Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 maj 2019

Stadsparken, en härlig fika, Flying Tiger och lite musik

Av Malin wiper - 21 maj 2019 08:45


  

I går då vi var till Västerås så gick vi igenom Stadsparken till centrum. Det är svårt att fota där när det är sånt solgass som då men jag har fotat parken flera gånger förut då ljuset legat rätt. Det är i alla fall jättefint och idylliskt där så en del av träden är nog långt över 100 år. Det bästa är att folk verkligen utnyttjag parken både med promnader vila på bänkarna och har aktiviteter

 

 

En duva satt där så stilla så jag kunde fota 

 

 

Den påminner mig om att jag köpte en blompinne med en stor duva på hos Åsby Floristen för ett tag sen. Jag har satt den i en av blomkrukorna i köket och den sticker upp så fint


 

Framför Stadshusets blomrabatt kan man se massor av dessa blommor som sjunger på sista versen men är vackra ändå


 

Vi tog en fika hos Systrarna Ericsson Bakeryshop & Cafeteria. Min man tog en smörgås med ost och salami och dom brukar alltid vara goda för brödet är färskt och fint

 

                                      


                                                                                                     Arabia

 

Jag valde deras otroligt goda kavring med ägg och kaviarkräm. Jag tål inte att äta ägg flera dagar i veckan men nån gång ibland funkar det. Vi har testat själva att göra en sån smörgås men inte dubbel. Min man blandade då till kaviarkrämen och den kommer på recept i ett inlägg senare. Ovanpå och inuti hade dom rivit lite rödbeta som en snygg och god dekoration. Jag får inte i mig en sån dublett så min man får offra sig..  och det gör han så gärna  

 

                                     


                                                                                                   Ägglampa från Bole

 

Det som är toppen där är att inte smörgåsarna är plastade. Jag förstår inte varför man plastar smörgåsar på Cafén. Dom blir ju bara mjuka och degiga. Det var ingen som plastade smörgåsar förr och det gick hur bra som helst. Hallsta Café & Restaurang dom gör smörgåsarna medans man väntar men det funkar ju inte överallt men oj! så gott det blir. 


 

Jag köpte mig en låda där man kan ha sitt smink organiserat. Den kostade 50 kr på Flying Tiger

 

  

Vi köpte en hylla med tre hyllpan på Flying Tiger för mer än en månad sen och den sitter nu i toaletten. Nu ser det ut så här på nedre hyllan med sminklådan. I plåtburken bredvid har jag lite småsaker och den är också köpt på Flying Tiger för 30 kr. I det nya badrumsskåpet har vi resten av sakerna. Det känns så härligt att både toalett och badrum är helrenoverade, så fräscht. Klicka här för att se hela hyllan. Vi upptäckte att vi måste lacka hyllan när man skall ha den i toaletten. Den är nog inte tänkt för det ändamålet.

 

                                            animated-lipstick-image-0038 

 

Här kommer ett yoghurt-tips. Vi köpte några såna från Lidl och dom kommer från Milbona. Smaken är mango och supergod med lite härlig surhetsgrad så den blir inte så söt. Den finns även i andra smaker och min man testade med ananas och tyckte den var jättebod. Tyvärr så tål min mage inte yoghurt i större mängder utan jag kan äta högst en varannan dag. 

 

                                

 

Jag är lite försenad i och med att bloggplatsen slutade fungera ett tag. Sen kom jag in igen och inläggen tar tid att färdigställa. Nu skiner solen och vi skall ut på en liten utflykt i samhället. Vi tar med oss fika och sätter oss nånstans för det finns många fina platser att välja på här om det inte hinner börja regna. Kommer in på era bloggar lite senare i dag. Ha det nu bra och sköt om er

 

     

Alison Krauss & Robert Plant i låten Killing the Blues

 

                       


                                  Funny Sunglasses from ebay

#Stadsparken #Floristen #Systrarna #Flying #Yoghurt # Alison

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

21 maj 2019 11:40

Din kavring ser mycket god ut!
Jag antar att man plastar smörgåsar beroende på hur man har möjlighet att förvara dem på rätt sätt. Det finns hälsomyndighetsbeslut som kräver plastning om man inte har ett speciellt skåp att förvara dem i. Jag gissar att det är där skon klämmer. Därför brukar vi inte ha flera än ett par smörgåsar av var sort färdiga i vårt café i en speciell box med genomskinligt "glas" så man kan se vad som erbjuds. Sen brukar vi tillreda dem vartefter när kunder vill köpa. A´la minute. Men det fungerar inte överallt, förmodligen inte särskilt bra på större ställen som har mycket kunder. Därför plastar man istället och har färdigt. Gissar jag. Här fungerar det så i alla fall. Det handlar om hälsomyndighetskrav på lätt förskämbara varor.
Ha en fin dag Malin!

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

21 maj 2019 11:58

Vad bra då slipper jag undra över detta med plastning av smörgåsar. Du gav en bra förklaring. Bra att ni inte gör så många smörgåsar åt gången på ert café då. Boxen som du beskriver för smörgåsar hade dom på ett café som vi besökte ofta i Katrineholm då vi bodde där. A'la minut låter toppen.

Tack för din härliga och upplysande kommentar, det gillas

Ha en fin dag själv
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards