Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 oktober 2018

Av Malin wiper - 17 oktober 2018 11:45

 

I dag bröt förkylningen ut i full blom med rinnsnuva, hosta, halsont och feber. Jag dricker te med honung och tar alvedon som febernedsättande. Ett tips: gurgla i munvatten efter varje tandborstning för det kan dämpa ner lite. Jag använder den gamla beprövade Vademecum som funnits i många årtionden. Klicka här för att se ett ekologiskt alternativ på munvatten som jag själv skall testa

 

  

En bild jag tog 17 oktober 2017 då vi åkte förbi Åsby Hem & Trädgård. Man ser flaggorna till höger. Det verkar ha varit en fin oktober då också än om lite kallare

 

   

Nu önskar jag er en onsdag som är lång, varierande och njutbar. Jag hade tänk ta bloggvila i och med att förkylningen nu eskalerat så mycket men jag skrev detta inlägg i omgångar. Orkar jag inte så försöker jag kurera mig och vila och återkommer när det stillat sig lite. Nu går jag till sängs en stund.

 

Jag hade över 95.000 bilder i min blogg men nu har jag reducerat dom till 78.909 och då genom att ta bort onödiga bilder och utsmyckningar. 

 

                                                     animated-eye-image-0293

 

Klicka här för att läsa nåt som jag såg för några dagar sen och skrev på en protestlista. En utvisning som är skamlig och man rörs till tårar. Sverige har blivit kallt och känslor och medmänsklighet  har lagts på hyllan. 

 

      

 


#Förkylningen #Åsby #Bilder #Utvisning

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards