Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 mars 2022

Åsby Hem & Trädgård Deep Ocean, Huskatt och Rita Coolridge

Av Malin wiper - 30 mars 2022 17:00


 

I förmiddags tog vi gratisbussen till Åsby Hem & Trädgård. Där har dom just nu ett tema som heter A Journey from the Beach  to the Deep Ocean. Det har hållit på sen 18 februari till 31 mars så vi höll på att missa detta men som tur var så fick vi för oss att åka dit                      


 

Så här ser det ut då man går in till själva rummet där dom håller till


 

Mitt i rummet en jättestor modell av en haj som rörde på munnen så tänderna åkte isär. Sen var det två projektorer som visade video. Jag filmade flera gånger men inget blev bra för jag hade som vanligt för bråttomt och det kom in folk där med jämna mellanrum. Jag måste lära mig att stå stilla en stund och filma och sen ta nästa steg, och inte glömma att ta med mig enbensstativet. Det är inte lätt för mig så nu blev det bara bilder tyvärr. Det var en härlig magisk känsla därinne

 

                     animated-shark-image-0006animated-shark-image-0006animated-shark-image-0006 


 

Hajen framifrån och videon i bakgrunden och allt annat såsom maneter mm runtom i lokalen. Dom är fantastiskt proffsiga som hittar på nya teman hela tiden. 


  

På den andra skärmen visades maneter och framför stod lite möbler.

 

        

Jellyfish Aquarium - Relaxing music for sleep mm.


 

Det låg stenar på golvet runt hajen och där låg en hummer


 

I närheten i andra lokaler så fanns massor av prydnader och annat som påminde om havet. Här inglasade maneter och en sån skulle verkligen pryda sin plats i ett hem 

 

                                                      

Clipart Library

 

Här några bläckfiskar


 

En svärdfisk i trämaterial på en höjd och under blommor och annat

 

 

Detta ser ut som en sjöhäst i mitten och sen några sjöormar av nåt slag

 

 

En mäktig örn på ett bord som en dekoration. Det finns hur mycket som helst att titta på där och jag har fotat annat också men det får komma i ett annat inlägg


  

Jag dök på ställets huskatt som jag endast träffat utanför förut. Den är så cool och bara smyger fram bland möbler och annat


 

Här tittar katten upp på mig 


 

Skönt att lägga sig en stund. Katten brydde sig inte ett dugg om allt folk runtomkring. 

 

Jag har har haft besvär från min nackskada så jag var rätt yr i morse. Min man fick göra bindvävsmassage på min rygg och nacke. Sen la jag på en icegelépåse, gjorde avslappningsövning och tog sen en Iprem. Efter det så kunde vi åka iväg till Åsby Hem & Trädgård med gratisbussen från centrum. Det är rätt kallt ute så man får fortfarande ha på sig vinterjacka och lite varmare byxor. Vi promenerade hem men då var det 3 varmgrader så det funkade. Promenaden blev 5,5 km men det blir nog ytterligare en promenad. Jag kan inte sitta så långa stunder vid datorn för jag spänner upp mig. Hoppas ni mina besökare har det bra och får en fin eftermiddag och kväll

 

       

Rita Coolridge med Love came for me. Ett av ledmotiven till filmen Splash från 1984. Det är en film jag skulle kunna tänka mig se om nu för den var rätt bra

 

                               


Clipart Library 


#Åsby #Deep #haj #video #hummer #maneter #svärdfisk #örn #huskatt #promenaden #Rita

 
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards