Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 augusti 2023

Av Malin wiper - 20 augusti 2023 10:15


 

I fredags efter att vi sett Babben så gick vi till Pitcher's  och tog varsin öl. Vi ville inte gå hem direkt för vi blev så uppiggade av Babben och hennes musiker

 

Klicka här för att se när vi var till Pitcher's i april 2019. Klicka här  för att se när vi var dit i augusti 2019

 

Här går man in till deras sommarpub utomhus men helt inglasat. Mittemot ligger Pitcher's vanliga pub som vi varit på ett antal gånger 


 

Här beställer man in sin öl och man kan även beställa in mat eller små tilltugg till sin öl


 

Min man valde en East India, min svåger en Bishop Fingers och jag en Staropramen. Vi var nöjda med våra ölsorter och satt där och njöt rätt länge

 

     

Här kommer ytterligare ett filmklipp från Babbens konsert på Parkteatern i Västerås. Här sjunger hon inget utan har ett mellansnack


 

Här satt vi och blickade ut över hela stället och det var rätt mycket folk där och kom nog fler senare på kvällen

 

                             

Roomly

 

Min mans bror hade så snygga och bra trådlösa hörlurar av märket Jabra som är hög kvalitet. Dom kostar från 600 kr och till flera tusen. 

 

Jag ville prova dom och blev eld och lågor för såna vill jag ha. Dom var otroligt behagliga, mjuka och höll inte åt som andra lurar. Tyvärr blev bilden så dålig i och med att en strålkastare som lyste med röd färg så jag blev helt röd. I vanliga fall så drar jag ner färgen i photoshop men då blev jag askgrå istället. Jag fick helt enkelt sätta in mig i ett montage hos Avatar.Pho.to. Det blev ju också grått men ändå en förbättring


 

Detta är inte Parkteatern utan cityteatern och stycket heter "Två dårar"..  . Vi tog nämligen en promenad efter att vi varit på puben


 

Sen gick vi förbi Global Living och där hade dom levande musik vid uteserveringen. Jag tror det var "Öppen scen" för jag ser inget om detta på deras hemsida. Vi har aldrig varit där när dom haft musikunderhållning så vi skall försöka gå dit så fort som möjligt

 

Sen började vi alla tre att bli så trötta så vi bestämde oss för att åka hem. När jag varit ute på nåt kul så sover jag som en stock och vaknar aldrig mitt i natten som jag brukar annars. Det har varit en fantastisk helg som vi är supernöjda med. I dag tar vi det lugnt men kommer ändå att ta en eller två promenader. Vi såg att det kan bli regn i eftermiddag men blir det inte det så kanske vi åker ner till centrum igen och Parkteatern. Dom har storbandsjazz Med Sala Storband i parken som avslutning

 

     

Ulf Dageby med En dag på sjön. Ulf Dageby har tilldelats Cornelispriset 2023. Jag gillar både hans sång och texter så jag säger bara Grattis! det är du värd

Ulf Dageby är en svensk kompositör och musiker. Han var 1969-1982 medlem av Nationalteatern och har deltagit i senare års återföreningskonserter. Han har även släppt ett antal soloalbum. På senare år har han mest varit verksam som filmmusikskapare. Efter att ha studerat komposition i fyra år arbetar han främst med filmmusik till bland annat Martin Beck filmerna

 

Nu har jag bara att önska er en skön och härlig söndag kära bloggbesökare.

 

                                    

 

 

#Pitcher's #ölsorter #Babbens #hörlurar #dårar #Global #Ulf

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards