Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2019

Sagabiografen Rocketman och måsungar

Av Malin wiper - 1 juni 2019 08:30

 

Utanför Sagabiografen dit vi var i går för att se Rocketman som är en biography, drama, musik film från 2019. För regin står Dexter Fletcher. Taron Egerton spelar rollen som Elton John och det gör han suveränt bra och han har även en bra sångröst så det var rätt man till rollen. Att sitta på en fin biograf som har lite anor det är fantastiskt. Biofotöljerna är väldigt bekväma så jag fick inga som helst besvär med ländryggen. Dom som sköter om biografen gör ett jättebra arbete och insats så det är en fin stämning där

 

Klicka här för att se när vi var till Sagabiografen sist och då var det musikunderhållning. 

 

    

Taron Egerton 

 

Filmen är en episk musikalisk fantasi om den otroligt mänskliga historien om Elton Johns genombrottsår. Han hade ingen rolig barndom där han bara var i vägen och aldrig fick nån kärlek. Han längtade efter att få en kram av sin far men det hände aldrig. Filmen var både sorglig, gripande, underhållande och man fick njuta av Eltons härliga musik där texterna skrivits av hans vän Bernie Taupin. Det var mycket show i filmen så den var mer som en dokumentärmusical.

 

Filmen får därför 4 partyglasögon av 5 möjliga i betyg av mig

 

       

 

 

Detta var ett bra sätt att sopsortera på bion och det var många som åt popcorn

 

      

Lite scener och musik från filmen 

 

                                                                       

 

 

Här ser ni Ova till höger och hennes väninna som också var på filmen. Det var Ova som talade om för oss om filmen så jag tackar så mycket för att vi inte missade den. Här är dom på väg hem efter att vi pratat lite om filmen. Klicka här för att se inlägget där jag skev om just detta. Nu har vi bestämt oss för att försöka gå på bio minst en gång/månad för jag älskar ju film och har alltid gjort. Har halkat efter lite vad gäller att gå ut och se film på biograf

 

 

När vi sen var nästan hemma och gick förbi garagelängan med plåttak så blev vi glatt överraskade för måsungarna hade överlevt attackerna från andra fåglar. Det såg inte ut så i går. Jag fick till slut en närbild men det var inte lätt för måshonan/hanen blev inte glad av uppmärksamheten

                                              

 

Här skakade jag till med kameran för måsen började leva om och sen flög den mot mig så jag fick nästan springa därifrån. Skäms nu för att jag var så närgången men jag stod en bit ifrån och zoomade men det undgår ingen fågel.

 

                                 

 Tre små måsungar på nära håll

 

Nu önskar jag er en både vilsam och festlig lördag. Själva skall vi in till Västerås och möta upp min mans bror. Vi skall både fika, promenera och kolla lite i butiker. kram från Malin

 

 

#Rocketman #Dexter #Taron #Ova #Måsungarna

 
 
Anders

Anders

1 juni 2019 08:55

Kommer se Rocket Man imorgon. Kul att du gillade den. Jag är peppad :)

http://ringabilligt.se

Malin wiper

1 juni 2019 09:05

Vad kul! Hoppas du gillar den också.

Ha en fin lördag
Hälsning
Malin

 
Inger Rozén

Inger Rozén

1 juni 2019 11:22

Hej!Så fin bild på måsungarna.Jag vet inte om vår Saga biograf lever,men det gjorde den 1956 när dom visade King Creole.Var överfull med folk o folk som inie kok in.Men de gjorde jag för jag hade pappa med.Vakten tänkte inte släppa in oss,men pappa väste att jag måste väl för fan veta hur gammal min egen dotter är!Ha ha!King Creole var barnförbjudet men vad var farligt i den undrar jag.Tusen kramar o trevlig helg.

http://ingerroznchintoh.bloggo.nu

Malin wiper

1 juni 2019 13:33

Ja du dom är ju så fina ulliga och gulliga ;) Vilken upplevelse att du sett den filmen på Saga i Enköping. Förstår inte heller att den var barnförbjuden. Det var en stäng vakt men din pappa hade svar på tal

Ha en fin lördag
kramar tillbaka från
Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

2 juni 2019 07:56

Vilka fantastiska foton du har tagit av måsungar med förälder! Toppenfina!
Jag har förstått att filmen ni såg är bra; har hört talas om det av andra som har sett den. Så den står på min lista för biobesök i framtiden. Troligen i höst eller så, för vi brukar få filmerna, de aktuella lite senare hit. ( vi har en biograf i Mariehamn).
Din header är ljuvlig!
Du är en hejare på att fotografera!
Ha en fin söndag Malin! <3

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

2 juni 2019 09:41

Vad kul att du tycker det för jag fick zooma rejält. Filmen var jättebra. Hoppas du också kommer att gilla den. Härligt att ni också har en biograf hos er. Kul när dom finns kvar på lite mindre ställen

Tack snälla du det är du också på foto. Kul att du gillar headern som jag återanvänt.

Ha en fin söndag själv Karin

kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards