Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 juli 2021

Café Minimal på balkongen, Paolas filmklipp, Moonica Mac och Marta Z

Av Malin wiper - 23 juli 2021 07:30

 

Nu har vi äntligen fått upp skylten till vårt Café Minimal på balkongen.   Så dråpligt! men man måste få skoja till det lite var man än befinner sig i livet. Det är ett A-4 papper som vi laminerade in och texten heter Motion Picture. Grön text med röda konturer. Vad gör man inte för att få det lite mysigare med en cafékänsla. Det är inte så att vi bara skall fika på balkongen utan vi kommer att fika ute nån gång/vecka. Vi har satt skylten under krukan som sitter på kallförrådet på balkongen. Nästa sommar skall vi köpa bättre stolar och vi hittar säkert på nåt annat också. 

                                 

                                 

Götefors  

         

Lite balkongmusik med en skicklig violinist som heter Marta Z


 

Här ser man det enda cafébordet som finns på Café Minimal..    . Fast det finns plats för några ståplatser.. . Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev hur detta galna upptåg började

 

      

Nu har jag lånat ett filmklipp från min Youtubevän Paola igen. Det är så somringt och snyggt filmat med många detaljer. Hon är så kreativ och proffsig. Det som slog mig var att hon till klippet hade en låt jag kände igen som Kenta sjungit in och den heter Just i dag är jag stark som jag alltid gillat. Hon har satt in den som musik till filmklippet men då med en sångerska som heter Moonica Mac. Jag har aldrig hört talas om henne så det var intressant. Kul att hon gjort en egen version av låten och jag gillar den

 

                        

Clipart Library 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Moonica Mac är ett artistnamn för Lisa Linnea Brolander. Hon är en svensk sångerska och låtskrivare född i Dalarna. Hon är även musikproducent. Moonica växte upp i Torsång utanför Borlänge. Hon är utbildad grundskolelärare med inriktning mot bild och fritidshem och har även gått singer-songwriter-linjen vid Iggesunds folkhögskola

 

Nu har vi fredag igen och veckorna bara rusar iväg. Hoppas ni får en härlig fredag vad ni än skall hitta på. Sköt om er och njut av sommaren.

 

                                               

Fruugo 


#Minimal #Marta #Cafébordet #Paola #Moonica

 
 
wiolettan

wiolettan

23 juli 2021 10:27

Jag tycker om Café Minimal och kan, om det går, ta en ståplats.
Undrar om jag ska ta efter lite på din idé och göra något liknande på vår balkong. Den är ju inte så liten, men vi har heller inte så många sittplatser där. Vi sitter rätt så mycket ute på vår balkong, vid bra väder, det är skönt.
Tycker om att texten på skylten är grön, det passar liksom så bra.

Vi ska bara ta det lugnt, vad jag vet ännu.
Hoppas att du och din man får en trevlig helg.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

23 juli 2021 14:36

Roligt att du gillar vårt balkong Café ;). Jag tycker ni skall ha sittplats för vi har fler möbler att ta till ;). Det tycker jag ni skall göra och har man en lite större balkong så är det bättre. Vi har en långsmal balkong och två balkongdörrar.

Vi har också börjat sitta mycket mer på balkongen.

Vi tar det också lugnt

Ha en jättefin helg ni båda också
kram från Malin

 
Bittan

Bittan

23 juli 2021 13:35

Hej! Så fint Ni har det på balkongen och vacker skylt med fin stil. När jag gick i yrkesskola så hade vi textning som ämne som jag tycker är roligt fortfarande.
Tack för epost! Jag har skickat epost till dig.
Ha nu en bra fortsättning på fredagen!
Kram från Britt-Marie ❤😎🌻🦋

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Malin wiper

23 juli 2021 14:37

Vi sitter på balkongen mer nu så därför är det roligt att fixa lite och hitta på kul saker också ;)

Vad kul att du är bra på att texta det är inte jag. Vi skall nog ändå göra en riktig skylt sen som man kan beställa.

Ha en fin fredag och helg
Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards