Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2017

Av Malin wiper - 2 augusti 2017 14:00



  

Här följer lite bilder på bilar som inte kom med i inläggen då vi var till Östanbro Cruisin' Café. Detta är en MERCURY från 1955

 

Mercury blues med Ry Cooder & David Lindley


   

Det var lite nyare bilar där också men dom var också superfina. Här en DODGE CHALLENGER från 2009                      


 

Denna röda häftiga bil får jag inte fram vad det är för märke. Är det nån som vet så skriv gärna en kommentar    


  

Vilka däck wow!                                   


  

 

Sen träffade vi på denna trevliga man som vi pratade med ett bra tag, han var där för att kolla in läget precis som oss. Det visade sig att han kom från Piteå ursprungligen. Min mans släkt bor ju där numera och min man är född i Boden. Hans bil är en BMW Z4 från 2003         


  

Insidan av en bil som stod så till i solen så jag fick inga bra bilder från utsidan       


En urtjusig DODGE 880 STATION WAGON från 1964. Den stod så till att jag bara fick en bra bild från baksidan           


  

Det är väldigt öppet och vacker väg till Östanbro           


  

Den slingrar sig så vackert genom det öppna landskapet. 

 

 

 

#Östanbro #Mercury #Ry #Dodge #BMW #SW #Station #Öppna 


Av Malin wiper - 2 augusti 2017 08:00



                                         


  

Här kommer en liten bildsvit över bilder jag tog i Strängnäs i måndags.


Klicka här för att se när vi var förbi Strängnäs 2015

 

                                  


              


           


  


           


  

    


    

Vi uteslöt gymmet i går också för vi hade en del att fixa med men i dag skall vi gå dit tidigt så vi inte hinner hitta på nåt annat. Vi kommer ev att gå ut på kvällen men ingen idé att skriva om det i förväg när man har en kropp som inte funkar fullt ut efter alla skador och vedermödor. Sköt om er och ha det så bra. Tack för att ni tittade in



                                




#Strängnäs #Bildsvit #Väderkvarnens


Av Malin wiper - 1 augusti 2017 13:00



                




  

En av filmerna vi såg hos min son i går var A street cat named Bob. Nu har dom alltså filmatiserat boken om historien men gatumusikern och hans katt Bob (verklighetsbakgrund). Jag har skrivit om han och Bob förut i ett inlägg men hittar det inte nu. Visste inte att boken blivit film. Filmen är biography, drama, comedy från 2016 i regi av Roger Spottiswoode. I rollerna ser vi: Luke Treadway, Bob The Cat (spelar sig själv), Ruta Gedmintas, Joanne Froggatt, Anthony Head, Darren Evans mfl

 

               

 

 

 

Den sanna historien om hur den före detta missbrukaren James Bowen vände på hela sitt liv tack vare en hemlös katt. Feelgoodfilm av hög klass och klicka här för att läsa lite mer 

 

Kärlek kan läka en bruten själ och här mellan katt och människa. Filmen hade både suverän regi och skådespelarkår och det gör den trovärdig. Filmen var gripande, rolig, spännande och helt underbar. Vad mer kan man säga? Se den och njut 

 

Jag kan inte annat än ge filmen 5 katter i betyg av 5 möjliga

           

 

 

Trailern 

 

                        


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på boken som är skriven av James Bowen som är gatumusikern irl

 


 

#Bob #Roger #Gatumusikern 

Av Malin wiper - 1 augusti 2017 08:45



  


I går hade vi bara tänkt vara inomhus men min son ringde och drog ut oss på en tur till Strängnäs. Han ville att vi skulle få smaka på en jättegod glass som finns där och heter "Slagsta Glass". Vi har ju slutat med sötsaker men vi gjorde ett undantag i går. Strängnäs är ju en turiststad och otroligt vacker. Vi har varit dit många gånger förut då vi hälsat på min son. Att gå omkring där bland båtar och annat är så avslappnande och skönt så man glömmer allt annat.


 


Det är mjukglassen som är Slagsta glass så man skall inte ta kulglass när man åker dit. Min man slog på större än oss och tog glassen i en våffla. Det är jättefint att sitta på glasserveringen under ett stort parasolltak     


  


Min son och jag tog glassen i en bägare och jag med chokladsås och sonen med kolasås. Min son hade rätt det var en smakupplevelse i munnen denna glas. Len som sammet med en härlig eftersmak, fräsch krämig och njutbar. Den var inte heller så söt så jag fick inget som helst sockersug. Vi har ju varit utan sötsaker i 9 dagar så jag har kommit över det värsta                


  

Här njuts det som bara den och vi hade det jättebra                                         


  

Tänk att jag också fastnade på bild i går                                            



 

På torget hade dom nya skulpturer som föll mig i smaken.                    


  

Denna var ju så läcker och kändes lite 1970-talet men i ny tappning


  

Ytterligare ett konstverk som livade upp torget ännu mer


  

Min son hade naturligtvis en "Star Wars" väska dagen till ära


  

Fågellivet var rikt också. Sen gick vi runt och kollade båtar och annan fin miljö men det ryms inte i detta inlägg så det kommer senare. Efter att allt var avklarat så åkte vi hem till sonen och såg 2 filmer.                     


Nu skall min man fixa lite med bilen innan vi lämnar in den för dom fel som uppstått. Vi har även fått stopp i tvättstället i vår lilla toalett så det luktar inget gott men nu har dom kommit tillbaka från semestern så vi skall ringa bostadsbolaget. Sen skall vi till gymmet för veckans första träningspass. Tänk att vi är inne i första augusti redan. Nu önskar jag er en härlig dag i solens tecken. Kram från Malin                              



Summer In the city med Joe Cocker. Han dog 2014 i en ålder av 70 år



#Strängnäs #Slagsta #Våffla #Bägare #Skulpturer #Star #Fågellivet #Joe 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards