Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 februari 2021

Öster Mälarstrand båtar, Dagens skräp, Katie Melua och M.A. Numminen

Av Malin wiper - 26 februari 2021 12:00

 

Här följer lite bilder jag tog i onsdags på Öster Mälarstrand då vi promenerade omkring i hamnen. Det blir en ordlös bildsvit 


   

        

Katie Melua med If you were a sailing boat


       

Klicka här för att se en vacker glasskulptur


                            

 

I dag när vi var ute på vår första promenad så dök jag på denna spritflaska som innehållit Koskenkorva Minttu The orginal 013. Det är tydligen en likör


 

Det gäller att se sig omkring ordentligt för att se saker på marken och här dök en nyckel upp. Stäng mig inte inne

 

            animated-key-image-0029               animated-key-image-0029               animated-key-image-0029               animated-key-image-0029

 

 

En bit längre bort dök ytterligare en nyckel upp. Det gäller att öppna upp


 

Ett finskt mynt från 1980 dök upp framför mig. Det stårSuomen Tasabalta på myntet.

                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098                animated-money-image-0098 

 

       

Jag kom att tänka på MA Numminen då jag såg det finska myntet. Här sjunger han sitt paradnummer Som en gummiboll. M.A Numminen är en finländsk artist, sångare, kompositör och författare. Hans sångröst och stil är mycket karakteristisk och har blivit något av ett varumärke

Solen skiner och det är vår i luften så vi tog en skön promenad och nu är vi hemma igen. Min man har fått utskrivet lite starkare värktabletter så han kan få i sig mat lite lättare. Han har gått ner 4 kg och han får inte gå ner mer i och med att han efter operationen ändå säkert kommer att gå ner. Han kommer både att få träffa Logoped och Plastikkirurg på måndag och tisdag nästa vecka i Örebro. Nu kan vi inte äta tillsammans för han kör med soppor, drycker och yoghurt och han skall äta ofta har han fått reda på. Vi skall gå ut en gång till på promenad för man lockas ut av vädret som känns vårigt.

 

 

                   Sköt om er och ha en fin fredag animated-spring-image-0004 

 


#Mälarstrand #Katie #Koskenkorva #Nyckel #Mynt

 
 
Ingen bild

Gunilla

26 februari 2021 13:02

Känner verkligen för maken som har så ont och inte kan äta.Vet när man har en liten blåsa i munnen, och man tycker det känns.

Fyndigt skrivit om nycklarna ja det är mycket som kommer fram både det ena och andra.
Numminen var verkligen en karakteristisk artist,det var en låt som fastnade i huvudet.
Stor kram och en bra helg önskar jag!

Malin wiper

26 februari 2021 13:20

Det är precis som du säger minsta lilla besvär i munnen så blir det problem. Nu kom det nyss ett bud med ett paket med näringsdrycker som levererades direkt till dörren.

Ja du man kan hitta vadsomhelst på marken numera. Håller med om att denna låt fastnar och ibland går man omkring och sjunger på den ;) den bara dyker upp. Han låter verkligen annorlunda än alla andra

Stor kram tillbaka och ha en fin helg du/ni också

 
Veiken

Veiken

26 februari 2021 15:08

Det här är en testkommentar. Jag har försökt att kommentera hos dig i snart en vecka, men kommentarerna försvinner. Hamnar i skräpkorgen?
Nu kommenterar jag från iPhaden och inte min laptop. Ska bli spännande att se hur det går!
Kram

http://Veiken.se

Malin wiper

26 februari 2021 16:14

Det låter jättetråkigt för så skall det inte vara. Det kan vara nåt fel här på bloggplatsen men då skulle inte andra komma in. Jag har haft såna problem själv hos andras bloggar ibland att kommentaren försvinner

Nu funkar det jättebra och det känns kul för mig också. Du är en sån fin blogg och nätvän och jag gillar din blogg till tusen.

Ha en jättefin fredag och helg
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards