Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 mars 2018

Second hand fynd

Av Malin wiper - 15 mars 2018 09:15


               

För ett tag sen köpte jag denna väska på Myrornas second hand i Västerås. Den såg helt oanvänd ut och den har sålts på Åhléns för det stod inuti väskan. Den har massor av fack både utvändigt och invändigt plus ett fint foder. Den är även väldigt fint arbetad med detaljer. Jag köpte den för 100 kr och det var verkligen ett fynd

 

                                           


Väskhållare för bord 

 

Läkarmissionens second hand köpte jag ett armbandur som har kopparton med en stilren boett. Armbandet är i nån metall och har vita infattningar. Fick ge endast 50 kr och jag köper ofta klockor på second hand fast bara om jag hittar nåt som jag verkligen gillar och är ett fynd. Jag har svårt för att sluta med klockor än om man numera har mobilen. Flera av mina klockor har gått ur tiden men jag har två kvalitetsklockor från "Gul" som jag köpt billigt på second hand men dom är lite mer sport/tuff betonade    

 

  

På Läkarmissionen sist vi var dit hade jag sån tur att komma över ett par Ecco-sandaler för endast 85 kr. Dom var var inte mycket använda och kändes bekväma. Förra sommaren köpte min man och jag helt nya sandaler också av märket ecco men då fick vi betala över 800 kr/par

 

Klicka här för att komma in på en sida och se vad en liknande sandal från Ecco kostar i butik

 

   

Så här dom vi köpte förra sommaren ut till fullpris. Jag måste ha bra kvalitetskor till vardags på grund av ryggen, sen finns det ju skor till fint som också håller kvaliten

 

  


Vi såg en Luma tv på deras teknikavdelning. Tänk att man kan få en sån tv för 50 kr numera. På lappen står det att den är helt genomgången och funkar. Jag har haft en liknande tv på 1980-talet. Den hade inga ben utan den stod på en liten tv bänk                        

 

  

Vintern fortsätter att hålla sitt grepp än om det kändes vår i luften i går. Solen kom upp i dag också här på morgonen och vi har minus 6 grader. världsläget känns hotfullt och vi har galningar i makten på flera håll i världen. Det gör att man inte känner sig trygg och väntar sig nåt elände hela tiden. Vill inte vara för negativ men detta är ju realitet. Fast nu tänker jag glömma detta en stund och ta en lång härlig promenad för då rensar man bort sån rädsla och får ny energi.  

 

                                                      


 

#Myrornas #Läkarmissionens #Ecco #Luma #Galningar  

 

 
 
Ingen bild

Signhild skrivmoster

15 mars 2018 10:17

Men vilka fynd du gjorde!! Jättesköna skor och fin väska! Min allra första TV var en Luma som stod på hjul. Kostade 800 kr minns jag.
Kul att gå på second hand som har fina saker! Ha en fin dag! Kram !!

Malin wiper

15 mars 2018 12:00

Ja du det var verkligen fynd. Ibland har man tur. Vad roligt att du också haft en sån tv och av märket Luma. Dom var så mycket billigare förr.

Ha en jättefin dag själv goa du
kramar från
Malin

 
Annelie

Annelie

16 mars 2018 04:35

Åååå,,, snygg väska *säger jag som ÄLSKAR väskor* :-D
Fynd även på sandalerna, jag är också likadan, måste ha kvalitetsskor.... visst nu gör det väl inte så mycket, när jag ändå sitter här jag gör.

Härliga bilder du bjuder oss på.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

16 mars 2018 08:17

Vad kul att du gillar väskan. Än om du sitter ner så är det ändå skönt med bra skor

Tack snälla du

Ha en toppenfredag
kram
Malin

 
Writing Metier

Writing Metier

8 februari 2019 15:28

hur många användbara saker på ett ställe Speciellt Väskhållare för bord!

http://writingmetier.com

Malin wiper

8 februari 2019 15:57

Ja du det finns mycket när man är ute och kollar. Väskhållare är jättebra.

Tack for din kommentar
Hälsning
Malin

 
FAADI

FAADI

25 september 2023 12:22

Crew cab vans provide spacious and versatile transportation for groups of up to 8 people. With many options to choose from, you can find a crew cab van well-suited for your needs. All-wheel drive options. Many crew cab vans offer all-wheel drive or four-wheel drive options which provide extra traction and handling for driving in poor weather conditions or off-road.
https://logicfleet.ie/vehicle-sales/ford-transit-custom-crew-cab/

http://https://logicfleet.ie/vehicle-sales/ford-transit-c

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards