Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2018

Mardrömmar, Katt, Coop och Scott McKenzie

Av Malin wiper - 8 oktober 2018 08:47

 

Jag mår inte så bra i dag för jag vaknade efter en mardrömsnatt. Jag hade hamnat på rygg flera gånger och börjat snarka, jag som inte brukar snarka. Min man fick skaka på mig så jag la mig på sidan igen. Det är så mycket som ororar just nu så jag har ångest och därför vet jag inte om jag kommer ut nåt mer i dag. När jag inte kan röra på mig som förut så mår jag sämre i både kropp och själ. 

 

 

Sist vi var till Åsby Hem & Trädgård så såg vi deras huskatt. Den kom gående över vägen mot växthuset och den är så mäktig med sin tjocka päls. Många vill klappa på katten och den finner sig ofta i detta. 

 

 

En folkakruka har hamnat i en del av min tändarsamling. Det fanns inte många såna kvar på Åsby så jag köpte en för den är så positiv i sin utformning och kaktusen passar så bra i krukan

 

    

Scott McKenzie med den odödliga låten San Francisco som gick het på skivtallrikarna när jag var ung. Livet går fort så lev livet fullt ut för det går inte att backa som med en bil. Han dog 2012 73 år gammal. Han var både sångare och låtskrivare och fick sin största hits med denna låt


 
Det blir en lite slingrig väg i dag och tar tid att komma igång. Det har regnat i natt och vi har 6 grader varm här. Läste att det skulle komma in Afrikavärme upp till 20 grader.

                  

  

En bild jag tog 8 oktober 2017 då vi var till Mel's Garage i Enköping. Vi fikade där med sonen. Längtar dit igen för det är så fina veteranbilar och lite annat där som man får ta del av. Gott fika dessutom. Klicka här för att se lite blandade bilder från Mel's Garage

 

                      animated-car-image-0251          animated-car-image-0251          animated-car-image-0251          animated-car-image-0251

 

I dag är det Vägledningens dag och det ser ut som vi numera har temadagar varje dag. Kolbäck som ligger en mil från Hallsta har haft en brand i sin Brandstation. Nu är den tack och lov släckt. Sista försäljningsdagen hos Coop i Hallstahammar infaller 28 oktober. Sen har vi inget Coop här utan bara ICA och Lidl. 13 anställda berörs av nedläggningen och det känns tråkigt att det skall läggas ner. 

 

                      animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002          animated-shower-image-0002

 

Nu skall jag in i duschen så jag är lite sent ute i dag men vi har inga tider att passa i dag så det spelar ingen roll. Önskar er alla en bra början på den nya veckan

 

 

#Mardrömsnatt #Huskatt #Folkakruka #Mel's 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards