteglad för att han finns. Gulligt sagt av dig. Kul att du gillar bilderna och Mels är verkligen ett toppenställe.

Hoppas du snart får må bättre. Förstår att det känns deppigt.

Jag tänker på dig

Sköt om dig nu Gunilla och krya på dig

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards