Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 mars 2020

Hallsta Café & Restaurang, lite skoj, Centrumhuset och Paddy & Nicko

Av Malin wiper - 31 mars 2020 16:00

 

Vi blev så sugna på grillade smörgåsar i dag som Hallsta Café & Restaurang är suveränt bra på. Vi kunde ju inte gå in så vi ringde in till Siba och hon kom ut med kaffe och smörgåsar. Vi fick kaffet i pappersmuggar som vi bara kunde slänga i soptunnan när vi var klara

 

 

Hon fick ta tillbaka brickan direkt och vi satt oss på varsin stol i parken alldeles intill Cafét. Jag tog en cappuccino och min man vanligt kaffe. Om man inte kan fika inne så ser man ta till det näst bästa för att få känna sig som vanligt och det funkade jättebra utomhus än om man inte ser så mycket folk nu som förut på centrumgatan

 

 

Vadå gammal? glöm det..  Nästa gång skall jag dansa runt fontänen i parken för ingen ser nåt ändå, så folktomt är det.  

 

     

Paddy & Nicko härligt danspar 

 

 

Min man är inte lika stel som mig utan mer cool och avslappnad. Då blir det bättre bilder

 

 

På Hammartorget brukar det vara rätt fullt med torghandel i vanliga fall. Nu är det gapande förutom detta torgstånd

 

 

Sen är man ju livrädd för att Centrumhuset skall bli tomt. Där finns klädbutik för både dam och herrkläder. Även en skobutik och en klackbar. Förut fanns även en inredningsbutik men den har nyss lagt ner. Jag kan ju inte gå in dit förrens allt detta hemska förhoppningsvis är över. Jag har själv köpt skor och lite annat på Expo skor och även några klädesplagg hos Stilmark. Klicka här för att se lite från Stilmarks. Klicka här för att se lite mer från Expo Skor

 

 

Dom båda rosenkallorna vi köpte hos Åsby Hem & Trädgård frodas och mår bra. Det enda jag saknar nu är att kunna åka/gå dit och både fota och njuta av omgivningen. Hoppas verkligen att dom får vara kvar för det är en lisa för själen.  

 

     

Ett av mina bildspel från Åsby Hem & Trädgård. Det är från 4 juni 2019. Önskar er en skön eftermiddag och kväll

 

#Café #Parken #Fontänen #Paddy #Hammartorget #Centrumhuset #Åsby

 
 
Ingen bild

Paula

1 april 2020 10:23

Den här pandemin är så jobbig, ovanpå allt annat som man har nu. Det går ju inte att tänka bort det ens för en stund, för det påverkar hela ens dag. Vi försöker iaf komma ut en stund varje dag.
När jag läste det du skriver om ålder, så kom jag att tänka på Robinson som går på tv 4. Där är en kvinna som är med som är 70+, och hon är såå duktig. Dom andra är imponerande av henne, med tanke på hennes ålder, säger dom.Som om man är på ett visst sätt vid en viss ålder 😳!

Ha det så bra ni kan! Kram ❤️

Malin wiper

1 april 2020 11:57

Ja du det är ju ännu jobbigare för er och det går som du säger inte att tänka bort detta. Det är ju ständigt närvarande

Skönt att ni går ut lite varje dag och det är ju inte mycket folk ute nu. Jag såg också att det var en kvinna i min ålder som var med i Robinson så det stämmer inte att vi alla är skröpliga. Jag har haft sån tur att ha en stark kropp så det är bara skadorna som ställer till det. Jag blir också förvånad när dom säger att det är imponerande i den åldern.

En 85 åring kan ju dansa som en 20 åring och Dagny 107 år är i full gång så jag förstår ingenting. Har dom inte några pigga släktingar i den åldern i sin närhet?.

Tack för din fina kommentar vännen. Tänker på er och sänder många varma kramar.

Malin



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards