Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 oktober 2020

Av Malin wiper - 15 oktober 2020 13:00


                                 

 

Nu har jag fått ytterligare en favorit vad gäller öl. Det är Falcons alkoholfri en god lager. På Matpiraten kostar ölen endast 5 kr/flaska just nu. På andra ställen från 11-13 kr. 

 

                                    


Amazon 

Jag brukar inte gilla när ölen smakar för mycket humle men denna öl är så bra avvägd så det kommer en behaglig och lagom humlesmak på slutet och den lägger sig i gommen så fint så jag bara njöt av ölen. Jag fick även en liten chokladkänsla av ölen. 


 

Min man testade en Sir Taste a Lot och håller 3,5 % i alkoholhalt. Mr T tyckte den var rätt god med en fruktig smak. På Matpiraten kostar 4 st 30 kr men på nätet 52.95 kr

 

        

Pugh Rogefeldt med låten Aftonfalken 

 

 

Så här fullproppad var vår barvagn julen 2019. I år blir det inget julfirande hos oss som det brukade vara. Vi har haft min son hos oss och min mans bror sen vi flyttade till Hallstahammar. Nu skall vi istället hyra bilen helgen före julafton och åka till min son först och umgås och gå ut och äta gott. Dan efter åker vi till min mans bror och går ut och äter med honom. Sen träffas vi dom ev i mellandagarna också men inte hemma hos varandra. Vi har alla kommit överens om detta men jag hoppas det kommer att fungera som vanligt julen 2021. Vi har firat julen hos min son i några år också och han har varit till oss ett antal gånger när vi bodde i Vaggeryd och även min mans bror var med en gång. Nöden har ingen lag.

 

Klicka här för att se ett paraply i form av en vinflaska som jag köpte 2019 och den står på barvagnen som en rolig sak. 

 

Bild före:


 

Vi tog en skön promenad på förmiddagen i solskenet och det vindstilla vädret. Jag såg denna läckra dinosaurie  skulptur i en trädgård. Så här såg bilden ut då jag fotade. Se efterbilden nedan

 

Bild efter:


 

Så här ser den ut då jag arbetat lite med den i fotoprogrammet. Jag har beskurit bilden och tagit bort den röda saken som stod framför den blå grunden. Det gör man med en stämpel 

 

 

Vi promenerade omkring i 40 minuter och det blir nog ytterligare en promenad på eftermiddagen


 

Jag såg en ringduva långt bort så jag fick zooma rejält men fick ändå en rätt skarp bild. Den har ett litet skyggt uttryck på bilden


 

Här har den fått sig något att äta. 


 

Här hade jag kunnat slå mig ner en stund om jag haft sittunderlag med mig. Ett ställe för att sitta och filosofera en stund i den fina höstomgivningen


 

Nu har jag inga fler bilder klara så jag nöjer mig för denna gång. Vi har toppenväder och inget regn i sikte för himlen är klarblå. Jag försöker hålla mig positiv än om vi har fått ställa in en sak i dag som vi båda såg fram emot men vi har bara flyttat den lite längre fram i tiden. 

 

Ha det bra och sköt om er mina fina besökare. Tack för att ni tittar in till mig. animated-hand-image-0045


          

Den gamla låten Apache här framförd på Steel guitar och det jättebra. Annars har man hört denna låt med The Shadows 



#Falcons #Sir #Pugh #Barvagn #Dinosaurie #Ringduva #Bänk #Shadows

Av Malin wiper - 15 oktober 2020 08:00

 

Jag har lite bilder på hög som jag har fotat då vi varit ute och åkt med elbilen. Nu har jag fått klart lite fler och ovan ser ni en Skrattmås i vinterdräkt. Klicka här för att se när jag fotade bland annat skrattmåsar i Enköping 17 april 2017


 

En segelbåt jag fotat i Västerås gästhamn. Att promenera runt hamnen är så lugnande och stimulerande. I och med båtar och vatten så är det nåt som händer och man går ner i varv och lever i nuet. 


 

Helt plötsligt dök en kaja upp bredvid skrattmåsen och såg så där grym ut på ögonen. 


 

Dom kom ihop sig ett tag och började bråka men jag hann inte med att filma tyvärr.


 

En jättesnygg segelbåt med namnet Alibi


 

Här började skrattmåsen ge ifrån sig ett ljud. Klicka här för att se ett klipp på en skrattmås. 

 

        

Scorpions med Lorelei. Vilken häftig video full med dramatik och poesi. Det är en grupp jag lyssnade på mycket under 1970-talet. Klicka här för att höra den låten som var mest populär. Scorpions är en tysk rockgrupp som bildades i Hannover 1965. 

 

                                                     animated-scorpion-image-0013


 

En båt på väg från gästhamnen ut på öppet vatten


 

En stor bullig segelbåt där bara masten saknades. Den såg helt ny ut


 

Sail away with me


 

En närbild på skrattmåsen som stod så stilla hela tiden jag fotade. Fast jag flyttade mig närmare flera gånger så brydde den sig inte

 

      

Joe Cocker med Noubliez Jamais. I videon ser vi också skådespelerskan Chatherine Deneuve

     

Vi tar det lugnt i och med att jag testar bettskenan med hopp om att jag skonar tänderna från att bita ihop och gnissla tänder. Det tar nog lite tid att läka skadan men sista utvägen är tandläkaren. Ha det bra och sköt om er.


                                      animated-hug-image-0016Hjärtlig hälsning från Malin                                                      


#Skrattmås #Båtar #Scorpions #Gästhamnen #Sail #Joe

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards