Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Strandpromenaden, Preem och linnarbäcksparken.

Av Malin wiper - 18 november 2016 09:45


  

När jag promenerade ut från huset i går 09.00 så såg jag en sorglig cykel stå lutad mot ett staket och kedjan hängde ner mot marken. Det finns många stulna cyklar i omlott lite överallt. När vi bodde i vårt egna hus så hittade vi en jättefin cykel som stod på en cykelväg i skogen och då tog  vi med den hem och ringde polisen. Dom ville att vi skulle förvara den nån vecka. Sen ringde dom och sa att en kvinna mist sin cykel som såg likadan ut så hon kunde beskriva den helt. Efter ett tag kom hon till oss och hämtade den. Det var en skön känsla när hon fick tillbaka sin cykel och strålade av glädje. Jag har själv mist flera stycken trots att dom varit rejält låsta.            


    


Jag valde att gå strandpromenaden där det känns skönt och avslappnat på grund av att det finns en sjö med lite båtar här och där.        


 


Baksidan av ursnygga funkishus som inte fanns när vi flyttade till Vaggeryd. 


 


När jag sen kommer upp från Strandpromenaden och har gått förbi biblioteket upp mot Preem så har värken minskat rejält. Då känner jag för en cappuccino på Preem så man kan förena nytta med nöje

 

 


Jag tog ändå den vanliga cappuccinon för jag väntar med den andra tills min man följer med på promenad så vi får njuta den tillsammans. Jag tog en fralla till men orkade bara hälften. Än om deras barstolar är jättebekväma så kunde jag inte sitta så länge nu när ryggen är dålig.



Garbage med Cup Of Coffee. 


  


Gick sen ner till Linnarbäcksparken som ligger nedanför Preem. Här har dom byggt upp ett litet "Robinson" 


 


En and står stadigt på den tunna isen som bildats på vissa ställen i bäcken                                          


 


Jag gillar deras fina röda broar som jag använt som header några gånger till bloggen 

 

 

Jag blev bättre i ryggen i går av promenader och icegelépåse som tog ner svullnaden. Nu på morgonen är jag sämre igen och håller på att dividera med mig själv om jag skall tordas ta dom starkare tabletterna. Det är inte lätt för mig efter förra gången då jag blev helt utslagen och ångestladdad av Tramedol 100 mg. Nu har jag ju fått 50 mg av samma sort men är rädd att jag kommer att känna nästan likadant. Vet ju att detta inte håller och kroppen måste få slappna av helt från värken så jag hoppas kunna ta mod till mig och ta en tablett på eftermiddagen.

 

                                            

 

 

Ja då var det fredag igen och helgen står för dörren. Här är det bara slaskväder och den snö som fanns kvar är ett minne blott. Det ser ut som det regnat i natt och det är mörkt och dystert. Jag skall snart ut på en promenad igen. Hoppas ni alla har en fin helg att se fram emot. Sköt om er kära läsare.            


     

#Cykel #Strandpromenaden #Brygga #Villaområde #Funkishus #Preem #Cappuccino #Garbage #Robinson #And #Broar #Träd #Ryggen

   

 
 
Ingen bild

Pea

18 november 2016 17:21

Dom fina blommorna i rosa och orange är benved!
Ha en skön kväll!
Kram ❤️

Malin wiper

21 november 2016 08:12

Jag har inte kunnat svara förrens nu för jag har måst koncentrera mig på ryggen.

Tack för att du talade om vad blommorna på trädet är för några. Du är för gullig

Ha en skön början på veckan kram

 
Annelie

Annelie

19 november 2016 03:04

Tråkigt när man blir av med sina cyklar, vart jag också när min son var lite, så vi hade varken barnsitsen eller cykeln kvar då.

Fina bilder som vanligt.

Mackarna har blivit riktigt fina med sitt utbud på både bakverk och smörgåsar (varma som kalla).

Hoppas på en bättre lördag för dig..

Tänkte på det, du kan inte höra med din läkare om du kan få Citodon utskrivna, är också en stark värktablett, om du kanske klarar den bättre.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 november 2016 08:17

Det är verkligen trist att utvecklingen gått åt det hållet. Tack snälla du.

Det har verkligen blivit ett brett utbud på smörgåsar.

Läkaren sa att Citodon inte passade då man opererat gallan. Hade helst velat ha Citodon som jag vet att jag tål. Min man har opererat gallan men har ändå ätit citodon så jag fattar ingenting

Skall ringa sjukvårdsupplysningen i dag för att fråga igen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards