Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 januari 2023

Av Malin wiper - 14 januari 2023 12:15

 

När vi gick ut på vår första promenad på morgonen så såg jag denna Volvo 145 express från början av 1970-talet. Jag har ju själv haft en Volvo 145 och den var en fd polisbil och svart. Jag köpte den på Överskottslagret I Sundsvall som numera heter Ö & B. Den var så häftig för en del larm fanns kvar och den var klädd med plåt i dörrarna så dom inte blev förstörda när dom hade stökiga personer i bilen


 

Bilen i en annan vinkel. Dessa har verkligen blivit finare med åren och ingår i veteranbilar

 

 

Denna Volvo 145 Express från 1971 fotade jag 2018 

 

 

Detta är också en Volvo 145 express och den är från 1972. Den fotade jag i juni 2022


  

I dag såg det ut så här när vi gick ner mot centrum, ingen vacker syn men det är ju lättare att promenera nu. Det småduggar och är 2 grader varmt


       

Ringo Starr med Photograph. Den passar bra nu då jag nästan är utan kamera. Att inte kunna zooma märker jag är frustrerande. Typiskt att jag skulle tappa min nya kamera på marken precis nu då vi skall flytta och allt kostar. Vi har sett en kamera på nätet som nästan är ny och ännu bättre än den jag haft och mer stabil. Den kan man få för bara 2000 kr. Jag skall kolla om den finns kvar 

 

                                    

Go Shopping 

Detta har min son fotat men jag vet inte vart han fotat detta

 

 

Vi kommer att sakna slussarna här i Hallstahammar. Fast vi kommer ju att åka tillbaka hit emellanåt i och med att det bara är 3 mil. Vill ju även fortsätta att besöka Åsby Hem & Trädgård där det alltid finns så mycket att fota.

 

                                                  

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var med om en slussöppning 2020. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg ang sluss. Klicka här för att se ytterligare en sluss vi varit till 

 

I går kom dom från Ankis Fyndbod Loppis och hämtade lite saker vi ville bli av med. Toppen att dom kan hämta när man inte kan frakta själv. 

 

 

Hittade en bild på min son utanför sin fars hus. Några av hans barndomsvänner sitter där på altanen. Min son är pojken med jeansjacka bredvid flickan. Tänk er att alla dessa små nu närmar sig 50 år på jorden. 

 

 

Nu seglar jag vidare i mina flyttbestyr och önskar er en lördag som flyter på.

 

     

The Beach Boys med Sail on Sailor 

 

 

#Volvo #Ringo #slussarna #son #Beach

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards