Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2022

Säng på torg, smide, blandade bilder, Galenskaparna och Louie Armstrong

Av Malin wiper - 7 januari 2022 08:00


 

Sist vi var till Västerås så stod denna säng på ett torg. I sängen låg det både granris och mossa. Jag fick ett dejavu att jag fotat den en gång förut. Den var omgiven med massor av granris i höga betongkrukor


 

Jag fotade den från flera håll


  

På sänggaveln hängde en krans med en julkula i mitten


          

Galenskaparna och After Shave med Säng säng säng


   

Under en mistel i Västerås. 

 

                                               

 Clipart Library

 

Framför ett källarfönster på ett gammalt stenhus såg jag detta fina smidesverk


 

Detta är en jättefin ventil på ett gammalt stenhus, så små använder man inte längre. Kul att den fått sitta kvar som ett smycke


 

Jag älskar pelare av alla de slag. 


 

På en av gårdarna i vårt område har dom fått så här fint med bänkar, bord och stolar. Så vill vi också ha det på vår gård. Det går säkert att sitta där när det regnar också


 

En lysande gul handske låg där så ensam på en trottoar


 

Jag såg att nåt glänste i snön och det var en CD-skiva och den sparkade jag bort för man kan halka på en sån       


 

På en gräsmatta låg en motorvärmarsladd, det är det inte utan ett vanligt cykellås. Det uppmärksammade mig Smålandsjenny på. Det blev en miss för nu ser jag ju det men jag blir lite stressad ibland när jag bloggar och det kör ihop sig. Ny dag men samma läge så det är bara att göra det bästa av situationen. Vi har 13 grader kallt i dag så nu är det riktig vinter. Ha det så bra ni kan och var rädda om er

 

                                                     

 

 Här kommer nåt tokigt som jag diktade ihop för att skoja till det lite:

 

Kom låt oss fly till en bortom coronatid. Kom och låt tyget fladdra i den kalla vinden, Kom låt oss älska i den tilltygade tillvaron. Kom låt oss stå ut i den handspritdoftande luften. Sänk pressen och håll ut och andas in tills lungorna får tillbaka sitt syre. 


       

We have all the time In the world med Louie Armstrong. Här har här har Daz P gjort ett snyggt filmklipp av låten. John Barry och Hal David har skrivit låten. Den är ett soundtrack från filmen 007 At her Majestys Secret Service

 

                          


Clipart Library                

 

 #säng #Galenskaparna #diktade #mistel

 
 
wiolettan

wiolettan

7 januari 2022 10:50

Trevligt att läsa ditt inlägg och se alla bilder. Du är som jag, ser mycket av små detaljer ute då du går.
Sängen var ju annorlunda verkligen. Aldrig sett något liknande. Men fint och kreativt.
Den låten med Galenskaperna har jag hört och tycker att den är härlig och annorlunda.
Pussades ni under misteln? Vet inte varför det ska betyda något extra under en mistel. Måste googla på det.
Bra att du sparkade undan CD skivan.
Ha det fint och sköt om er.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

7 januari 2022 14:25

Kul att du gillar inlägget och du ser verkligen detaljer på dina promenader. Jag tror att dom satt ut denna säng och många fler saker i rosa då dom propagerade för Rosa Bandet.

Ja du den låten passar när man har en säng i inlägget ;)

Vi pussades under mistel men vi glömde förverkliga detta för vi hade ingen selfiepinne med oss. Detta med mistel betyder mer i England

Ha det bra och sköt om er båda ni också
kram

 
Ingen bild

Gunilla

7 januari 2022 10:51

Vilken fantasi av den som hittade på det arrangemanget på torget.
Tycker det är fint att se folks påhitt. Och din dikt var inte dum där kan jag instämma till fullo.
Plast är farligt min man halkade på en plastskiva som var gömd under snön och det tog ett år innan det blev bra, så det var en lång sjukskrivning, benet stod rätt ut på sidan, får ont när jag bara skriver.
Ludde underbar skall lyssna igen.
Ha det så bra och må så gott!
kram!

Malin wiper

7 januari 2022 14:29

Det är verkligen fantasirikt. Kul att du gillade dikten ;) måste hitta på nåt extra ibland så inte allt blir så likriktat

Så tråkigt att din man råkade ut för denna olycka och där ser man hur farligt det kan var när nåt sånt ligger under snön. Det måste verkligen ha gjort ont. Hoppas han är helt återställd

Vilket bra smeknamn du har på Louise ;)

Ha det bra själv och sköt om dig
kram

 
Veiken

Veiken

7 januari 2022 14:29

Jag gillade sängen som du tog bler av. En kul grej!
Bra jobbat att sparka undan CD-skivan. Det kan snabbt hända tråkiga saker om man halkar på en sådan!
Handgjorda smidesmönster som är gamla är så vackra. Bra att dom bevaras!
Ni har verkligen vinter och kallt! Brrr...
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

7 januari 2022 14:46

Det såg för kul ut där den stod på torget ;) kunde inte låta bli. Kunde inte låta bli att ta bort den från marken. Först sparkade jag bort den men sen tog jag upp den och slängde för jag förstod att det var lämpligast

Håller med dig om detta med smidesmönster och på dom gamla fina stenhusen i centrum verkar dom få vara kvar

Det var nästa 17 grader lite senare på dan. Tack och lov så blåser det inte i dag

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

8 januari 2022 21:49

Kanske skulle satt ut sängen vi försökte sälja på gården och dekorerat med,haha.

Visste inte att motorvärmarsladdar hade kodlås, trodde det va vanliga på typ vajerlås, har inte haft motorvärmare så inte så insatt, vet bara att syrran hade grön sladd och en tajmer i väggkontakten.

Malin wiper

9 januari 2022 08:17

Du har helt rätt det är ett cykellås. Det blev en missuppfattning mellan min man och mig. Så jag skall ändra detta. Bra att du uppmärksammade felet

Ja du undrar vad som skulle hända om en säng blev utsatt på gården och dekorerad ;) roligt hade det blivit i alla fall

Ha en fin dag
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards