Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 augusti 2023

Av Malin wiper - 11 augusti 2023 16:30


 

Nöjeslivet

Jag såg Darin live på Allsångsscenen efter Allsången och kunde inte sluta titta. Det var en sån bra show så jag hade svårt att sitta still och fick ofta gåshud. Han hade några gästartister som han sjöng tillsammans med och dom var Lisa Nilsson  Petra Marklund och Maja Francis. Han har både sångröst, karisma och får igång publiken. Jag fick även lite Elvis vibes. Stämningen bara höjdes låt efter låt. Kul att dom har en konsert efter allsången för jag är inget fan av det programmet. Klicka här för att höra Darin sjunga tillsammans med Lisa Nilsson i programmet

 

                                                          

Discountshop 

Klicka här för att se "allsångsscenen är din". När jag går ut och läser på nätet så var det inte bara jag som tyckte konserten var helt fantastisk, det blev braksuccé. Skulle ha viljat se allt live för det var verkligen en guldskimrande kväll med fullt ös från scenen som smittade av sig på besökarna 

 

          

Här kommer en av låtarna Darin sjöng som heter Money for nothing. Sen sjöng han en låt som Olle Ljungström skrivit nämligen En apa som liknar dig. Helst hade jag velat ha ett klipp på låten "Astrologen" eller "En apa som liknar dig" men dom klippen fanns inte på Youtube. Fast dom får man ändå höra honom sjunga från scenen i programmmet på svt play och där får man sån gåshud och folk är i extas, så bra är det

 

 

Som av en tillfällighet så fotade jag denna apskulptur från skyltfönstret när jag gick förbi Ekströms Konst häromdan. Så passande

 

 

Med denna stora gosehund som jag såg på Myrornas så önskar jag er en mysig kväll, och nu kom solen helt plötsligt fram. Det blev två inlägg i dag också   

 

       

Darin med En apa som liknar dig. Klippet är från "Så mycket bättre" 2012.  Olle Ljungström skrev denna låt. han dog 2016 endast 54 år gammal. Klicka här för att höra  Olle Ljungström själv sjunga sin låt

 

#Darin #Allsångsscenen #apskulptur #gosehund #Olle

Av Malin wiper - 11 augusti 2023 08:15


 

Här kommer fortsättningen med del 2 när vi besökte Västerås flygmuseum med min son i söndags. Här ser man lite historia över Flygkåren och lite annan flyghistoria


 

Det finns även montrar där dom byggt modellbyggen av både flygplan och händelser runt dom


 

Detta är en motor till en DC 3 Daisy


 

Detta är ett pentry från Dana Viking "Miraklet i Gottröra"


 

På ett ställe på andra våningen hade dom denna sittplas med flera flygstolar. Där kunde man sätta sig och koppla av en stund och känna sig som man var i ett flygplan.


Här står jag på en höjd och fotar detta plan som man ser in i


 

Två gula plan framför en hel vägg som är målad med gamla flygplan. Det gula planet längst bak är en de Havilland Venom MK 112 NF 51


 

En "Draken" på display.


 

En bild tagen från andra våningen


 

Glidflygare men tyvärr fick jag ingen klar och fin bild på denna


 

En trappa upp så kan man gå omkring och kolla på allt möjligt som har med flyg att göra. Bland annat flera olika flygsimulatorer som jag visade i del 1


 

Min man köpte en t-shirt där för 25 kr


 

Planet som är avbildad på t-hirten är en SAAB 91 Safir

 

       

Jefferson Airplane med Somebody to love. Jefferson Airplane var ett amerikanskt rockband från San Francisco, Kalifornien som blev ett av de banbrytande banden inom psykedelisk rock. Gruppen bildades 1965 och definierade San Francisco sound och var den första från Bay Area att nå internationell kommersiell framgång. Nu önskar jag er en fin fredag kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig

 

 

Min son gick in i en av många simulatorer men den var ju så trång. Då visade det sig att den var till för barn så det var inte undra på att min son knappt kom in i den..   

 

Slutord:

 

Såg nu på nyheterna detta om Havaii med skogsbränder och stormar. Vi har verkligen blivit förskonade från en hel del genom åren så det värsta vi har varit med om är orkanen "Gudrun". Vi bodde ju i Småland då och fick en inblick i hur skrämmande det var. Sen dessa krig och eländen som pågår över hela världen. Är det inte dags att lägga ner stridsyxan nu och ägna sig åt världsläget med klimathot och folk som svälter. Det har blivit en farlig lekstuga med farliga män

 

#flygmuseum #modellbyggen #Daisy #pentry #flygstolar #Havilland #t-shirt #skogsbränder

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards