Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 januari 2023

Bread & Sweet By Jennie, Move About, Bänkar och Lady Gaga

Av Malin wiper - 29 januari 2023 11:00


 

Vi åkte in till Västerås med buss och sen hyrde vi elbilen från Move About för att kunna åka ut lite innan min man skulle till sjukhuset. Vi tog en fika på Bread & Sweet By Jennie. Det är mysigt att sitta där och njuta av deras fantastiskt goda bakverk

 

Allt såg bra ut gällande min man och har gjort så varje gång dom kollat upp honom efter 3 månader. Dom hade aldrig sett en sån bra läkning och så lite skador efter både operationen och strålningen. Dom tog både ultraljud och annat och allt var bra så vi är så glada båda två. 


 

Jag valde min favorit en prinsessbakelse och dom är godare än alla jag någonsin ätit. Inte så söt och gjord från grunden med fina råvaror och egengjord sylt mm. Min man gillar deras semlor till tusen så han tog en sån


 

Bread & Sweets By jennie har fått pris för 2022 årets APL-Företag. Motiveringen lyder: Här trivs eleverna väldigt bra och har stora möjligheter att utvecklas i sina yrkeskunskaper, inom såväl bageri som konditori. Här får eleverna direkt bli delaktiga i företagets produktion. Företaget är en eftertraktad APL-plats hos elever och ses som modernt och trendigt. Det här företaget bidrar med ett viktigt samarbete för både skolan och branschen, bland annat när de har bedömt elevernas yrkesprov

 

                         

Clipart Library

 

Jennie kom ut med en ny tårta då vi var där och den var så vacker, och är säkert magiskt god

 

       

Lady Gaga med Always Remember us this way 


 

Ytterligare ett exempel på vacker tårta. Det kommer in folk hela tiden som beställt tårtor, bröd eller annat.

 

                                       

Party Kungen

 

Läckra Hallon & Pistage bakelser med hallonkräm, vaniljmousse, hallonbavaroiser och en pistagebotten


 

En citron & Marängpaj som såg inbjudande ut och med en form av en båge. Krispigt mördesgsskal, citronkräm, toppad med italiensk maräng


  

I detta parkeringshus som heter Dockan parkerar vi när vi fikar där och det ligger i samma hus som cafét

 

                                         


Bilnyckel med hemligt fack från Lekker

 

Vi gick omkring  en stund runt Mälarstrandens bostäder och här sitter jag på långbänken som finns på ett torg i närheten. 

 

 

Efter det promenerade vi ner till Mälaren och där har dom gjort om och satt upp långbänkar att sitta på och kolla ut över vattnet och båtarna. Just nu finns bara ett fåtal båtar i sjön och dom har jag redan fotat flera gånger. Min man satt sig lite bekvämt där men vi skulle ha med oss sittunderläggen men glömde


 

Ytterligare en bänk som fått sin plats framför alla nybyggda hus


 

Denna bänk har en sandlåda bakom och jag gissar på att dom sätter buskar och blommor där till vår och sommar.


 

Ännu en modell men lite mer lik fotölj eller soffa. Hela vägen där man går framför Mälaren så har dom dessa bänkar utplacerade. Numera är allt vid vatten i trä eller betong. Jag hade önskat att dom varierade sig lite i och med att det finns så många ställen vid Öster Mälarstrand

 

Sen åkte lämnade min man av mig inne i Västerås centrum när han åkte vidare till sjukhuset. Nu märker jag mer och mer hur dåligt jag ser och det har blivit mycket värre på sista tiden. Därför har jag bara skrivit ett inlägg/dag en tid och till slut kommer jag att måsta ta en paus. Jag ser inte mycket nu på vänster öga och det högra har också mist en del av sin skärpa så glasögonen känns helt fel och jag blir både trött, yr, återkommande huvudvärk och har svårt för att fokusera. Vi får se hur länge jag klarar detta.

 

                                                 

 

Om inte era kommentarer kommer in direkt på bloggen så beror det på att jag har bloggen inställd på att jag skall svara på kommentarerna innan dom publiceras. Är jag utomhus och gör nåt annat så vilar jag från bloggen för jag har ju en allvarlig utbrändhet bakom mig så jag är inte som förr utan måste begränsa mig. Jag har en laptop och bloggen har ingen hög upplösning på mina bilder och kollar man min blogg på en jättestor skärm så blir dom inte så tydliga som dom är i mina orginalbilder. Min man har hjälpt mig att tona håret i morse för han är så noga så det blir alltid så bra slutresultat. Vi får se om vi kommer ut nåt i dag men då blir det efter en sen lunch. Solen skiner i alla fall och vi har 2 plusgrader. Ha nu en skön söndag kära ni som tittar in till mig

 

#Move #Bread #semla #tårta #Gaga #marängpaj #Dockan #långbänk #Öster

 
 
Ingen bild

Gunilla

29 januari 2023 13:03

Det var många långa bänkar, men fåtöljen ser svår ut att sitta i.Gillar pistage så hallonbakelsen får gärna landa på mitt fat.
Dom är fantastiska med alla sina bakverk.

Så skönt att det var bra med maken. Det är en oro som finns i kroppen så en lättnad blir det väl.
Bara du också får hjälp med ögonen, för det måste var jobbigt att vänta när det blir sämre.
Ha det gott!
kram!

Malin wiper

29 januari 2023 13:10

Som du säger så är nog fotöjerna svåra att sitta i. Vet inte hur dom tänkt där. Tänk om man ändå kunde skicka en bakelse till dig ;)

Det märks att det är en mästerkonditor som driver detta café och bageri

Det känns verkligen att allt så bra ut fortfarande för min man

Jag lider ju av klaustrofobi så detta är det värsta som kan hända mig. Jag får anstränga mig så mycket så jag blir trött på ögonen. Vi får se om dom lyckas få till mitt vänstra öga som är skadat på hornhinnan.

Tack för din fina kommentar Gunilla. Jag är så glad för att du följer min blogg.

Ha nu en fin och skön söndag
Kramar!

 
Micke

Micke

29 januari 2023 14:41

Så skönt att det läker som det ska, helt underbart.
Frugan ska snart ha sin års-kontroll och hon är kika orolig inför varje gång, jag med förresten, det hör väl till.

Brukar ju med jämna mellanrum gå på "praktik" med elever på ett gymnasium här i stan och de har även en konditorutbildning, så häftigt att få se.

Ha en fin kväll nu.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

29 januari 2023 14:52

Det känns verkligen fantastiskt. Förstår att din fru känner oro men jag hoppas det skall se bra ut för henne också.

Vad roligt att få vara med om sånt med sina elever. Förstår att det är häftigt att få se det på nära håll

Ha en fin kväll själv Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards