Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 november 2016

Av Malin wiper - 30 november 2016 14:00

  


Samma dag som vi var till Jönköping sist så tog vi en fika på Bageri Rosetten på Kålgården. Min man valde smörgåsen ovan som han sa smakade otroligt gott...             


  


Jag tog en smörgås med urgott vörtbröd med skinka, grönsaker och en annorlunda dressing som spred sig i munnen och gjorde njutningen fullkomlig. 

 

                                     


 


I disken kunde dessa stora stjärn-kakor visa upp sin strålglans           


 

Ja vad säger man?, vill helst stoppa in en i munnen direkt..                          


  

Gifflar som riktigt julglänste mot cafébesökarna            


 


Dom sålde kakfat fyllda med underbara kakor för halva priset. Vi köpte ett stort och ett lite mindre fat. Dom har jag nu fryst ner för att ta upp när vi har besök. Jag kommer inte att baka så mycket i jul mer än pepparkakor för jag har köpt så fina formar och även en pepparkaksdeg på Konditori Rosetten i Taberg. Sen skall jag baka en kolatårta som jag fått recept på av A-G. Kanske min man bakar nåt också.                               

 

 

 

Så här fint inpackad är pepparkaksdegen vi köpte på Rosetten i Taberg. Jag skäms nästan att säga att jag aldrig gjort en egen pepparkaksdeg..  jag har inte haft nåt intresse av detta. Fast nu fick jag en massa recept på egna degar över mejl från min bloggläsare Lena..  så jag får nog ta och testa vid nåt tillfälle. Eller att min man får göra degen..  

 


Klicka här för att se när jag testade att göra en fjäril i servettvikning. Skulle ha "Tjejkväll" i förra lägenheten och då skulle vi alla vika en sån. Jag försökte hitta på roliga grejer när jag hade mina "Tjejkvällar". Klicka här för att se en annan servettvikning jag testat på. Klicka här för att se ytterligare två vikningar. Vi hade så roligt på tjejkvällarna så jag tänker tillbaka på detta med glädje. Den lägenheten var mycket större så jag kunde även ha tipspromenad med priser. Klicka här för att ta del av en av mina "Tjejkvällar" 2013

 

                        

 

Klicka här för att komma in på Verras Vardagsdesign och se lite nyheter mm

 


#Rosetten #Vörtbröd #Strålglans #Gifflar #Kakfat #Pepparkaksdeg

Av Malin wiper - 30 november 2016 09:01

 


Jag kunde inte låta bli att köpa den söta julfågel-tomten på Acleja Blomsterhandel. Den ser så kul ut med sina runda glasögon och verkar vara i tovat material. Den passar så bra in framför adventsljusstaken i köket bland dom andra små tomatarna. Den kostar 85 kr och blev en julklapp till mig själv..     

 

   

På nära håll                     

 

   

Tomterenar i två olika storlekar                            

 

 

  

Acleja

 

Jag har lite att göra inomhus i dag men skall även gå på minst en promenad, det har blivit en nödvändighet som gör att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt. Jag är fortfarande tvungen att ta nässprayen för annars kommer slemmet tillbaka och jag tror det blir värre på grund av min allérgi. Ute är det 2 grader varmt, soligt och vindstilla. I morgon skall bilen in till besiktning så jag hoppas den går igenom denna gång. Vår bil börjar bli gammal så vi har fått kosta på den väldigt mycket dom sista två åren. Får man minsta klirr i kassan så går dom till sånt som gått sönder, eller skröpliga kroppar.  Hoppas ni har en fin onsdag att se fram emot. Vet att många har fått den jobbiga förkylningen så säger bara: kry på er och sköt om er.

 


Lite avslappnande gatumusik "Killing me softly" med Tomasz Krzeminski som både visslar och spelar kontrabas. Det finns massor av klipp på Youtube och han spelar även på klubbar och andra ställen

 

                                  

 

 

 

 

#Acleja #Glasögon #Tomterenar #Promenad #Tomasz


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards